London Sinfonietta WARP Project 2

Alexander

F.T.W.
London Sinfonietta WARP Project 2

Na Autechre gisteravond ( :halleluja ) vond ik een wel heel uitnodigende flyer onder me voorruit:

zaterdag 7 mei 2005 - Concertzaal - 20.00 (Concertgebouw Brugge)

Het tijdsverschil tussen Groot-Brittanië en het Europese vasteland? Een dik jaar, tenminste als de tijdsrekening van de London Sinfonietta en Warp gebruikt worden. Want toen op 17 juni 2004 een nokvol Brugs Concertgebouw een eerste versie van het huwelijk tussen dit Britse toporkest en het geprezen elektronicalabel meemaakte, hadden ze er in Londen al de tweede editie opzitten. Op 7 mei aanstaande is deze nieuwe editie te gast in Brugge. Net als vorig jaar is de West-Vlaamse stad daarmee één van de twee plaatsen die het programma buiten Engeland aandoet, naast het Parco della Musica in Italië. Ook het programma hanteert ongeveer hetzelfde concept, al worden er geen werken herhaald. Warp en de London Sinfonietta staan garant voor een programma met 20ste eeuwse klassieke werken, orkestbewerkingen van oorspronkelijk elektronische Warp-tracks en twee live-sets van artiesten uit de Warp-stal.

meer? MEER:

London Sinfonietta, Jurjen Hempel (dir), Clive Williamson (p), Plaid, Jamie Lidell
Steve Reich: Pendulum Music; Violin Phase; Six Marimba’s - Edgar Varèse: Ionisation - Georges Antheil: Ballet Mécanique - John Cage: First Construction in Metal - Aphex Twin: Jynweythek; Hy a Scullyas Lyf a Dhagrow - Squarepusher / Fraser Trainer & Sound Intermedia: Conc 2 Symmetriac - Aphex Twin / Kenneth Hesketh: Polygon Window

londonsinfonietta.jpg

Concertgebouw Brugge
't Zand 34
8000 Brugge
Tickets en info over dit programma: 070 22 33 02 (TiNCK)
Andere info: 050 47 69 99 of info@concertgebouw.be
Tickets: € 10, 17, 21, 25

:halleluja

Ik ben van de partij met een aantal muziekvriendjes, wie van mijn synthfoumvriendjes gaan ook, misschien kunnen we met z'n allen gaan!

'k Ga er niet zijn (beetje ver weg, vanuit Groningen), maar ik kan je alvast melden dat de dirigent (Jurjen Hempel) erg goed, ook zeker voor dit soort projecten: veel gevoel voor het "mixen" van een orkest en duidelijke stilistische dirigeerstijl.

De kans is erg groot dat ik hier bij aanwezig ga zijn!

Ben ook Naar London Synfonietta met Radiohead (Johhny Greenwood) geweest vorige maand.
Geen woorden voor, zo vet!:okdan:

Ik ga er in A'dam bij zijn, echt een avondvullend programma:

London Synfonietta speelt warp tracks :W, Plaid live :{, Jamie Lidell live :halleluja EN.. de NL premiere van Rubber Johnny van Chris Cunningham =)

En het muziekgebouw aan 't IJ is ook nog eens een mooi gebouw 8)

heb dit vorig jaar gezien...
suffe bedoening... Hadden ze dit nu aangepakt met jazz muzikanten ipv al die stijve harken.
Echte saai, niks swing, kil en afstandelijk.
Hoogte punt was de pauze met een gratis ijsje en monkeydrummer van aphex op groot scherm.

heb dit vorig jaar gezien...
suffe bedoening... Hadden ze dit nu aangepakt met jazz muzikanten ipv al die stijve harken.
Echte saai, niks swing, kil en afstandelijk.
Hoogte punt was de pauze met een gratis ijsje en monkeydrummer van aphex op groot scherm.

Te gekke avond gehad!!! Zijn er nog andere mensen van het forum geweest, zo ja? Wat was jullie ervaring?

Ik vond 'six marimbas' van Reich een bijzondere uitvoering en ik heb ontzettend genoten van Plaid, de 'Ballet Mechanique' uitvoering en de live set van Jamie Lidell! Het programma was geweldig uitgebalanceerd en verveelde geen moment, het applause werd steeds warmer en de sfeer kwam er gaandeweg steeds beter in te zitten! De mix tussen erg bijzonder beeldmateriaal en op het podium de electronische setup en diversen instrumenten van het orkest maakten het een feest om te aanschouwen. Erg vermakelijk en inspirerend dat er mensen op zo'n niveau met geluid en beeld bezig zijn!

