philips pcm 100

tis geen pcm maar pmc (staat geloof ik voor personal music composer):geslaagd:

zitten aardige fm-geluiden in en inderdaad een sequenser. verder een cassetterecorden om data op te slaan of via een microfoon (zit er ook 1 ingebouwd) dingen op te nemen. Geluiden zijn alleen niet te editten. Heeft een membraantoetsenbordje met bijgeluiden die soms heel leuk zijn.
Ik maak er af en toe wel eens sequenses mee die ik weer in m´n sampler stop.
ruist ook behoorlijk.
wel een leuk ding voor lofi stuff

Een paar weken geleden heb ik er eentje gekocht via Marktplaats; was ook wel nieuwsgierig. De mijne kostte € 15,- ex. verzending en was helemaal compleet (op het oortelefoontje na dan) en nog in de doos. Heb er geen spijt van want het is nog een leuk ding ook!

De demo’s zijn verschrikkelijk lullig maar als je de sounds afzonderlijk gaat beluisteren kan je er zeker wat mee doen, inderdaad zwaar lo-fi met ruis en piepjes e.d. er doorheen. De interne stepsequencer is even wennen maar werkt op zich goed voor het maken van (korte) loops.

Je hebt 100 geluiden die niet te editten zijn, op de sustain na dan. Maar dat is geen enkel probleem want er is gewoon genoeg mee te doen. De loops die je eruit kunt halen misstaan m.i. echt niet in een zware electro-track dus voor het geld is dit gewoon erg leuk.

Zelfs de twee boekjes (in het Nederlands uiteraard) zijn leuk en informatief!

En je kunt hem eventueel ook gewoon als walkman gebruiken; trek je een hoop bekijks want er zijn er niet zoveel die daarmee lopen. Of je wordt gewoon uitgelachen natuurlijk :)

Ben benieuwd reddread! Als ik thuiskom ga ik gelijk eens luisteren.

Ik kick daar echt op, van die goedkope spullen waar je gewoon inspiratie van krijgt....heb voor FM ook een FS1r staan en die vind ik te gek, maar je moet echt flink wat moeite doen om die net zo ranzig te laten klinken als de PMC100. Temeer daar die iets van 100.000 parameters heeft ofzo :) (maar ik ben denk ik dan ook een van de weinige die alles via dat kleine schermpje doet).

Er zou een midi mod voor gemaakt moeten worden. Dan is ie prima als FM module te gebruiken. Bij mij ligt ie nu te niksen.

jáááren geleden zo'n ding gewonnen met een prijsvraag, toen ze net uitwaren =)

het is een leuk bakje met preset fm geluiden en een eenvoudig sequencertje; zeker 15 euro waard, maar zeker ook niet meer.

Voor diegenen die me ooit gepb-ed hebben voor de handleiding...
Die ben ik denk ik kwijtgeraakt... :frons:

Maar ik heb de mijne voor 5 meegenomen op koninginnedag...

Mmmm, net ook een gescoord, ligt nu op het postkantoor. Begint hier nu wel Hotel Terminus te worden met al die bejaarde gadgets .... Hoe lang zou dat ouwe spul het nog blijven doen (stervende chips en zo ) ?

Stervende chips? Is niet te hopen. Ik denk dat die apparaatjes het bij normaal gebruik toch nog wel een tijd moeten uithouden....

En let's face it, het is natuurlijk wel een PHILIPS!!! Hollandse kwaliteit dus :D

Maarre, dat opslaan van die data op een cassettebandje, dat was lang geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan. Brings back sweet (and not so sweet) memories....aan de Sinclair ZX Spectrum :luv:

Origineel geplaatst door reddread
Ik heb ooit eens een track gemaakt met in de hoofdrol een aantal samples uit dit beestje. geeft een beetje een idee van de geluiden let vooral op het basje en de synthsounds

ik heb hem weer ff online gezet

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=533361&T=8399

Dat klinkt toch wel erg leuk. Is dat allemaal pmc-100?

Origineel geplaatst door etaoin
Bekende letters... Philips mpc-100 :duivels:

Als nu iemand er een nieuwe muziekstijl mee gaat uitvinden kosten ze over een half jaar 1000 euro :D

Ja, heb je gelijk in. Die 909'ns zie je ook steeds vaker te koop staan en over wat jaartjes snapt niemand meer waarom het zo'n hype was en dat je met je gekke hoofd 1000 euro voor zo'n ding betaalde. Nou is zo'n philips ding een ander verhaal maar ik mag het lije dat hiermee een nieuwe muziekstijl wordt geïntroduceerd. Lachu!!

Back