[Amiga track] [hardcore]

RJen

!
yo.

mijn commodore amiga 600 weer'ns uit't stof getrokken... en wat klinkt dat ding toch weer lekker rauw en lekker slecht!!!
ik was bijna vergeten hoe beroerd 8 bit eigenlijk klinkt!

trackje is gemaakt met octamed (sampletracker) en de samples zijn van een machine drum en een access virus c. (zonde zonde zonde om die dingen te samplen op 8 bit...) stemmetje is gemaakt met het praatprogramma van de amiga.

track is in 8 bit mono, de ultraberoerde geluidskwaliteit komt dus niet door mp3-compressie o.i.d.!
iedereen die was vergeten hoe een amiga ook al weer klinkt of nieuwsgierig is en iedereen die toch al een gehoorprobleem heeft moet dit beslist horen!

8)

Attachments

• kissmyass!.mp3
    971,4 KB · Bekeken: 62
Nostalgie, klinkt zoals mijn Modedit-tracks destijds (maar dan minus de Virus ;) )

Cool.... ik ben lange tijd een Amiga gebruiker geweest.

Deed wel alles met MIDI, trouwens. Had wel een zelfbouw sampler, trouwens.

Dit klinkt wel lekker vies!! :duivels:

Origineel geplaatst door jes303
nu we de gameboys en c64 8bitters hebben gehad is het wel tijd voor een retro amiga revival 8)

Oke nou niet gaan overdrijven hé! ;)

Origineel geplaatst door etaoin
En dan ook nog 's erg brakke 8-bit samples, geloof ik. :duivels:
Ik heb jaren een Amiga gehad en die kon kwalitatief wel beter klinken dan deze track suggereert.
Een Amiga kan heel lief klinken hoor :luv: (ze heet niet voor niks Amiga :D )
http://www.samplemania.nl/mp3/butnotdm.mp3

Hehe cool, klinkt idd. een stuk beter, een beetje nintendo achtig

YEAH! heb ook nog 200+ amiga protracker-mods liggen. very nice..maar die zijn 2 sporen links en 2 sporen rechts. heb je alle sporen naar 't midden gedraaid?

Origineel geplaatst door cirkelzaag
YEAH! heb ook nog 200+ amiga protracker-mods liggen. very nice..maar die zijn 2 sporen links en 2 sporen rechts. heb je alle sporen naar 't midden gedraaid?

met ModplugTracker kun je dit o.a. doen... tevens kun je elk spoor apart opslaan als wav maar ook alles direct naar MP3...

'k vind nu wel dat dien track van RJen nu ook weer niet de referentie is wat betreft 8Bit.

Luister maar eens naar deze Amiga/Med Track van in m'n jeugdige jaren:

Das Ist Die werld

Der zijn trouwens in den tijd peperdure 8Bit samplers uitgebracht.
(van Emu denk 'k)

't het enige wat je met 8bit hebt
is dat je oa. veel ruis krijgt bij stille passages,

Wat ook veel doet aan de hoge tonen is de sampleRate,
die was maar ongeveer 28.000 in dma mode.

StephenM

HomePage

Origineel geplaatst door Stephen
'k vind nu wel dat dien track van RJen nu ook weer niet de referentie is wat betreft 8Bit.

voor alle liefhebbers:

http://www.micromusic.net/

had ik al vermeld dat de grootste amiga-muziek-producent uit helmond komt? jeroen tel van maniacs of noise (o.a.psychnosis en nintendo voor insiders)...woont in mijn zipcode...wereldberoemd..jahaa we doen meer dan kattenmeppen en fietsen in het kanaal gooien in helmond...

Origineel geplaatst door 6 trak
met ModplugTracker kun je dit o.a. doen... tevens kun je elk spoor apart opslaan als wav maar ook alles direct naar MP3...
ja thnx ..toch jammer dat die amiga-floppies (floppy is y dus meervoud ie...?) niet in m'n mac passen.......

ik had de geluidskwaliteit expres laag gelaten. ik had het op een hogere noot kunnen samplen, maar ik vond 't zo wel lekker rauw allemaal. en ja, ik had l&r naar't midden gedraaid. amiga reviveltje is wel leuk natuurlijk! ik ga sowieso nu dat ding weer aan de praat is, wat vaker amigasampletjes gebruiken. gewoon terugsamplen (op 24 bit!?! :D )

8)

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Er zijn heel wat hardcore hits met de amiga gemaakt.....lekker hoor

bv. Neophyte's eerste plaatje: the three amiga's!
op thunderdome 4 staan ook een paar tracks met de typische amiga-sound. volgens mij track 1 cd 1: walking nightmare geloof ik. vet nummer dat!

Dit klinkt echt te verrot hoor. Amiga kan veel beter klinken.

Origineel geplaatst door RJen
ik had de geluidskwaliteit expres laag gelaten. ik had het op een hogere noot kunnen samplen, maar ik vond 't zo wel lekker rauw allemaal. en ja, ik had l&r naar't midden gedraaid. amiga reviveltje is wel leuk natuurlijk! ik ga sowieso nu dat ding weer aan de praat is, wat vaker amigasampletjes gebruiken. gewoon terugsamplen (op 24 bit!?! :D )

8)
Gewoon lekker rauw laten; lo-fi kan ook ok zijn, Soms vind ik hedendaagse producties zelfs te clean, al kan het sommigen nooit clean genoeg,

Vergeet de Osdorp Posse niet....waar dacht je dat ze hun hardcore-oldskool beats uithaalden?

:dj: 8) :okdan:

Back