London Sinfonietta WARP Project 2
Na Autechre gisteravond (
) vond ik een wel heel uitnodigende flyer onder me voorruit:
zaterdag 7 mei 2005 - Concertzaal - 20.00 (Concertgebouw Brugge)
meer? MEER:
Concertgebouw Brugge
't Zand 34
8000 Brugge
Tickets en info over dit programma: 070 22 33 02 (TiNCK)
Andere info: 050 47 69 99 of info@concertgebouw.be
Tickets: € 10, 17, 21, 25
Ik ben van de partij met een aantal muziekvriendjes, wie van mijn synthfoumvriendjes gaan ook, misschien kunnen we met z'n allen gaan!
Na Autechre gisteravond (
) vond ik een wel heel uitnodigende flyer onder me voorruit:zaterdag 7 mei 2005 - Concertzaal - 20.00 (Concertgebouw Brugge)
Het tijdsverschil tussen Groot-Brittanië en het Europese vasteland? Een dik jaar, tenminste als de tijdsrekening van de London Sinfonietta en Warp gebruikt worden. Want toen op 17 juni 2004 een nokvol Brugs Concertgebouw een eerste versie van het huwelijk tussen dit Britse toporkest en het geprezen elektronicalabel meemaakte, hadden ze er in Londen al de tweede editie opzitten. Op 7 mei aanstaande is deze nieuwe editie te gast in Brugge. Net als vorig jaar is de West-Vlaamse stad daarmee één van de twee plaatsen die het programma buiten Engeland aandoet, naast het Parco della Musica in Italië. Ook het programma hanteert ongeveer hetzelfde concept, al worden er geen werken herhaald. Warp en de London Sinfonietta staan garant voor een programma met 20ste eeuwse klassieke werken, orkestbewerkingen van oorspronkelijk elektronische Warp-tracks en twee live-sets van artiesten uit de Warp-stal.
meer? MEER:
London Sinfonietta, Jurjen Hempel (dir), Clive Williamson (p), Plaid, Jamie Lidell
Steve Reich: Pendulum Music; Violin Phase; Six Marimba’s - Edgar Varèse: Ionisation - Georges Antheil: Ballet Mécanique - John Cage: First Construction in Metal - Aphex Twin: Jynweythek; Hy a Scullyas Lyf a Dhagrow - Squarepusher / Fraser Trainer & Sound Intermedia: Conc 2 Symmetriac - Aphex Twin / Kenneth Hesketh: Polygon Window
Concertgebouw Brugge
't Zand 34
8000 Brugge
Tickets en info over dit programma: 070 22 33 02 (TiNCK)
Andere info: 050 47 69 99 of info@concertgebouw.be
Tickets: € 10, 17, 21, 25
Ik ben van de partij met een aantal muziekvriendjes, wie van mijn synthfoumvriendjes gaan ook, misschien kunnen we met z'n allen gaan!
, Plaid live
, Jamie Lidell live 

Beste recensie (in het algemeen) die ik in maanden heb gelezen, geweldig!!