Driekwartsmaat Dance Contest!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik post even mijn track opnieuw, vanaf een andere server, want de originele is door zijn bandwidth heen:

http://www.winkelaar.goddeloos.nl/andieschoneschwarzestyx.mp3

Een 6/8 is geen 3/4, dus ik vind ook dat die niet meetellen. 6/8 kan je te "vierkant" maken, en de grap is juist om dat eens niet te doen. Verder vind ik dat je een serieus tekort aan muzikale opvoeding hebt als je het "moeilijk vindt" om iets in een afwijkende maatsoort te doen. Luister gvd eens meer naar jazz, in plaats van die kaas-trance.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik post even mijn track opnieuw, vanaf een andere server, want de originele is door zijn bandwidth heen:

Een 6/8 is geen 3/4, dus ik vind ook dat die niet meetellen. 6/8 kan je te "vierkant" maken, en de grap is juist om dat eens niet te doen. Verder vind ik dat je een serieus tekort aan muzikale opvoeding hebt als je het "moeilijk vindt" om iets in een afwijkende maatsoort te doen. Luister gvd eens meer naar jazz, in plaats van die kaas-trance.

ik kan dit simpel in 4 tellen me tellen....

4 x een triool. en dan begin je opnieuw met je 4 x triool. oftewel 95 bpm 4 /4 :confused:

dus nog ff serieus aan muzikale opvoeding erbij:):geslaagd: ;):D:engel:

Klets geen onzin. Niks vier keer een triool, gewoon 4 keer 3/4. Of moeten de 3/4 maten in herhalingen van 3 gespeeld worden om te kunnen tellen als echte 3/4? Dat mijn kennis van muziek niet 100% is, weet ik wel, maar ik kan een 3/4 toch echt wel van een 4/4 onderscheiden.

Klets geen onzin. Niks vier keer een triool, gewoon 4 keer 3/4. Of moeten de 3/4 maten in herhalingen van 3 gespeeld worden om te kunnen tellen als echte 3/4? Dat mijn kennis van muziek niet 100% is, weet ik wel, maar ik kan een 3/4 toch echt wel van een 4/4 onderscheiden.

no hard feelings.:):):):) Alleen weer een voorbeeld van hoe vern**keratief het weer is. Ik luister dit serieus weg als een 4/4 . ondanks dat je met 3/4 werkt per stap... sorry dan daarvoor...

Het is maar net hoe je luisterd.. doe hem eens in 3 stappen of de helft van de snelheid?

(Misschien dat de rest van de forum gangers wel duidelijk een 3/4 hoort?):confused:

Ik kap er mee dit is niet voor een amateur zo als mij.
Wellicht het slechtste nummer ooit gemaakt, maar dat is wel de grap natuurlijk.
oordoppen gebruiken!!!!

http://home.wanadoo.nl/irene-jansen/
daar druk je op "mars to love"

1 Yamaha FM7
1 Yamaha Aw16g
1 Zelf gemaakte gitaar
1 alesis midi reverp II
1 Marshall
1 TR-808

P.s Hanz vergeet je me deze keer niet -alvast bedankt-

Attachments

• eigen gitaar.jpg
    eigen gitaar.jpg
    36,7 KB · Bekeken: 89
Origineel geplaatst door Unic
no hard feelings.:):):):) Alleen weer een voorbeeld van hoe vern**keratief het weer is. Ik luister dit serieus weg als een 4/4 . ondanks dat je met 3/4 werkt per stap... sorry dan daarvoor...

Het is maar net hoe je luisterd.. doe hem eens in 3 stappen of de helft van de snelheid?

(Misschien dat de rest van de forum gangers wel duidelijk een 3/4 hoort?):confused:

Dan luister je wel heel creatief. Als je dit wil opvatten als 4/4, dan zou het tempo iets van 48 BPM zijn. Het nummer lijkt me overduidelijk niet bedoeld als Funeral-doom-industrial. Het is een 3/4 op 140 BPM.

Dan luister je wel heel creatief. Als je dit wil opvatten als 4/4, dan zou het tempo iets van 48 BPM zijn. Het nummer lijkt me overduidelijk niet bedoeld als Funeral-doom-industrial. Het is een 3/4 op 140 BPM.

Ja, deze track hoor ik ook wel als 3/4 op 140 bpm... maar dat het verneukeratief is lijkt me onderhand wel duidelijk.

