Korg KPR-77 drumdoos

zo

zo

en dat voor maar 150 dollar !!!!:halleluja

KPR-77 is overal en nergens in gebruikt.
Zelfs Vangelis, Jarre (nou ja, of de KR-55 - maakt niet uit), tja waar kom je 'm niet tegen uit platen van die tijd.
Ontzettend herkenbare hihats ook!

intressantn of niet

intressantn of niet

Origineel geplaatst door mono-poly
Is dit interesant?

is het wel intressant
voor de sounds misschien wel
er was er hier op t forum laast een te voor ....[volgens mij op t laatst] 70.eu

maar na wat gezoek kan je dat ding alleen [ik voel hem al weer komen X ] aansturen met een korg kms
die 48 ppqn aan kan

- X = ok er is vast wel een andere weg via triggers of so
dan wik ik dat ook wel eens horen/weten van one trigger techies hier op t forum ,.....

the poor mans 606.. mag niet meer dan 110 euri kosten voor mij

had er ooit bijna 1 gekocht voor... 50 euro ofzo...bleek ik foutief afgesproken te hebben met de verkoper, bij het ophalen belde ik hem uit zijn bed, en de drumdoos was de dag voordien al weg... het nadeel van mailen als je kan bellen (zoals de andere koper gedaan had)

ik denk dat er wel een workaround bestaat voor die clock om te zetten naar dinsync, meen ooit iets gelezen te hebben daarrond.

Re: intressantn of niet

Re: intressantn of niet

- X = ok er is vast wel een andere weg via triggers of so
dan wik ik dat ook wel eens horen/weten van one trigger techies hier op t forum ,..... [/B][/QUOTE]

Ik weet niks van de kpr77, maar ik heb ooit een kr-55 van iemand gekregen, en toen ik die door mijn ms20 haalde stond ik wel ff te verbaasd te kijken. Ik had nog nooit zo'n dikke groovebox gehoord, en dat voor een setje uit '78, is ook een mooi jaar! Maar ik kon hem inderdaad niet syncen, en ben toen met een vriend van me aan dat ding gaan klooien, totdat ik de klok te pakken had , en daar een ingang op gemaakt. Wel jammer is dat de swing draaiknop het niet meer doet als ie extern geklokt word. Inmiddels heb ik er een midi ingang aan gesoldeerd, zodat ie strak met de midiklok meeloopt. Ook al heeft ie alleen voorgeprogrammerde ritmes, het blijft toch een van mijn geliefste drummachines.

kpr77 is de programmeerbare versie van de kr55

Back