[techno] Pjotr G vs. Jay Rico - Funky Dust

Pjotr G

funky lid
Inmiddels de bekende kwaliteit. Gas d'rop.

Die samples van die klassieker mogen wel wat harder, ze vallen een beetje weg bij de beats.
En de compressie is wel erg strak, wordt het een beetje kil van qua feel zeg maar.

saa deze nummer is stoer man:dj:
mischien wat meer decay in de drum? (dan beukt het net wat lekkerder):D
maar voor de rest toppie echt mijn stijl:okdan:

idd weer lekker ik vind je kick en bas altijd zo geweldig strak en pompend hoe doe je dat toch? samen compressen? of zit 't 'm in de eindmix? vertel je geheim...*D

eh gewoon. proper mixen :p

Zulke tracks doen het vaak goed in de clubs, ben benieuwd.

Weer erg goed gemixt, alleen vind ik een bepaalde frequentie in het hoog toch de overheersend geloof ik. Hij is erg sprankelend, maar misschien moetje toch wat hoge tonen een beetje terugdraaien?

Hey Pjotr!

ik had mijn volume nog openstaan voor het luisteren naar een nummer van mezelf en toen was jouw track klaar met downloaden.

ik heb maar 1 opmerking: VET!!!!!! Alles blijft erg goed klinken bij hoog volume.
Geweldige mix van jouw geluid met stardust.

Wat heb je gebruikt voor deze track?

Dit is bijna puur sample based werk. Dus vooral fruityloops.

Origineel geplaatst door Pjotr G
Dit is bijna puur sample based werk. Dus vooral fruityloops.

Wel je externe compressie gebruikt of niet?

ja, en ook via mengtafel gemixed.

ja, en ook via mengtafel gemixed.

Hoe heb je dat dan gedaan, heb je een geluidskaart met multiple outputs?

Vette track...zou de daft punk sample helemaal weglaten en er zelf 1 maken..
De originele daft track is ook al pompend als de neten!

Origineel geplaatst door Origin X
Hoe heb je dat dan gedaan, heb je een geluidskaart met multiple outputs?

ja, emu 1820m

ja, emu 1820m

Erg flex, zo zou ik ook wel willen werken.
Heb je nu ook meer headroom omdat je analoog mixt?

je hebt gewoon 2 losse headrooms, een in t digitale domein per kanaal en dan in de analoge mixer nog eens.

Maar via losse kanalen kan je natuurlijk stuk harder dan wanneer de de hele mix door een (st) kanaal gooit.
[edit] in t digitale domein dan [/edit]

Maar via losse kanalen kan je natuurlijk stuk harder dan wanneer de de hele mix door een (st) kanaal gooit.
[edit] in t digitale domein dan [/edit]

Dat vind ik inderdaad een probleem met digitaal.

Ook kan een lichte analoge distorsie net dat lekkere randje geven, terwijl digitale oversturing een directe kill is voor je mix...
De manier hoe jij werkt ligt mij wel.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds minder "breed" qua kanalen ga mixen, simpelweg omdat je dan later makkelijker terug kunt naar mix settings van oude track ofzo.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds minder "breed" qua kanalen ga mixen, simpelweg omdat je dan later makkelijker terug kunt naar mix settings van oude track ofzo.

Ik vraag me af hoe je de kanalen indeeld met die 8 outputs?
Kick op kanaal 1, drumlijn op kanaal 2, etc.?

als ik mooi gescheiden mix, dan wil ik meestal de kick los, de bassline los, en eventueel leadgeweld/vocals los, de rest kan meestal lekker bij elkaar. Ook kwestie van horen of er iets speciale EQ aandacht nodig heeft, en dat los zetten.

[edit]En als er qua eq geen problemen zijn schroom ik niet om alles bij elkaar te plempen :D [/edit]

[edit]En als er qua eq geen problemen zijn schroom ik niet om alles bij elkaar te plempen :D [/edit]

Maar dan mis je wel een headroom?

Back