JV1080 of xp, emu vintage of classic keys, zoiets

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
ik zoek een keyboard of module met leuke en veel bruikbare samples. bv een 1080 (met expansions?) of 1 van de keyboard versies, of misschien een emu module (classic of vintage - plus) of keyboard, een vergelijkbare korg misschien? of een yamaha w5 of w7, of ex5? zoiets.....

niet de allernieuwste, allerbeste, allercleanste sampes, maar wel gewoon goed en bruikbaar.
en niet te duur.

en o ja: graag eventueel gemaakte afspreken nakomen. ik word namelijk zo langzamerhand schijtziek van de onfatsoenlijke, onbetrouwbare mensen, zelfs hier op het forum, die dat niet doen.

eventueel inruil: een mint mint mint korg microkorg in originele doos.....

bedankt voor de aandacht, ik heb een jv1080 gekocht (moet hem nog wel ophalen, dus... - je weet maar nooit tegenwoordig)

is binnen. heb m altijd maar saai gevonden en dat is ie ook (heb alleen nog maar door presets gestapt).
maar wel mooi saai. prima geluiden.
kan iemand me misschien zeggen wat voor kaartjes voorin gaan?

Leootje,

Dat staat er toch op ! Een PCM en een Data kaartje. PN-JV80 series. Maar mag ik je daarover iets zeggen ? Ik heb een 10-tal van die sets gehad voor de JD990 (PN-JD serie) en doorverkocht. Daar zat zelfs Voice Crystal PCM kaartjes bij die ik eens uit de States heb laten komen maar... duur en niet per definitie het einde wat sounds betreft !En dan M256 E lege data cards voor extra patch oplsag. Niet makkelijk te vinden en ook duur.
Dan douw je beter een 4-tal Expansion boards in het toestel.
Hoe dan ook, voor de prijs vind ik de JV1080 nog steeds een super koop. Dit is een beest van een synth op voorwaarde dat je zelfs sounds gaat bouwen. Dan gaat werkelijk de grot van Ali Baba open. Echt zwaar onder gewaardeerd die bak !
Spijtig dat hij iets minder vet klinkt dan de JD990.
http://www.planet-groove.com/roland/jv-1080.html

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Hoe dan ook, voor de prijs vind ik de JV1080 nog steeds een super koop.

Ja, hoho, ik heb er niet weinig voor betaald hoor! Mijn probleem is (onder andere) dat als ik iets in mijn hoofd heb om te proberen, dat ik dat eigenlijk meteen wil. Het was bepaald niet de goedkoopste 1080 in goede staat die ik redelijk dicht in de buurt kon kopen. 500 euro (met de expansions).

Tja, ik had de omschrijving van de kaarten wel gelezen, maar ik vroeg me af welke data je weg moest schrijven, patches dus, en een extra slot voor geluidenkaartjes leek me ook zo onlogisch, met 4 expansion slots. vandaar.

Ik zie mezelf trouwens eerlijk gezegd nog geen geluiden maken op deze synth. Misschien hier en daar een beetje bijschaven, maar verder lijkt me dat toch te lastig (geen pc in de buurt!) en gelet op bv de presets van 60s/70s en vintage, tamelijk onnodig.

alles wat er aan mellotron opzit bv, vind ik erg mooi en heb ik nooit zo gehoord.

Status
Please reply by conversation.
Back