William Tech - Flatline

William Tech

Nieuwkomer
Ok, na lang leechen en lezen van dit forum heb ik me maar eens geregistreerd want ik wil graag jullie mening over mijn nieuwste track horen. Aangezien hier meestal goede, opbouwende kritiek wordt gegeven door mensen met toch redelijk verstand van zaken ben ik benieuwd wat jullie er van vinden...

William Tech - Flatline
5:46 min, 128kbit mp3, minimal ;) (sort of)

Ik ben vooral benieuwd wat jullie te zeggen hebben over het klankbeeld want gek genoeg weet ik niet wat ik ermee aan moet.
Op de speakers waar ik ze op gemaakt heb klinkt het prima, in de auto klinkt het sub-laag nogal dicht geslibt (?) terwijl het nummer op m'n hi-fi speakers juist veel te veel mid-hoog en hoog heeft (JBL E80, JBL staat natuurlijk wel bekend om veel hoog)

Dus........ ;)

ja ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen...

het zijn niet alleen de geluiden, maar ook het geheel. Ik heb zo'n plaat van Djax met van die 'atari' geluiden erin, daar weet ik ook nog steeds niks mee te doen.

Ik vind het ook totaal geen minimal, dat is veel gevarieerder verassender of juist monotoner als dit...

Het lijkt meer op een Joey Beltram, maar dan had ie een hele slechte dag bij het maken van de beats. Die zou ik er zelf uit flikkeren, dan maar opnieuw beginnen...

Die piepjes houwen, en probeer eens wat meer bassen door elkaar te gooien of expirimenteren...
zoals 'Johan' zegt 'god zegen de greep'

ik ben benieuwd ;)

Origineel geplaatst door G-Space
ja ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen...

het zijn niet alleen de geluiden, maar ook het geheel. Ik heb zo'n plaat van Djax met van die 'atari' geluiden erin, daar weet ik ook nog steeds niks mee te doen.

Ik vind het ook totaal geen minimal, dat is veel gevarieerder verassender of juist monotoner als dit...

Het lijkt meer op een Joey Beltram, maar dan had ie een hele slechte dag bij het maken van de beats. Die zou ik er zelf uit flikkeren, dan maar opnieuw beginnen...

Die piepjes houwen, en probeer eens wat meer bassen door elkaar te gooien of expirimenteren...
zoals 'Johan' zegt 'god zegen de greep'

ik ben benieuwd ;)
Mmm... Wat is er mis met de beats dan? Bedoel je de gehele ritme-sectie, alleen de percussie of juist alleen de bassdrum?

En minimal, sja, daarom zeg ik ook "sort-of". Het begon als een minimal trackje maar door de snaredrum en de de hats klinkt het idd meer als een soort old-school techno track oid.
Ach, Geht's Noch van Roman Flügel wordt ook als minimal bestempeld :P
Dat is het hele punt ook niet. Ik probeer nou eenmaal niet een bepaalde sound te imiteren zodat het in een hokje past ofzo

ja die stomme hokjes, hebben we toch niks aan...
Die Flugel is ok gewoon techno...pff... t'is gewoon muziek

maar dat vind ik wel positief juist (dat vergelijk), die snaar die hij raakt met die piep geluiden, heb jij ook.
Alleen die vliegen dan wel eens uit de bocht (maakt het spannend)... dat bedoelde ik ook met joey beltram

en die beat... die is heel anders, dat bedoel ik met expirimenteren. In jouw nr zit al geen alter ego achtige sub (beetje krakelig analoog korg achtig geluidje) die heeft hij wel... en de beat zelf ik weet niet, ik zou dan voor een 'plain' 808 beat gaan ofzo, of wat ik al zei uitproberen, laagjes dikkebeat platte smalle.
Wat de hi's betreft ook, meer geluiden, meer variatie in sterktes, meer dynamiek... is toch ff iets anders.

ah gewoon ff uitproberen...

ik ben toch nog steeds heel erg benieuwd ;)

ik heb net ook een trackje gepost

'minimal trackje'

tijd voor jou om terug t schieten.... :biertje:

Back