Ik zelf heb bv. "problemen" met de track van bionrg (http://bionrg.goddeloos.nl/Quiet Artist - Every3is4.mp3)
Die hoor ik ook als een vage 4/4 waarbij er dan geeneens een kick op de 1e tel zit.... heel vaag, maargoed... het menselijk gehoor is gewoon bij iedereen anders blijkbaar..

Laten we iig proberen elkaars mening te respecteren, want het is gewoon lastige materie :)

Origineel geplaatst door dr.DRé
Ik kap er mee dit is niet voor een amateur zo als mij.
Wellicht het slechtste nummer ooit gemaakt, maar dat is wel de grap natuurlijk.
oordoppen gebruiken!!!!

http://home.wanadoo.nl/irene-jansen/
daar druk je op "mars to love"

tsja... dit klinkt toch meer als een 4/4 die volledig asynchroon is ingespeeld o.i.d.

Of het is een 31/7 ofzo, maar dat gaat ook mijn pet te boven :smeris:

Even kijken hoor...

@ Cyber: volgens mij 6/8 met 3/4: conga's + hihats + rhodes in 6/8 (of 12/8), drums in 3/4. Maar als je het geheel in 6/8 aan het tellen bent blijkbaar daar de drums ook in te passen. Redenerend vanuit de drums kun je ook alles in 3/4 tellen, maar dat vind ik toch veel te geforceerd. Daarmee vind ik 'm wel cool trouwens, juist omdat-ie wat zwaarder op de maag ligt; het is in ieder geval geen standaard 6/8, dus wat mij betreft inzenden die hap (@ DJ Fuse: een standaard 6/8 kan best wel in dance, daarom zou het ook niet cool zijn die ook goed te keuren; da's veel minder origineel dan de 3/4 waar de thread over gaat; jou snippet is wel 3/4 trouwens).

@ Kratarknathrak: hmm, ik kan eigenlijk zowel een 6/8 als een 3/4 tellen; voor allebei is wel te zeggen qua accenten. In deze context krijgt-ie dus het 'voordeel' van de twijfel. :D Maar voor 4/4 is-ie echt ongeschikt (dan tel je in maten, niet in tellen; sorry Unic).

@ Dré: volgens mij is dit een 4/4 met 12/8 door elkaar, maar dan met de 12/8 op anderhalf keer zoveel bpm als de 4/4, zodat je triolen en achtsten door elkaar krijgt, en tsja, dat gaat niet (zelden?) goed samen... En sowieso ontbreekt het dan nog aan een 3/4! :o:

Ha, voer voor theoretici! Mooi! :W

Origineel geplaatst door trigg
...snip...,
want het is gewoon lastige materie :)

nee joh :)
probeer helemaal niet in 4/4 te denken, en dan komt de rest vanzelf.
Ik weet niet of je iets als Reason tot je beschikking hebt?

zoja, stel gewoon het project (onder aan in transport bar) op 3/4
open vervolgens een ReDrum, zet deze op 12 steps
en programeer een breakbeat in deze 12 steps.
Open nog een Redrum en knal er wat percussie bij op 24 steps,
en dan nog een ReDrum en dan wat extra hi-hats, rides en cymbals op 48 steps voor de variatie.
Klein vleugje shuffle, laten we zeggen 22%

En dan zal je gauw zien dat de rest wat daarop geprogrameerd word aan melodie etc,
in dezelfde groove zit zolang je dezelfde maatsoort/stappen aanhoud.

je moet gewoon even je mind switchen en weg sluipen van dat ozo saaie 4/4 :D

kweet niet of dit als inzending beschouwd moet worden :P maar 'k wou de snip/wip wel ff laten horen. 't is een schaamteloze rip van Canto Ostinato van Simeon ten Holt, wat een schitterend lang en hypnotiserend piano werk is in (geloof ik) 5/8

't komt in zn geheel uit de Fantom X7, hier en daar hapert het wat, dat ligt denk ik aan het feit dat de hele mik door de mastering gesluisd wordt inc. 1 filter die alles door een compressor jaagt, en heel veel pandelay. 't wordt net niet helemaal lekker getrokken zeg maar ;)

tsja... dit klinkt toch meer als een 4/4 die volledig asynchroon is ingespeeld o.i.d.