Ook het gratis ijsje mocht er wezen en net als in bovengenoemde post een oa. een aphex twin/chris cunningham product in de pauze!

Op de afterparty (te gek, jupiler en stampen) hebben mijn zus en ik veel foto's gemaakt van oa. vreemde snuiters, bejaarde mensen op de dansvloer, jamie lidell (hahaha) en mekaar. Ik zal zodra ik ze heb de leukste posten!

Voor mij was dit een overtuigende avond, volgend jaar weer en ik baal dat ik deel 1 gemist heb! :okdan:

Ik was d'r bij in Brugge. Ik weet niet goed wat ik ervan vond. Het was heel appart, dat zeker. Had de hele tijd oogcontact met 1 van de violistes was het, geloof ik. Dat vond ik geloof ik leuker en spannender dan de inhoud. Want dat weet ik wel nog. Die Reich stukken waren ook wel leuk. En die vent met die radio.
Maarja als ik dalijk een paar eieren uit m'n koelkast pak, die op m'n kop kapot sla en er een foto van maak terwijl ik probeer het afdruipsel nog snel te bakken met een aansteker, da's ook appart. Maar wat heb ik eraan?! Het geeft rotzooi, dat kan ik je wel vertellen. En wie moet dat weer opruimen? Moi.
Ik bedoel ik weet niet of ik nog 's voor zoiets naar Brugge ga en veel geld uitgeef. Dan hoor ik liever gewoon een goeie DJ set.

"Ganz Graaf" of hoe het heet van Autechre op groot scherm en van dichtbij was nagenoeg epilepsieverwekkend. D'r was niet omheen te komen. Als ik elders keek bleek de clip te functioneren als stroboscoop op de hele zaal. In sync met het keiharde geluid. Knap? Jawel. Maar ik ga niet voor m'n plezier m'n eerste epilepsieaanval hebben, er ver voor reizen en ervoor betalen ook nog.

En de afterparty daarvan heb ik niet veel meegekregen want we moesten al redelijk snel weer huiswaards; flink stuk rijden nog. M'n "labelbaas" heeft m'n platen nog aan dat insectenwijf dat moest draaien gegeven (die kon niet eens 2 platen in de maat mixen overigens), en die vond ze goed genoeg om te gaan draaien. Maar misschien was dat pure beleefdheid.

Ik heb trouwens niet zo'n goeie zin, dus lees dit stukje maar met een korreltje zout. En dat stuk over die eieren met een snufje.

Ik hoop maar dat ik in Amsterdam wat leuke mensen van dit forum ga zien en dat we een te gekke tijd hebben.
Denk dat dat wel gaat lukken, ik ben niet zo'n muzikaal genie dat verwacht dat alles zo knap in elkaar steekt als mezelf. 8o) :biertje:

was zeker de moeite waard hoor!
en de after party was ook heel erg leuk.

je moet je er idd wel voor openstellen, maar dat moet je kunnen. als je er heen gaat met het idee zo nu ga ik even lekker chillen op electronische muziek zit je fout. het gaat veel dieper! hoewel het natuurlijk wel gebeurde hoor, dat chillen...
ik heb die avond toch aardig vaak kippenvel gekregen!
de rillingen liepen over mijn rug!

richard divine? (als ik het goed heb)
damn die shit was vet!!!
lekker knallen en dansen:walker:

Op de site van Holland Festival staat het volgende bericht:
UITVERKOCHT

De volgende voorstellingen zijn uitverkocht:

- Proust Marathon (voor Proust 1 en 3 in de Stadsschouwburg zijn nog wel losse kaarten beschikbaar)
- WARP meets London Sinfonietta

Ben der bij in A'dam, had het 12 na laatste kaartje, phew...

maar voor de warp liefhebbers die dit moeten missen 13 en 14 juli op 5daysoff: autechre, luke vibert en nog een keertje jamie lidell. Maar ook Mouse On Mars en Mu (wijsss!). genoeg schuimbekmogelijkheden de komende tijd dus!

Back