Cubase latency

Toon

Ursa Major
Hoe dicht staat een opgenomen kick tegen de 0-lijn (0ms) bij jullie? Ik merk net dat er bij mij altijd ongeveer 5 ms tussen zit. Ergens zit er dus 5 ms vertraging tussen midi en audio? Ofwel is m'n midi converter slecht geïnstalleerd ofwel is het doordat ik al oudere AD converters heb. Ook merk ik net dat m'n kicks random een kleine 1ms kunnen verschuiven (boss dr660).

Je merkt het, ik zoom m'n wav files praktisch nooit in :D .

Origineel geplaatst door arnomusicman

Of zie je het alleen maar als je uitvergroot op het scherm kijkt?
En MIDI heeft ook enkele ms vertraging, toch?

zien 8D

Het kan idd nooit dat wanneer midi iets triggert je op "exakt" hetzelfde tijdstip ook audio opneemt. Maar bij mij zit er dus 5ms tussen, lijkt mij wel veel?

Mijn mening (maar dus alleen MIJN MENING)

Als je het niet hoort, dan boeit het niet. Kan jou dat nou schelen. 5ms man!
Als iemand naar jouw muziek gaat luisteren en zegt, hey, die drums lopen achter op de rest, dan moet je wat gaan doen. Eerder niet zou ik zeggen. En 5ms=3ms MIDI latency+2ms audio latency. Da's toch niet veel?

En zoals gezegd, zolang je het niet hoort...............

Daar ben ik het mee eens, ik heb van de week mijn grote latency probleem overwonnen. En als ik mijn driversettings mocht geloven draait mijn SB Live! (:P) kaart op ongeveer 5 ms. Je hoort het echt niet :)

Origineel geplaatst door arnomusicman

Als je het niet hoort, dan boeit het niet. Kan jou dat nou schelen. 5ms man!

Het was mij eigenlijk enkel te doen om ook eens van anderen met nieuwere geluidskaarten te horen wat die latency bij hun was. Het is zeker niet iets waar ik wakker van lig. Je kan gemakkelijk zelf alles met de hand gelijk trekken moest dat ergens nodig zijn. Bij het opnemen van een drumstel is het nl. wel heel belangrijk!

BTW, het gaat hier niet om de bufferinstellingen van je geluidskaartje in Cubase hé.

Ow op die manier :) Nou hoe ver bij ons de kick van de 0-lijn afzit weet ik niet :) Ik gebruik namelijk normale mics om deze op te nemen: 2 Shure SM58 en één van een tientje bij de lokale muziek winkel :P Er is hier en daar nogal wat ruis dus ik kan niet zo snel bepalen waar een kick zich bevind op de miliseconden af. Maar als ik ik op mijn driversettings af ga, dan zou dat een ms of 2 zijn.

Back