ESI ESP1010 of Maya 1010 of niks

sander

_
De maya kan ik voor zo'n 300 dollar kopen en de ESI is 289 euro + verzendkosten. (uit duitsland).

Is er nu echt verschil in kwaliteit of maakt het gewoon helemaal niks uit.

Ik ga opnemen in 16bit 44Khz, das prima.

Belangerijk vindt ik dat de kaart weinig van je systeem vraagt. Dus niet van die brakke drivers
die aardig wat resources en geheugen opvreten.

Kwa specificaties maakt het me allemaal niet zoveel uit. De meerdere ingangen gebruik ik toch zelden tot nooit
en dat de ene 2 midi poorten heeft ipv 1 is ook niet erg.
Dan vraag je je waarschijnlijk af waarom ik dan zo'n uitgebreide kaart neem. Nou gewoon, voor als ik meer met de kaart wil doen in de toekomst.

Ik heb nu al een kaart met echt alles erop en eraan, maar er zijn geen drivers voor 2000/XP en ik wil pc opnieuw installeren om na zoveel jaar weer eens schoon te beginnen. Ik zou natuurlijk ook een dualboot kunnen maken met ME/XP en dan geld in m'n zak houden.

Eigelijk speel ik er alleen maar mp3 enzo op af en om de zoveeltijd neem ik er een nummer mee op.
De muziek wordt gemaakt buiten de pc om, dus pc wordt alleen gebruikt om eindresultaat op te nemen.

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Esi esp 1010 kopen!
Prima koop!

Ik heb m ook. Sinds kort. Werkt perfect. Ook de drivers. Direct de laatste versie gedownload en geinstalleerd, nul problemen ook al heb ik nog 2 andere geluidskaarten geinstalleerd staan (ik draai windows XP trouwens).

Ik vraag me alleen af waarom je een 10/10 kaart zou nemen als je er (nu) toch niets mee doet. Natuurlijk doen ze hun gewone werk ook wel, maar je koopt ze toch voor de vele i/o's. Lijkt mij dan.

Origineel geplaatst door mc_kwok

Ik vraag me alleen af waarom je een 10/10 kaart zou nemen als je er (nu) toch niets mee doet. Natuurlijk doen ze hun gewone werk ook wel, maar je koopt ze toch voor de vele i/o's. Lijkt mij dan.
'
ja, ik kies er nu steeds voor om alles op 1 spoor optenemen, maar zou eigelijk meerdere sporen moeten gebruiken zodat ik achteraf eventuele volume foutjes of iets dergelijks nog kan herstellen. Maar ik vertik het gewoon steeds.

heb ook de esi esp1010 fijne kaart is het, zeker voor zen prijs

Ik heb een maya 44 op mijn pc, das dus 2 in en 2 uit. Ik heb gemerkt dat daar de zelfde converters op zitten als de maya 1010 en die zijn vrij brak. Als je het opneemt hoor je duidelijk verschil. Alles wat door de maya heen komt klinkt veel platter. Misschien dus beter voor de esp gaan.

Bedankt mOkBor, dat is natuurlijk een heel belangerijk punt. Wel raar, ik dacht dat die converters allemaal van die hoge kwaliteit zouden zijn. Dat las ik ergens. Neem je op in 16bit/44khz? of veel hoger?

Ik neem op alle verschillende soorten op, maar ik heb er nooit bijna hetzelfde signaal gekregen als wat er in ging. Goede converters voor dat geld zijn volgens mij ook nog dromen. Als je leest dat de grote jongens(lees apogee,rme) zelfs nog een beetje hoorbaar vervormen dan moet dat prijsverschil ergens voor wezen :) Als jij gewoon je tracks wil opnemen voor productie zou ik toch het dan maar bij 1 goede converter houden en het omste beurten te doen. Maar ik weet dan ook niks over de ESP1010, misschien zijn die converters een stuk beter...

Ik had laatst mijn mpc1000 aan de maya gehangen om een track op te nemen, nu is de mpc al strak 16bit 44khz, maar als ik het opneem verdwijnt het detail uit de bas, op elke mogelijke resolution of bitrate. Ik heb toen ook nog eens zitten spelen met headroom en degelijken maar dat mocht niks uitmaken. Hij bleef vlak. Het is met een goede monitor koptelefoon duidelijk te horen.

Geloof trouwens niet de reclame die op de site staat van audiotrack, want daar beweren ze ook het een en ander over signal noise ratio, terwijl ik in reviews had gelezen dat die specificaties niet klopten na een serie testen. Dus volgens mij zijn ze een beetje enthousiast...

Het kan gerust aan mij liggen, of aan de omstandigheden in mijn kelder, maar ik heb een INCA88 en ik moet zeggen die is behoorlijk fucked up. Hij blijft gewoon om de haverklap hangen. Toen hij nog fatsoenlijk werkte vond ik het echter wel een prima en handig ding. Als ik me niet vergis is dat ding ongeveer hetzelfde als die MAYA...

overigens heb ik ook wel eens een ESI roMIO aan gort gekregen dus misschien zegt dit allemaal niet zoveel over de kwaliteit van de spullen maar meer over mij.

Ow jah, om het nog even erger te maken, de driver zijn ook niet geweldig... En de support al helemaal niet. Ik blijf van die smerige kernel hangs krijgen met de laatste en final :( drivers.

Dus het begint erop te lijken dat de ESI een beter keuze zal zijn.

Ik zal een met m'n huidige kaart kijken wat het verschil is na opname. Heb er eigenlijk nooit echt goed opgelet. Ik herinner me wel dat me ooit eens iet sopviel, volgens mij dat het minder klonk, maar heb het niet echt 1 op 1 zitten testen.

Bij een beetje muziek zaak zal je die esi denk ik ook nog wel kunnen testen, misschien dat die converters beter zijn.

Is er een verschil in hardware voor Windows en Mac? of is de kaart zowel voor Mac als Windows geschikt?

Dude, 2005....

lol... Atari, MSX, Prodigy, all Eighties... leven toch ook nog... Kijk naar Art Visser, ook nog steeds hip.

De maatschappij is het wegwerpen voorbij... i.m.o.

Is er een verschil in hardware voor Windows en Mac? of is de kaart zowel voor Mac als Windows geschikt?

Om je vraag te beantwoorden: Ik heb nog nooit gezien dat er voor de Mac en windows versie andere hardware werd gebruikt.

Dank je voor je reply! Komt zo'n Audiotrak Maya 1010 een dezer dagen binnen.

Heb een oudere PowerMac G5 2.0gHz PowerPC G5 (2x) staan en kwam er achter dat Steinberg voor mijn CI 1 geen drivers voor de PowerPC heeft gemaakt. Benieuwd hoe dat draait met die Maya1010. Zie dat er nog een nieuwere versie drivers op de site van ESI staat.

Ik moet ook nog uitzoeken welke software ik het beste mee kan opnemen.
Ik laat van me horen!
Cheers, Jeroen

Drivers is een ander verhaal. Zeker bij oudere interfaces eerst goed kijken of er support is voor het OS wat je gebruikt!

hmm zijn ze nog niet heel duidelijk in bij ESI / Audiotrak. Os X wordt verteld op de site. Verder geen versie van het Os.

Jeroen

Back