Driekwartsmaat Dance Contest!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nog een leuk stukje driekwart

Nog een leuk stukje driekwart

Zo ik ben weer es even bezig geweest, dit stukje wordt ook verwerkt in mijn wazige driekwart nummert:

Klikkerdeklik

Nooit geweten dat Cubase zo productief kon zijn, dit is verreweg het beste stukje muziek dat ik ooit gemaakt heb :) (Normaal gebruik ik alleen FLStudio, en Cubase om wat te jammen of in te spelen)

Op het eerste gezicht lijkt het veel 4/4, maar als je 1 2 3 4 telt hoor je toch dat het niet goed zit :)

[EDIT] En hierna zal ik geen stukjes meer posten tot mijn nummer af is :P

Laatst gewijzigd:
inzending

ZO! ben er meteen voor gaan zitten.....en gelijk "afgemaakt"....en nou wil ik hem nooit meer horen :confused:

Kosa_-_Valsa_sem_nome(one-two-three).mp3

Naar Valsa sem nome van Baden Powell, oorspronkelijk een gitaarstuk dus.

Beetje melodramatisch liedje is het uiteindelijk wel een beetje geworden haha, maar goed..

Ik heb op play gedrukt en tegelijkertijd op mijn AX-73 zitten klooien.. en met wat modulars..

909 twee patterns van 12 steps lang. Verder 1 303 loopje van 12 steps lang en met mijn mobius heb ik 1 loopje van 12 steps lang. Verder mijn handen op wat modulars en soms op de ax-73.. geen fx.. de fx die je hoort is de voxglitch in mijn doepfer.

Is uiteraard weer super rommelig.. 5 minuten lang..

http://bierbuikduivels.satanist.nl/synthforum/JohnnyBusca-LFO.mp3

sorry voor de herrie, maar het was laat.. om 0:00 uur begonnen en om 0:30 uur opgenomen.

Nog best leuk om te doen eigenlijk; schiet best aardig op. Alleen: is dit wel dance? (voor ik het helemaal uitwerk en dat-ie dan niet meetelt; dit is dus alleen een soort schets)

Leuke tracks trouwens, van DrKose en Bionrg! Vooral die one-two-three-one-two-three-vocoder (DrKosa) is, uhm, treffend. :D Maar ik vind die van Bionrg wel inventiever en (daarom) cooler ook. Ik hoor in ieder geval dat er genoeg te variëren valt; dan zal die van mij ook wel mogen. ;)

Attachments

• dance of niet (loop).mp3
    708,2 KB · Bekeken: 74
Vaag nummertje bionrg, Je beat lijk wel gewoon een 4/4 maat te zijn terwijl alles daar omheen weer 3/4 is :bekdicht:

Origineel geplaatst door Coady
Vaag nummertje bionrg, Je beat lijk wel gewoon een 4/4 maat te zijn terwijl alles daar omheen weer 3/4 is :bekdicht:

het gehele project inclusief sequences is 3/4 :{ op 1 delay na die staat op 6steps1/16t
zelfs de lfo op de filters en pan van 3 instrumenten staat op 3/4 (pan is bijna niet te horen) 8)
:doei::koffie:

Die van Kosa is dope trouwens B)

Ik heb voor het eerst geprobeerd om een 3/4 track te maken. Ik vond het wel heel leuk maar ook wel verwarrend. (vandaar de titel)
Vraag me af of het echt 3/4 is geworden. Lijkt soms weer 4/4 te zijn.

confusion is fun

Ik vind jouw track inderdaad heel erg 4/4 klinken. de bekkens klinken wel als triolen, maar de gebruikelijke 3/4 hobbel is in geen velden of wegen te bekennen.

Artist: Parallel 27
Title: Virus (Deep Mix)
Download: parallel_27-virus-deepmix.mp3

Used Gear:
Percussie met Machinedrum, geen gebruik gemaakt van patterns, maar ingetekend in Cubase. Additionele percussie met de Virus Rack. Driekwartsmaat compatible pulsating pad met de Roland XV. Primary pad met de Korg X2. Bassline met Pro53. Secondary pad met rgcAudio z3ta+. Vallende pad met de Novation V-Station. 303 emulatie met FabFilter One + Amplitube. Heel veel compressie programma's uit de 01x + master reverb uit de 01x. Drumplates uit de Lexicon
Metronoom in de eerste bar provided by Cubase SX :) just to prove it's 3/4 ;). Vocals provided by Nate MC aka The Silver Back. Verder maar heel lichtjes door de PSP Vintage Warmer gegooid.
MP3 compressie met Lame CBR 128 preset.

Enjoy.
Joost.

"Screenshotje erbij?"

parallel_27-virus-screenshot.jpg

Laatst gewijzigd:
nix mis mee jostiii :okdan: lekker track hoor. Ondanks je mooie metronoom intro, kost het me wel heel veel veel moeite om er een 3/4 in te herkennen (waarmee niet gezegd dat het geen 3/4 zou zijn!)

ap-pel-tje-ap-pel-tje-ap-pel-tje-ap-pel-tje, ik ben erg benieuwd wat hier allemaal uit zal komen.

Weer een stel lekkere tracks erbij. :) Blijkt toch dat je een hoop met zo'n 3/4 kunt doen; het zit er wél in bij allemaal, hoewel dat soms maar amper opvalt, vooral bij Jostiii (loopt lekker!). Maar het tweede stuk bij MCBasje303 is toch echt een 12/8, dus eigenlijk gewoon een 4/4, en bij Rut (sfeervol nummer trouwens!) vind ik het boem-tak-tak er iets te sterk bovenop liggen. Die van Johnny vind ik nog wel het coolst; als-ie die nou 's wat zou uitwerken...

leuke resultaten mensen!
Met name de track van Kosa vind ik erg goed gedaan :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back