dat is dan vooral ebay.nl denk ik, want bij ebay amerika of duitsland kom je er niet zo makkelijk vanaf. en zo hoort het ook natuurlijk, dergelijke sites zijn gebaseerd op wederzijds vertrouwen en als iemand dat schaadt, moet daar tenminste melding van worden gemaakt, anders wordt het hele concept onderuit gehaald.
ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat het systeem met die waardering ook niet deugt. als ik iets koop in het buitenland en meteen, binnen een uur of wat, netjes betaal, krijg ik nooit meteen een positieve waardering. die komt pas als je de verkoper een positieve waardering hebt gegeven. 2 of 3 keer heb ik het gewaagd een negatieve waardering te geven, omdat iets gewoon echt niet deugde en er na onderling overleg geen oplossing bereikt kon worden. prompt had ik dan zelf ook een negatieve waardering, terwijl ik altijd mijn stinkende best doe om het zo goed mogelijk te doen, vlot betalen, wegbrengen, goed verpakken, etc etc. daar word je dan ook wel even schijtziek van.
hoe je het ook regelt, wat je ook bedenkt, er blijven altijd eikels die de boel verzieken en oneerlijk zijn. en die weten een registratiesysteem of zoeits ook wel weer naar hun hand te zetten.