Pc loopt vast na installeren EMU 1212 m

Ik ben voor een vriend een systeem aan het configureren maar heb een groot probleem.
Hij heeft een emu 1212m kaart gekocht dus ik alles fijn geinstalleerd. Maar nu loopt dus elke keer als ik iets van audio software opstart (Cubase. Reason) het hele systeem genadeloos vast.

systeen:

P III 733 Mhz
512 Mb Kingston ram
motherboard - Intel Easton (815e chipset)
NVidia Geforce MX 420
Windows XP SP2
Cubase VST 5.1 r1

Ik heb de laatste emu updates geinstalleerd, de graphic drivers en windows zijn up-to date en ik heb de gebruikelijke tweaks uitgevoerd.
De EMU zit op z'n eigen irq maar het systeem is wel ACPI geinstalleerd dus het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is windows opnieuw installeren als standad PC. Maar op zich zou het zo toch moeten werken lijkt me.

Iemand nog een suggestie?

Re: Pc loopt vast na installeren EMU 1212 m

Ik heb de laatste emu updates geinstalleerd,

Heb je de optie terug te gaan naar 1.6 drivers en patchmix? Ik heb die 1.71 ook geprobeerd, maar dat werkt bij mij ook voor geen meter. Geen vastlopers, maar alles wat ASIO gebruikt dat crasht, dus dat klinkt hetzelfde.
Ik heb geen problemen met de versie 1.6 drivers (XP SP2, gewoon met ACPI en zelfs met hyperthreading).

Ik weet niet welke driver versie op de cd staat, maar hier was het probleem hetzelfde als bij de 1.71 drivers die ik gedownload had.
Staan er ergens oude driver versies online? Zag ze zo gauw niet staan op de emu site.

Ik weet niet welke driver versie op de cd staat

1.0, vermoed ik.
Overigens doet die het bij mij ook prima, dus als je daar al problemen mee hebt zit het mogelijk ergens anders.

v1.6 heb ik nog wel voor je:
http://www.dompselaar.org/EMU/1212/

Dit zijn trouwens altijd patches tegenover de versie op de cd. Dus je moet terug naar die versie voordat je naar 1.6 kunt. Je kunt niet 1.6 over 1.71 heen installeren.

ok thanx, ik ga er maandag weer mee aan de slag dus dan zal ik deze drivers nog eens proberen. Wie weet...

Re: Pc loopt vast na installeren EMU 1212 m

Origineel geplaatst door King of Snake
I
Cubase VST 5.1 r1

er is een latere versie voor de 5.1r1 , ik geloof de r6 .
en doet helemaal geen audio het , ook de mediaplayer niet ?

klinkt inderdaad als een f....... driverprobleem

Ik heb ook een probleem met de 1212m. Als ik bijvoorbeeld werk ik Reason, Cubase of Renoise en ik switch naar bijvoorbeeld Internet Explorer in mn taakbalk en dan weer terug naar het audioprogramma dan komt er geen enkel geluid meer uit! Ik snap er niks van...Cubase geeft ook zo nu en dan weer dan hij de connectie heeft verloren met de geluidskaart...:S wie kan me helpen?

Back