[remix]The hand that feeds - fused

fuse

Gepokt en gemazeld
Met dank aan kratarknathrak voor de link naar de samples.

Ook aan de slag geweest met dat NiN nummer.
Heel dicht bij het orgineel gebleven, alhoewel wat meer rock achtig gemaakt.
Zonder het orgineel trouwens vantevoren te horen. Dit is wel wat braver.

Grappig is wel dat ik nooit gedacht had dat NiN deze bijna poppy richting uitgegaan.
Gelukkig staan op die nieuwe CD's nog wel want minder toegangkelijke muziek. ;)

http://faxis.dyndns.org/peaks/thtf_fused.mp3

Erg goed gedaan!! Zou zo op de aankomende remix cd kunnen! (er gaan toch al geruchten dat er een beste remix album gaat komen)
Wel heel jammer dat jan en alleman deze track al heeft geremixed en het uiteindelijk zo 'grijs' geremixed wordt dat het gaat vervelen. Dit is niet de eerste goede remix die ik hoorde, ikzelf zou zelf de vocals inzingen en er een extra gitaar layer overheen leggen, maar wie ben ik. Verder vind ik het jammer aan jouw mix dat alle hele slimme (subtiele) overgangen in het origineel verloren zijn gegaan.

Ik vind de nieuwe plaat trouwens geweldig en erg NIN getrouw, ik krijg er het fragile/phm gevoel bij!! Te gek!

klinkt wel goed , ruw,:)

Tuurlijk dit lijkt niet op het orgineel. Maar ik had niet verwacht dat hij het zo grappig gearrangeerd zou hebben. Met die halve maten brengt hij je snel op een verkeerd spoor.
Trouwens in een luttele 4 a 5 uur een remix maken is ook nog bepaald langzaam.

Eens kijken of ik hier ook bij komt te staan.
http://www.thtffanremixes.cjb.net

hey fuse, goeie remix!

vooral de ruimte rond de vocals en de gelayerde vocals in de intro klinken in mn oren behoorlijk NIN ten tijde van the downward spiral. de twee nummers waar ik het eerst aan moest denken waren closer en reptile. indien je me had gezegd dat dit een nin-nummer was en geen remix, ik had het ook geloofd (als ik ik het origineel nog niet had gehoord natuurlijk ;) )

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens in een luttele 4 a 5 uur een remix maken is ook nog bepaald langzaam

Nou, ik weet niet hoor, maar ik doe er toch meestal wat langer over! :)

In ieder geval vind ik je remix lekker......... inderdaad lekker rauw enzo,
de compressie zet hem wel behoorlijk dicht, maar hij kan het op zich wel hebben...

De reply die ik kreeg op m'n submission. Kwam bijna niet meer bij.

hell, I don't even know what the rules are.
just remix, submit, and the rest is a mystery to just about everybody.

Ow ja #316

Trouwens die swing versie een paar dingen naar boven is ook erg grappig.

Wat me ook opvalt is dat de remix maken gewoon leuk is om te doen. Maar je ook als het ware een kijkje in de keuken mag nemen. En ontzettend veel hiervan kan leren. Dat je met een Buchla bijv ook zinnig dingen kan doen als rare frieky soundjes maken voor een Industrial album. :D

Back