• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Te koop Yamaha FS1R

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

binaural

Ouwe rot
Hoi!

Ik heb te koop de geweldige formant/8-operator-fm synthmodule van yamaha. Is in een perfecte staat, inclusief de handleiding. Ook sounddiver zit erbij.
Gaat weg omdat het tijd is voor iets anders...

Groeten,
Jasper

Waarom komt hier nu een standaar dsf uitspraak bij me op..

zoiets als:

Als ik maar geld had gehad......

Zijn ze dan nog nieuw te krijgen?? Ik dacht dat ze niet meer gemaakt werden

De FS1r is door Yamaha 'al lang gedumpt' voor nieuwprijzen tussen de $450 en €700... Dat er nog voorraden zijn en muziekboeren die daar nog meezitten. :)

Normaal gaat een tweedehands FS1r in Nederland voor €350-400. Ik wil er zelf ook nog steeds één scoren. Echt een fantastische synth, maar wel errug lastig te programmeren. Vandaar dat zoveel mensen blijkbaar afhaken en hem verkopen. Het is ook zeker niet 'ieders ding'.

Ja, jammer van de support die Yamaha geeft (of beter, het gebrek aan support). Als ze daar nou eens een fatsoenlijke editor/programmer voor zouden gemaakt hebben, zou de FS1R veel beter verkocht zijn. Ik gebruik 'm eigenlijk ook alleen maar voor m'n ouwe DX7 sounds, zonde eigenlijk....

Een editor zit erbij. Een speciale versie van Sounddiver. Yamaha heeft sounddiver echter alleen in europa bijgeleverd, erg vreemd.
Over de prijs, ongeveer een maand of 9 geleden gingen de fs1r´s tweedehands voor zo´n 1100-1400 piek over de toonbank, als warme broodjes. Ik ben een half jaartje weggeweest en heb dus niet helemaal de vinger aan de pols kunnen houden, maar zo´n prijsdaling lijkt me toch echt stug. En ze zijn niet makkelijk te vinden...

Er is ook een commercieel FS1r editor en er zijn ook shareware programma's om het beestje te temmen.

Enne, mensen die synths wegdoen omdat ze te moeilijk zijn moeten maar met Magix music maker gaan spelen.

Eindelijk, Fuse slaat de spijker op z'n kop. Wel een beetje te hard misschien maar zo is het maar net. En wat is er nu leuk aan een syntesizer als je er geen moeite voor hoeft te doen om het beest te doorgronden. Het liefst nog aan het apparaat zelf. Wees één met je synth!!! Niks geen GeluidDuiker proggies. Het is vallen en opstaan met de handleidingen. Alleen op deze manier leer je imho pas de kracht van je synth.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back