Vage Roland doosjes die (bijna) niemand kent...

Re: Re: cmu ???

Re: Re: cmu ???

Origineel geplaatst door elektrovolt
de cmu-810 heb ik zelf...

het is eigenlijk een mc-202 zonder sequencer, alleen de synth.
hij heeft gate en cv ingangen en een klein mixertje ingebouwd, zodat je nog 2 andere apparaten kan inpluggen.

heeel erg vet voor basgeluiden !

Klinkt ie ook echt als een mc-202?

Die heb ik verkocht omdat ik dat sequencer gebeuren maar onhandig vond en je niets kon bewaren. Gebruikte ik alleen nog maar als Sync-box voor ander Roland spul. De sound vond ik wel goed.

Die sequencer in de MC202 is erg bepalend voor zijn sound (die a Guy called gerald achtige acid lijnen) met de accent en slide enzo...zonder sequencer is het gewoon een boerekool analoge SH101achige synth,

Ik denk dat je dan beter voor een 'normale'SH101 kan gaan, ongeveer dezelfde sound als een MC202 zonder de sequencer, erg goed aanstuurbaar en meer opties in de synthese dept. Met de auto slide functie (waar de CV op reageert) kun je slides programeren op je eigen gewenste plek in een sequencer, maar je mist de accent van de MC202 sequencer...en de slide klinkt iets anders.

Het is inderdaad erg K*T dat die sequencer van de MC202 geen geheugen heeft.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door turtel
zo kom je een paar rare tegen , een 606 ken ik en een 707 maar een 626 nog niet

die zie je vaker hoor... sterker nog.. ik heb er eentje te koop voor je, 100 euro

Origineel geplaatst door da goose
die zie je vaker hoor... sterker nog.. ik heb er eentje te koop voor je, 100 euro

Jeuz wat een prijs

zo kom je een paar rare tegen , een 606 ken ik en een 707 maar een 626 nog niet

606 was meer behorende/in samenwerking met tb-303

Origineel geplaatst door smackos
Die sequencer in de MC202 is erg bepalend voor zijn sound (die a Guy called gerald achtige acid lijnen) met de accent en slide enzo...zonder sequencer is het gewoon een boerekool analoge SH101achige synth,

Ik denk dat je dan beter voor een 'normale'SH101 kan gaan, ongeveer dezelfde sound als een MC202 zonder de sequencer, erg goed aanstuurbaar en meer opties in de synthese dept. Met de auto slide functie (waar de CV op reageert) kun je slides programeren op je eigen gewenste plek in een sequencer, maar je mist de accent van de MC202 sequencer...en de slide klinkt iets anders.

Het is inderdaad erg K*T dat die sequencer van de MC202 geen geheugen heeft.

Sequencer is bepalend ja net als bij een 303. SH-101 heb ik al en dat vind ik nog altijd een goed synthje ondanks z'n boerekool gehalte. Ga ook niets meer kopen verder. Heb genoeg zooi en geen ruimte :)

volgens mij is dat ding hierboven van een andere roland:D

Is wel degelijk dezelfde Roland. Ze zijn ook al sinds jaar en dag actief in de grafische wereld.

laten we 50-75 zeggen he

Origineel geplaatst door da goose
100 euro is een nette prijs voor zo;n bak, zerker in de staat waar ie in verkeerd..

is het ook ,ik zoek er alleen geeneen :)

626 is best handig ding hoor, in combinatie met samples kun je 'm tot budget 909 omtoveren.

Als je een 707 en 727 niks vindt, vind je de 626 ook niks.

Origineel geplaatst door crx303
626 is best handig ding hoor, in combinatie met samples kun je 'm tot budget 909 omtoveren.

Als je een 707 en 727 niks vindt, vind je de 626 ook niks.

De 707 is zeker qua sound een stuk aantrekkelijker dan een 626, t'is dat ik um al gesampled heb maar zou een 707 alleen al voor de ride cymbal aanschaffen..klinkt nml veel op de 909 ride :L (en nee, je hoeft me dr geneen aan te smeren ;) )

de 626 heb ik toen dr tijd voor zo'n 150 gulden verkocht..

Roland DC-20 "analog echo" (1979)

Roland_DC20AnalogEcho_l.jpg

Roland RV-800 "Stereo Reverb"

Attachments

• a7_1_b.jpg
    a7_1_b.jpg
    20,7 KB · Bekeken: 144
Re: Plotters en Keukens

Re: Plotters en Keukens

Origineel geplaatst door Mike Philco
Maarrrrr,........

Wist je de Roland eigenlijk Plotters maakt en Yamaha Keukens, en dat muziekapparatuur maar bijzaak is?
Bel maar eens met Roland of Yamaha en vraag het maar eens.

Greetz,

Mike
Nou eeh... bijzaak is muziekapparatuur voor Roland zeker niet. Ze zijn meer 'per ongeluk' plotters gaan maken volgens mij. En 't is een totaal andere divisie van 't bedrijf.

En dat in het logo van Yamaha 3 stemvorken staan zegt ook wel genoeg denk ik ;).

Back