Bigbeat/IDM 8-ig iets, verdergaan of veranderen?

MonoTron

Initiating Sequence..
Een track waarmee ik op dit moment bezig ben. Het is allemaal nog een beetje simpel, zondere echte breaks en fills erin.

Ik vind de melodie wel oke, maar de beat zou eigenlijk nog wat steviger mogen, terwijl die opzich wel behoorlijk dik is.

Toch zakt ie een beetje weg in het geheel, waarschijnlijk door de effecten: comp -> LPF -> Dist -> tape delay -> EQ.
Misschien is de volgorde niet helemaal oke?!

Ik twijfel daarom een beetje aan het gebruik van deze beat en denk meer in de richting van een meer geflipte IDM beat.

Opmerkingen, suggesties, feedback?

D_Sil - Move (take 1)

Re: Bigbeat/IDM 8-ig iets, verdergaan of veranderen?

Origineel geplaatst door dsil
Een track waarmee ik op dit moment bezig ben. Het is allemaal nog een beetje simpel, zondere echte breaks en fills erin.

Ik vind de melodie wel oke, maar de beat zou eigenlijk nog wat steviger mogen, terwijl die opzich wel behoorlijk dik is.

Toch zakt ie een beetje weg in het geheel, waarschijnlijk door de effecten: comp -> LPF -> Dist -> tape delay -> EQ.

Ik twijfel daarom een beetje aan het gebruik van deze beat en denk meer in de richting van een meer geflipte IDM beat.

D_Sil - Move (take 1)

Tja, die beat heeft inderdaad geen goed geluid, maar het hoofdprobleem is dat hij niet goed is geprogrammeerd en voor geen meter swingt. Je zou een drum 'n bass beat op dubbele snelheid kunnen proberen met wat drills erin, maar niet teveel. Dan zou het nog een aardig techstep nummer kunnen worden ;)

die kick moet wat meer punch hebben lijkt me en lekker pompen.. de snare moet dan even een bevrijding zijn.. wat meer contrast. nu is het een beetje een brij. wel coole geluiden verder :)

Hmm

Klinkt niet slecht de beats lijken er op een nummer van The matrix(de film) cd. Het loopt wel aardig, maar het zijn naar mij idee die hoge geluiden die niet zo lekker in de maat lopen daarnaast zijn ze ook nogal vals ten opzichte van de base.

Re: Bigbeat/IDM 8-ig iets, verdergaan of veranderen?

]

probeer wat minder effecten te gebruiken ,als het allemaal digitale effecten zijn dan wordt het een digitale soep
neem hem een keer op zonder effecten:)

Kijk, kritiek is altijd goed. :D

De beat is inderdaad een brei, daar moet ik wat aan doen. Ik vind de beat afzonderlijk echt wel oke klinken en wil em er dus graag in laten. Denk dat ie met een enhancer wat meer body moet krijgen en evt. wat meer in het stereobeeld pannen.

@ KAt Yidaki: De beat looped nu nog constant. Daar moeten nog wat variaties op komen en wat fills en breaks.

@ Dj Fuse: Het zijn gewoon samples van beats.De brei ontstaat door de compressor + Distortion + Lowpass filter. De tapedelay staat nu aan het einde. Die gaat alleen af en toe aan, verder staat de send uit. Ik zal wat minder FX moeten gebruiken.

@ Jaguar_e: Ik hoor niet wanneer de melodie vals loopt, dus dan zal het wel niet zo irritant klinken. Geen probleem dus :peukie:

@ Turtel: Zie opmerking dj Fuse.

Ik zal er vanmiddag nog eens aan gaan sleutelen.....

Ik vind die beat wel grappig, lekker lo-fi.......

Wat Jaguar bedoelt met vals is denk ik de dissonantie die optreed tussen de bas en het lead geluid..
dat zijn ook gelijk de elementen die ik het minste vind aan deze track....

de bas speelt constant dezelfde melodie en klinkt laag duidelijk beter dan hoog en het lead-space geluid is imo
te freaky en d'r ontbreekt een duidelijke lijn...

Ik snap wel wat jullie bedoelen denk ik. Er zal inderdaad wat meer variatie in de bass moeten komen.

Ik maak alleen muziek op een andere manier dan anderen. Ik vind de variabele melodie juist wel leuk, daardoor blijft ie interessant imho. Ik heb het niet zo op duidelijke lijnen in nummers, dat is allemaal te voorspelbaar :r

Ik maak alleen muziek op een andere manier dan anderen. Ik vind de variabele melodie juist wel leuk, daardoor blijft ie interessant imho. Ik heb het niet zo op duidelijke lijnen in nummers, dat is allemaal te voorspelbaar :r

Voorspelbaar? Een orginele pakkende melodielijn maken is een stuk moeilijker dan een beetje random freaken met tonen..

maargoed, das mijn mening.

Back