...wat is dat toch. Vooral in hun laatste hit "this is the last Time" komt dit geluid zeer nadrukkelijk naar voren.
In een interview in SOS met de producer stond dat er in ieder geval geen enkele gitaar is gebruikt. Maar dat kan niet de volledige verklaring zijn. De karakteristieken die mij in dat Keane-geluid opvallen, zijn:
1. heel opvallend, een heldere piano met een korte delay en een brede galm;
2. een zoemend, niet al te laag basgeluid;
3. drums niet echt opvallend;
4. de nodige strings en pads (welke weet ik niet);
5. en het belangrijkste, een alom overheersende "parelende" reverb, alsof je tussen bergen van satijn staat.
Wie kan er iets aan toevoegen? Vooral, wie weet welke hardware (compressors, finalizers, fx, merken ook graag) er is gebruikt?
t'an que.
In een interview in SOS met de producer stond dat er in ieder geval geen enkele gitaar is gebruikt. Maar dat kan niet de volledige verklaring zijn. De karakteristieken die mij in dat Keane-geluid opvallen, zijn:
1. heel opvallend, een heldere piano met een korte delay en een brede galm;
2. een zoemend, niet al te laag basgeluid;
3. drums niet echt opvallend;
4. de nodige strings en pads (welke weet ik niet);
5. en het belangrijkste, een alom overheersende "parelende" reverb, alsof je tussen bergen van satijn staat.
Wie kan er iets aan toevoegen? Vooral, wie weet welke hardware (compressors, finalizers, fx, merken ook graag) er is gebruikt?
t'an que.