Vage Roland doosjes die (bijna) niemand kent...

Roland VP70 Voice Processors/vocoder/harmonizer uit 1987???

vorlv700.gif

Origineel geplaatst door mv30
die mv30 (van de vorige pagina) heb ik natuurlijk!:kroon:
fijne bak!

Die sequencer is die gebaseerd op de MC500? en die faders? das om je sequence tracks te mixen?

de sequencer is gebaseerd op die van de MC50, de klanken zijn van de u220 en de d70.
De sliders zijn inderdaad om de tracks te mixen. De MV30 onthoudt ook elke beweging die je met de sliders maakt . Achteraf kan je de bewegingen zien op het display.
Zijn klanken zijn ook behoorlijk te editten.
en hij heeft een fijne rps functie
kortom,
leuke bak!

Laatst gewijzigd:
grappig weetje over Roland overigens:

It may seem strange for a Japanese company to have a Western name, but Roland was founded with export in mind. Ikutaro Kakehashi heard that the name of his previous company, Ace Electronic Industries Inc., was often mangled in pronunciation, sometimes unpleasantly; so he looked for a good-sounding name which would be pronounced roughly the same in all of his major export markets. He found the name Roland in a telephone directory.

:D

Origineel geplaatst door smackos
Roland VP70 Voice Processors/vocoder/harmonizer uit 1987???

vorlv700.gif

Lijkt wel een MKS-50.

Eventjes 2 stuks uit de collectie hier. Niet heel erg onbekend, maar toch ongetwijfeld onbekend genoeg voor dit topic.

Eerst de PM16:

Attachments

• pm16.jpg
    pm16.jpg
    65,3 KB · Bekeken: 129
En de DT100:

(De admin heeft er voor gezorgd dat je maximaal eenmaal per 30 seconden een bericht mag plaatsen? Nou dan type ik tijdens het wachten dit wel...)

Attachments

• dt100.jpg
    dt100.jpg
    59 KB · Bekeken: 124
Ow ja, excuses voor de crappy foto's. Batterijen waren bijna leeg en had dus haast. En je weet hoe het gaat: als je die eerst laden gaat ben ik als ze vol zijn vergeten waarom ik de camera nodig had.

Origineel geplaatst door Kraan
Eerst de PM16:

PM16 is een heel bekende trigger-to-midi converter, toch? Voor degenen die trigger-to-midi converters gebruiken dan (en voor anderen zijn ze niet zo spannend).

Die digitizer tablet is voor de S330/550/760 etc. daar kun je met een pen de sample-waveforms grafisch mee editten ala een Synclavier. Doe je trouwens iets met die DT100 :D? (als je hem wilt verkopen ;) )

Origineel geplaatst door Hanz
Roland PR-800 'digital piano recorder'
pr800.JPG%20

en PR-100 'piano recorder' (soort van midi sequencer met quickdisks)
58263.jpg

en PR-1G 'player & recorder'
Roland_PR1G_Player_Recorder.jpg

De PR100 heb ik nog in 1988 gehad, alleen dan in witte uitvoering. Gekoppeld aan mijn Juno @ toen.

Origineel geplaatst door smackos
Die digitizer tablet is voor de S330/550/760 etc. daar kun je met een pen de sample-waveforms grafisch mee editten ala een Synclavier. Doe je trouwens iets met die DT100 :D? (als je hem wilt verkopen ;) )

Nope sorry, heb hem kort geleden aangeschaft voor bij mijn S550. Tot nu toe nog niet aan toegekomen.

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
PM16 is een heel bekende trigger-to-midi converter, toch? Voor degenen die trigger-to-midi converters gebruiken dan (en voor anderen zijn ze niet zo spannend).

Ik ben hem nog maar een paar keer tegengekomen. In de SF-search komt hij 12x voor (waarvan het 4x de mijne betreft). Voor dit forum welicht dus niet zo heel bekend. Daarnaast ervaar ik persoonlijk het merendeel van de objecten in dit topic niet als uiterst opwindend. Ik was ook in de veronderstelling dat het geen vereiste was om er een enorme boner van te krijgen, en vond het het plaatsen dus wel waard. :biertje:

Nog even @ Smackos: het is je vast bekend dat er ook een MSX-tekentablet bestaat die compatible is met de S-serie?

Hoewel ik het volgens mij lastiger is deze te vinden, dan de Rolandversie, maar toch...

Daarnaast ervaar ik persoonlijk het merendeel van de objecten in dit topic niet als uiterst opwindend. Ik was ook in de veronderstelling dat het geen vereiste was om er een enorme boner van te krijgen

Nou, die Roland batterijen, die maken toch elke keer weer helemaal m'n dag... ;)

Ik was ook in de veronderstelling dat het geen vereiste was om er een enorme boner van te krijgen, en vond het het plaatsen dus wel waard. :biertje:
Ok, ok, je hebt een punt. Nou vooruit dan, om het goed te maken ook een paar op mijn rekening :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

Origineel geplaatst door phochos
De PR100 heb ik nog in 1988 gehad, alleen dan in witte uitvoering. Gekoppeld aan mijn Juno @ toen.

Ik heb er hier ook nog eentje liggen, nog nooit aangesloten binnenkort maar eens doen, er zit ook een step sequencer op?

Back