SX3 Generic Remote settings saven

arnomusicman

Radiation!
Recentelijk heb ik SX3 update gehaald en een Behringer BCF2000.
Na een tijdje klooien en lezen heb ik ontdekt hoe ik mijn settings voor de controller kan en wil maken.

De instellingen die ik in Cubase maak (verwijzingen in de onderste lijst over welke knoppen waaraan zijn toegewezen) verdwijnen echter zodra ik de song sluit. En als ik die song weer open moet ik alles opnieuw instellen (alleen het Cubase deel).
Ook met Export en Import save en laad ik alleen de instellingen van het externe apparaat, maar niet de instellingen voor Cubase zelf.

Hoe kan ik de volledige settings van Generic Remote bewaren of wat moet ik anders doen?

Laatst gewijzigd:
Ik werk nu na wat geklooi met de Mackie Control, ondersteund door én Cubase én Behringer. Werkt tevredenstellend.

Blijft het probleem in Cubase dat als ik via Generic Remote zou willen werken, het dat dus niet doet. Het zou op zijn minst in de song gesaved moeten kunnen worden (dus niet als standaard instelling, want tja; verschillende songs, verschillende mixer settings).

Maar op het cubase.net forum krijg ik ook geen antwoord. Dus óf een domme vraag, of niemand die het leest weet het.

sx3 en generic remote in combi met de behringer werkt fantastisch. Ik vermoed dat je de fout maakt instellingen te maken in de generic remote en dan vergeet te exporteren. Slechts als je exporteert nadat je je aanpassingen hebt gedaan weet cubase dat hij de volgende keer de geupdate files moet downloaden.

Helaas quifster,

Ik exporteer de instellingen nadat ik de wijzigingen gemaakt heb. En ik importeer ze ook weer. Maar het onderste scherm wordt niet opgeslagen. Alleen 1 regel (volgens mij de onderste). Het bovenste scherm wordt wel opgeslagen.

Maar dat ik wat fout doe geloof ik wel ja. Maar met de Mackie Control instellingen werkt het ook OK.
Dank je voor je reactie. Heb je nog aanvullende tips?

het onderste gedeelte van het scherm wordt ook opgeslagen indezelfde xml file als het bovenste gedeelte van het scherm. misschien is je xml file corrupt. pb me de xml file maar even, dan kijk ik wel wat er aan de hand is en of ik hetzelfde gedrag krijg met jouw settings.

ok, ik heb hem gekregen

wat je fout had gedaan is in het bovenste vak elke controller geen naam gegeven,
de onderste sectie reageert op de naamgeving boven dus als je al een unnamed had toegevoegd werd die gewoon overschreven.

ik heb de xml files aangepast, deze kun je nu gebruiken en ze zullen werken.
(je kan trouwens beter met cc werken ipv nrpn , cc heeft 127 stapjes en nrpn veeeel meer dus moet je meer draaien).

De files zijn via email onderweg naar je.
succes!

Hartelijk bedankt quifster:halleluja

Je moet het maar net weten (toch?). Of staat het nog engens in de pdf handleiding?:confused:

En waarmee werk jij persoonlijk liever? Generic remote of Mackie control (als je die al geprobeerd hebt). Met het schermpje erbij van Behringer werkt dat ook heel aardig.
8)

Origineel geplaatst door arnomusicman
En waarmee werk jij persoonlijk liever? Generic remote of Mackie control (als je die al geprobeerd hebt). Met het schermpje erbij van Behringer werkt dat ook heel aardig.
8)

Ik zelf heb beide behringers, de bcf en bcr. Ik vind de bcf2000 makkelijker werken in mackie control mode, dus die gebruik ik zelf ook in mackie control mode. Voor de eq settings van de kanalen, en vu meters en alle vsti controls (met full feedback) gebruik ik de bcr2000 erbij. Dat doe ik uiteraard in generic remote mode.

Je kunt trouwens meerdere generic remotes tegelijk actief hebben als je dat wilt, ik heb generic remotes voor mijn bcr2000 maar ook voor mijn hardware synths, zodat ik afhankelijk van waar ik achter zit eigenlijk altijd alles kan besturen. Dit kun je doen door in het device menu meerdere generic remotes toe te voegen. Per generic remote geef je dan het control kanaal op waarop je remote zit. :)

Back