Boss DR660 patterns op pads

smackos

Gepokt en gemazeld
Een vraagje over de Boss DR660:

Is het mogelijk om patterns op de pads te zetten zodat het switchen van patterns wat makkelijker wordt?

Die alpha dial is een beetje lastig in een live situatie...erggg priegelig!

Ik meen me zoiets een keertje opgevangen te hebben maar het lukt me niet om uit te pluizen.

Beter nog is het vast een goed idee als ik mijn Electribe ER1mk2 gebruik om de DR660 sounds af te spelen en zo beter tussen -ER-sturende-660-sounds-patterns kan kiezen en live de DR660 kan programeren...:geslaagd:

Nog maar een kopje koffie

:koffie:

Nou Smack het lijkt me dat je de ER idd kan gebruiken voor je 660 als Sequencer dan..moet je alleen nootbereik instellen op de ER (als ik me niet vergis is dit mogelijk) ik weet niet of je de 660 kan proggen zodat je zelf de klanken aan een bepaalde noot toewijst..

Wel de DR660 noten komen overeen met de ER1mk2 noot ''mapping"' dus dat doet het prima en je kunt altijd geluiden kiezen via de note no.funcite, alleen kan je maar 12 geluiden op de ER zetten...maar dat is meer dan genoeg.

Maar toch lijkt het of die interne DR660 sequencer wat strakker klinkt.

Tsja die strakheid zal wel kunnen maar dat zal ook komen omdat de 660 zijn eigen sequencer heeft en dus geen enkele vertraging zal hebben (elk doosje tikt weer net ff iets anders)

Tsja er gaat ook niets zo strak als mijn MPC60 maar er funkt ook niets harder dan de MPC60 (behalve de Linndrum dan) maar dat zal ook allemaal wel Psychisch zijn of toch..........

Weten jullie anders dan ook hoe je live met dat ding 1 part op mute of solo kan zetten.
Aangezien je het toch LIVE gebruikt lijkt me dat wel handig...

Ik HAAT die bediening van die DR's behalve de alle eerste dan*D

De bediening van een DR is op zich wel erg intiutief...die Roger Linn wist wel hoe je een apparaat moest ontwerpen.

dat wel idd maar numeriek inkeyen is wel heel goed te doen nutuulk...

Hmmm...maar dan krijg je dingen als 92 als je pattern 29 wil ofzo...;)

Back