Goed he I love my 808
wil wel even een foto van mijn 808 zenden,
:D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bionrg
nee joh :)
probeer helemaal niet in 4/4 te denken, en dan komt de rest vanzelf.

...je moet gewoon even je mind switchen en weg sluipen van dat ozo saaie 4/4 :D

Heej bionrg,

met lastige materie bedoel ik het feit HOE verschillende mensen diverse ritmes en patronen horen
in dezelfde tracks. De één hoort in een track een 4/4, terwijl de volgende toch echt een 6/8 erin herkent
en de componist zelf tot 3 telde toen die het maakte... :confused: ;)

Zelf ben ik helemaal niet vies van vreemde maatsoorten, dat maakt het juist spannend!
Zo heb ik pas een 10/8-nummer gemaakt, heb ik een paar 6/8 en 7/8 dingen liggen en
ben ook al eerder bezig geweest met 3/4....... dus maak je om mij maar geen zorgen :)

Trigg, ik denk dat je te veel met je oren luisterd. he he
Je probeert een Drum comuter te begrijpen. 8o)
of luister je niet naar de drum?

Origineel geplaatst door Cheimoon
Even kijken hoor...

@ Dré: volgens mij is dit een 4/4 met 12/8 door elkaar, maar dan met de 12/8 op anderhalf keer zoveel bpm als de 4/4, zodat je triolen en achtsten door elkaar krijgt, en tsja, dat gaat niet (zelden?) goed samen... En sowieso ontbreekt het dan nog aan een 3/4! :o:

uit leg over mijn ritme want ik geloof niet echt dat het begrepen wordt.
eerste tel een basskick
tweede tel close hihad
derde tel open hihad
zonder effecten
de kick overstemt de de close die valt dus een beetje weg dus zo je het wat je hoort is 2/4 maar op mijn drum comuter is het wel degelijk 3/4 en daar gaat het om. luister maar in het begin daar hoor je alleen de hihads. Voor de hihads komt dan alleen nog de kick.
vind wel leuk die interssante verhalen als het echte zo simpel is, op mijn drum comuter branden precies drie lampjes meer niet.
nu heb ik geen gehiem meer ;{

Laatst gewijzigd:

Sorry hoor maar je track is zo 6/8 gedacht als het maar kan. Je moet altijd naar de accenten kijken. Een 6/8 is altijd in tween gedeelt(2X3)(een 6/8 in drieen gedeelt is een 3/4 met 2 achsten per tel):

BSBSBR
>-->--

B=Basedrum
S=snare
R=rust

Een 3/4 maat is altijd in drien gedeelt(3X2).
>->->-

Origineel geplaatst door Meinte37
Lijkt me toch een gevalletje van 6/8e...
Pas als de drumbeat erin komt is er een duidelijke 3/4 daarvoor is het meer 6/8.

Origineel geplaatst door dr.DRé
uit leg over mijn ritme want ik geloof niet echt dat het begrepen wordt.
eerste tel een basskick
tweede tel close hihad
derde tel open hihad
zonder effecten
de kick overstemt de de close die valt dus een beetje weg dus zo je het wat je hoort is 2/4 maar op mijn drum comuter is het wel degelijk 3/4 en daar gaat het om. luister maar in het begin daar hoor je alleen de hihads. Voor de hihads komt dan alleen nog de kick.
vind wel leuk die interssante verhalen als het echte zo simpel is, op mijn drum comuter branden precies drie lampjes meer niet.
nu heb ik geen gehiem meer ;{
Zie mijn reacties in deze post. Dit is gewoon 4 to the floor met triolen. Je bas en gitaar lick wisselt om de 4 kicks=4/4

Conclusie:
We kunnen de 4/4 niet loslaten en we weten het verschil niet tussen een tel en een maat.

Laatst gewijzigd:
@Dr.Dre: sorry, ik ben het -voor de verandering- met MadThijs eens: geen 3/4e ;{
Dat je drumcompu op 3/4 staat, zal best, maar het gaat er (juist) om of de menigte het voelt als iets in 3-n. Dat voel ik wel, maar wel als secundaire onderverdeling van een 4/4e.

Maar hoe schijf je dit ritme dan op ??
Het MOET wel dance zijn. dat betekend volgens mij dat het smeuig moet klinken. dat je er op moet kunnen dansen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back