Akai S3000XL of Yamaha A3000

Origineel geplaatst door DML
Misschien ook niet geheel onbelangrijk:
De sampler moet zo compact mogelijk zijn en wat mij betreft mag er ook geen losse HDdrive aan hangen, het liefst moet die erin zitten.

Precies, geen idee. Omdat ik absoluut een nono ben op dit gebied is alle info welkom, vandaar dat ik ook "beter" tussen aanhalingstekens heb geplaatst. Features als (veel) filters en ingeb. effecten, daar ben ik wel voor te porren.

Neem nu bijvoorbeeld de EIV van Emu dit is een prima sampler met
veel filters een groot display de mogelijkheid voor het inbouwen
van een Harddisk, heeft 2X een Scsi aansluiting en 128 stemmen .
verder geheugen tot Max 128 mb, 8 outputs , 2x XLR , Digital I/O.
Hij kan EIII, Emax II and Akai S1000/3000 CD-ROMs lezen.
En als laatste kun je ook een PC toetsenbord op de emu aansluiten dit
is wel handig als je de geluiden en naam wilt geven

Prijs tweedehands ca 300/400 euro..

Attachments

• emu3.jpg
    emu3.jpg
    24,8 KB · Bekeken: 83
Origineel geplaatst door Digimod
Zit dat verschil in mainboards dan ook bij de niet XL serie van
Akai bijvoorbeeld de S3000 en S3200.

Volgens mij zijn de S3000 en S3200 wel identiek,
S3200 heeft alleen meer (uitbouw) opties.
Immers S3000 heeft ook XLR standaard erop zitten.

nadeeltje van de A3000(v2) vind ik het 2 regelige display. Dat ie standaard maar 4 outputs heeft tegenover 8 standaard op de A3000xl vind ik ook niet echt fijn. Voor filterfreaken moet je echt de yamaha hebben, de effecten zijn ook wel goed. Een beperking waar ik nog niemand over gehoord heb is dat de S3000xl maximaal 255 samples in het geheugen kan hebben, de yamaha heeft deze grens niet, overigens is er wel een grens aan het aantal samples wat in een samplebank kan.

Ik heb zelf een A4000 met zo'n beetje alle opties (harddisk, veel mem, interne zip, 10 outs) en die werkt gewoon perfect. Nadeel is het langere laden in vergelijking met de S3000xl. Voordelen zijn er zat.
Voor samplers geldt ook: Je moet er een paar proberen.

@ TranceCom

Wanneer gebruik je meer dan 255 samples?
Volgens mij zijn dat weinig mensen, zeker als beginner is het een grens waar je
niet snel op zit.

Eerder het geheugen van 32mb v/d akai kan een grens zijn.

Ik heb hier een S3000Xl in nieuwstaat die op een nieuw baasje staat te wachten. Ze is in nieuwstaat en heeft een ingebouwde harde schijf. 32 Mb. Voor 200 euro is ie de jouwe.

Meer info in de verkoopsthread (link zie hieronder).

:yamaha:

Dat wist ik niet van de verschillende mainboards.. (was ook maar een voorzichtige beredenering)

Heb je nog info over de converters van de mpc4000 toevallig..? Want die vind ik echt super klinken..

grtz,

Origineel geplaatst door Jazper
Dat wist ik niet van de verschillende mainboards.. (was ook maar een voorzichtige beredenering)

Heb je nog info over de converters van de mpc4000 toevallig..? Want die vind ik echt super klinken..

grtz,

Je kan het ook vragen ipv "voorzichtig" te bevestigen;)

Anyway, de MPC4000 gebruikt zowiezo de sample engine van de "Z" serie dus:

24bit/ 96khz, dus daar zit al een grote winst, de converters zullen ongetwijveld van het type:
"zelfde laken een pak" zijn, Akai kennende.

@MikeMix: Ik heb hele flinke drumkits, veel multilayer programs, wat andere percussie. En ja, dat gebruik ik bijna allemaal tijdens een set.

Origineel geplaatst door TranceCom
@MikeMix: Ik heb hele flinke drumkits, veel multilayer programs, wat andere percussie. En ja, dat gebruik ik bijna allemaal tijdens een set.

Maar iemand die wil beginnen?

Lang geleden met de Akai S3000 gewerkt. Vond toen de direct-to disk recording erg handig. Nu heb ik al een tijdje de yamaha a3000 en die is kwa man-machine-interface minder, maar vind het geluidstechnisch beter. Alleen de direct-to-disk optie zit niet op de yamaha en dat vond ik toch wel handig.

Back