hardcore track

djrazor

Cortex Driller
Ik ben al een tijd lid van het forum, maar ik heb tot op heden nog nooit een track van mij gepost. Bij deze dus...
Het is een melodieuze hardcore track waar ik de 26e aan begonnen ben.

Link: http://members.lycos.nl/dennisjacobs/muziek/DJ RaZoR-Dialectic.mp3

De track is gesequenced in Cubase SX. De kick is gemaakt met de V-station en vervolgens een klein beetje dikker gemaakt met wat plugins. De noise-fx komen ook uit de V-station, alsmede het geluid voor de hoofdmelodie. De strings en een ander geluidje in de break komen uit de RS-7000. De vocals zijn "geleend" uit Aspects feat. Taskforce-Corre (een gedownloade a capella). In totaal heb ik er denk ik ongeveer 10 uur aan gewerkt.

Ik ben zeer benieuwd naar eventuele feedback :maffia:

Groet van Dennis.

Begint leuk, met die vocals... de ride mag misschien wat zachter... ook de snare staat in mn ogen wat te hard, wat me ook opvalt is dat je de ride en snare t meeste gebruikt in de hele track als percussie, (de clap ook wel, maar die valt niet zo op, zou misschien wat scherper mogen) en ze staan beiden naar links gepanned, ik zou de ride bijvoorbeeld naar rechts pannen, nu vind ik de linker kant teveel hebben t.o.v. de rechterkant... vocals zijn leuk, beetje engels accent, maar klinkt verder okeej... hoe je m laat hangen bij de break vind ik wat minder, je hoort echt dat ie op 1 punt blijft hangen... zou mooier zijn als je dit niet zo zou horen... melodie begint leuk.. als de kick erbij komt is t ook goed... klinkt leuk bij elkaar... t gaat ook niet vervelen omdat je de melodie in een tussenbreak weer wat laat veranderen.... over het geheel een best coole track, alleen zou ik echt nog ff t pannen bekijken van de percussie, want t hangt mij allemaal wat teveel naar links toe..., verder zou ik als ik jou was ook nog ff wat kleine effectjes op de achtergrond plaatsen, hoeven vaak maar nauwelijks te horen zijn, maar ze vullen het geheel een stuk beter op.. wat windjes hier en daar, of andere shit, je hoort het haast niet, maar zitten ze er niet in dan klinkt de track meestal een stuk leger.. over de mix verder kan ik vrij weinig zeggen, ik luister momenteel over kleine kutpc-speakertjes :) , anyway, succes ermee, beetje afwerking en t is wat mij betreft een lekker trackie :biertje:

Intro vind i niet erg boeiend, als ie los gaat al weer beter. Zou het synth geluidje bij 1.21? inkomt wat harder zetten, hoor hem bijna niet. Leuk geluidje in de break (2.10), stem begint me nu wel te vervelen.

Op die stem na wel een aardig trekie.

van het eerst genoemde comentaar zou ik weinig aantrekken want bij mij klinkt de mix niet zo dramatisch als bij hem. Bovendien kun je op PC-speakers geen goed ordeel over de mix geven vind ik. Ik vind de filter op de kick niet echt ekker klinken en volgends mij gaat zijn volume ook omhoog naarmate je hem weg draait.
Over de vocal heb ik weinig te zeggen er zijn nummers waar tot het saaie aan toe motherfucker wordt geroepen maar dat schijnt wel aan te slaan. Verder vind ik de sound wel lekker alleen het springt er niet uit dus mijn conclusie net als mijn voorganger luidt aardig trekkie

Origineel geplaatst door Exilim
van het eerst genoemde comentaar zou ik weinig aantrekken want bij mij klinkt de mix niet zo dramatisch als bij hem. Bovendien kun je op PC-speakers geen goed ordeel over de mix geven vind ik.
klopt, daarom zeg ik het er ook bij... :) , ik zal hem morgen ofzo ook eens over monitoren luisteren...

Origineel geplaatst door Exilim
Van het eerst genoemde comentaar zou ik me weinig aantrekken want bij mij klinkt de mix niet zo dramatisch als bij hem. Bovendien kun je op PC-speakers geen goed ordeel over de mix geven vind ik.

Een track zou op elk medium goed moeten klinken dus ook op PC boxies.;)

behalve dat de stem idd irritant begint te worden heb ik er niks meer aan toe te voegen8)

Ok dan! Bedankt voor de reacties! Er staan nog wel nuttige tips in om het nummer hier en daar te optimaliseren :P
Misschien dat ik de vocal hier en daar wat kan varieren, of weghalen ofzo, want ik heb het idee dat dat nog wel wat beter kan hier en daar. Nogmaals bedankt voor de feedback, en de groeten!

Origineel geplaatst door metatron
Een track zou op elk medium goed moeten klinken dus ook op PC boxies.;)

Ja maar als ik vervolgens niks terughoor van de dingen die hij wel hoort dan ga ik er toch vanuit dat het meer aan speakertjes ligt. Anders ga ik voor pc-speakers lekker goedkope monitoren ;)

Back