Driekwartsmaat Dance Contest!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Hier is een 3/4 testje van mij, vandaag in elkaar geflanst.
Alles live ingespeeld met S90

hier is ie
Lijkt me toch een gevalletje van 6/8e...

nee toch neit hoor maar het lijkt zo door de hihat, maar als je de metronoom laat meetikken op 6/8 hoor je dat het 3/4 is. Vooral in de rhodes hoor je dat.

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
nee toch neit hoor maar het lijkt zo door de hihat, maar als je de metronoom laat meetikken op 6/8 hoor je dat het 3/4 is. Vooral in de rhodes hoor je dat.
Ik hoor voornamelijk een accent op de 1e en 4e achtste, dus vind ik het een 6/8e. En als de hihat in 6-n gaat, vind ik het al helemaal een 6/8e.

Sorry, kan het nog steeds niet als een echte 3/4e zien. Als ik er een 3/4e-bass drum onder denk, dan komt me die enorm polyritmisch voor. De snare hit in de buurt van de 2e kwart voelt voor mij meer aan als een voorgetrokken 4e achtste van een 6/8e, terwijl er niet echt een ander accent (bijv. snare) op de 3e kwart zit. Misschien dat als je de Rhodes harder zet, de track meer als een 3/4e gaat aanvoelen voor mij.

Overigens heb ik de track ook aan een min of meer onbevooroordeelde toevallige voorbijganger -mijn vriendin, nl.- laten horen en zij tikte hem zonder twijfelen in 2-n mee en duidelijk niet in 3-n.

je moet natuurlijk wel een beetje vrijheid hebben.. echt een wals maken vind vooral andre rieu leuk, maar synth/dance kikkers vaak wat minder denk ik :)

denk dat het vooral leuk is om je eens in wat andere bochten te dwingen.. 3/4 of 6/8 maakt denk ik niet zo heel veel uit voor deze contest. als je een beetje wil knallen zul je die 8sten echt wel nodig hebben

Origineel geplaatst door DJ Fuse
3/4 of 6/8 maakt denk ik niet zo heel veel uit voor deze contest.
Uhmm, volgens mij gaat minstens de helft van deze thread erover wat een 3/4e nou eigenlijk is en daar kwam o.a. dat een 6/8e geen 3/4e is. Maar goed, als je per se een 6/8e wilt inzenden voor deze contest, dan houd ik je niet tegen...

vind dit eigenlijk ook gewoon 3/4 :)

Attachments

• drievierde.mp3
    105,8 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door DJ Fuse
vind dit eigenlijk ook gewoon 3/4 :)
Yep, vind ik ook :D
Overigens komt dat in dit geval -denk ik-doordat de hats zich in 16-n bewegen, zodat je niet zo snel denkt dat de achtsten het basisritme vormen.

Origineel geplaatst door Meinte37
Uhmm, volgens mij gaat minstens de helft van deze thread erover wat een 3/4e nou eigenlijk is en daar kwam o.a. dat een 6/8e geen 3/4e is. Maar goed, als je per se een 6/8e wilt inzenden voor deze contest, dan houd ik je niet tegen...

Hmmmz... nou ik kan toch op de track van Cyber prima 1, 2, 3 tellen... idd als je de 8es volgt en 2x zo snel telt, tel je tot 6, maar in principe is het allebei mogelijk. Het is hetzelfde als met drum 'n bass; je kan de langzame vibe pakken of de snelle.

Ennuh... het is iig geen verkapte 4/4 wat ik in andere tracks heb gehoord... wat mij betreft is dit gewoon goed..

ja, das waar :)

wel kut om het lekker te laten lopen dat 3/4 overigens

Origineel geplaatst door trigg
Hmmmz... nou ik kan toch op de track van Cyber prima 1, 2, 3 tellen... idd als je de 8es volgt en 2x zo snel telt, tel je tot 6, maar in principe is het allebei mogelijk. Het is hetzelfde als met drum 'n bass; je kan de langzame vibe pakken of de snelle.
Dat tot 1-2-3 tellen lukt mij ook wel -heck, met een beetje moeite lukken 4, 5, 6, 7, 8, 9 allemaal wel-, maar ik vind dat niet als de "hoofdvibe" aanvoelen, maar meer als een afgeleide vibe. Vaak hoor je bijv. drummers een 6/8e interessanter maken door op elke kwart een ride (bell) te plaatsen, maar daarmee is het nog geen 3/4e.

Origineel geplaatst door Meinte37
Dat tot 1-2-3 tellen lukt mij ook wel -heck, met een beetje moeite lukken 4, 5, 6, 7, 8, 9 allemaal wel-, maar ik vind dat niet als de "hoofdvibe" aanvoelen, maar meer als een afgeleide vibe. Vaak hoor je bijv. drummers een 6/8e interessanter maken door op elke kwart een ride (bell) te plaatsen, maar daarmee is het nog geen 3/4e.

Ik tel op gevoel toch echt 1, 2, 3 bij deze track, daar hoef ik geen moeite voor te doen......
Ik had bij andere tracks veel meer moeite om de 1, 2, 3 te voelen.

Maar anyway, genoeg hierover, zo zie je maar weer dat het menselijk gehoor bij iedereen weer anders werkt! :)

Eind deze week up ik mijn track, ben benieuwd wat je daar in hoort!

Maar anyway, genoeg hierover, zo zie je maar weer dat het menselijk gehoor bij iedereen weer anders werkt! :)
Dat is zeker waar!

Eind deze week up ik mijn track, ben benieuwd wat je daar in hoort!
Pas maar op dat ik er geen 37/32e inhoor :D

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ik vind gewoon dat iedereen die een 6/8 instuurt voor het leven geband moet worden...
:halleluja

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back