circuit bending: Crashio SA-1

bjodero

<turboprutser>
Check dit! Luister vooral even naar de MP3's.

http://www.johannesson.dk/SA1_eng.htm

1 of andere Deen, die een SA-1 helemaal heeft verbouwd. Klinkt goed, vind ik. Maar hoe doet 'ie dat nou?! Ik heb ook nog zo'n ding liggen (voor 2 euro op de rommelmarkt gescoord), maar heb geen idee hoe ik moet beginnen.

Attachments

• sa1.jpg
    sa1.jpg
    28,5 KB · Bekeken: 83
open schroeven, batterijtje erin en zoals Turtel het zo mooi zegt lekker met je natte vinger de printplaat betasten tijdens het spelen. Als het goed is kom je hier en daar wel een leuk effectje tegen door met die vieze natte vinger van je kortsluiting te maken. Daar kun je dan een schakelaar of een potmeter insolderen. ceci c'est ca...

het is makkelijker dan je denkt bjodero , die dingen zijn simpel gemaakt .
gewoon openmaken en verander de dircuits door schakelaars, je moet wel solderen en gaten in de keybordkast maken

ik heb met met een draad gekeken waar de rare geluiden zaten, stuk draad met twee einden ene eind op een contacje
en daarna kijken waar bij aanraking een raar geluid komt
dan weet je eerste schakeling moet komen, en zo kan je verder gaan
een schakelaar , gewoon een korstsliuiting maken op je circuit
die knopies zijn best duur, je kan ze ook uit ander kapote spullen halen

volgens mij is bijna alles wel te modden, maar bij dure spullen moet je geen risico nemen en het laten doen
maar zo een goedkoop ding kan al heel leuk worden, vooral oudere dingen

die casio is leuker dan een 303 , er zit veel meer in , en je kan hem ook op schoot nemen

dit is alleen met kinderkeybords te doen niet bij grote mensen keybords die op grote stroom staan!!!!!!!!!!!!!
vreemd genoeg ziet mijn pc van binnen er hetzelfde uit als die gemodde casio:D

laat weten hoe het gaat met de casio

Attachments

• dscf0034 (wince).jpg
    dscf0034 (wince).jpg
    19,7 KB · Bekeken: 80
Voordat je met je natte vinger aan de slag gaat, of uit kapotte spullen verkeerde potmeters sloopt... lees dit even door:

guide for safer circuit-bending

Niet om de zeikerd uit te hangen, maar het zou toch fijn zijn als je vers ge-circuit-bent instrumentje iets langer meegaat als een paar maanden... het blijft namelijk electronica en daar hoef je niet veel van af te weten, maar een foutje is zo gemaakt en dan is het terug naar de rommelmarkt!

Succes! :D

OK, bedankt! Nu maar hopen dat ik die soldeerbout voor m'n verjaardag krijg... :)

Knap staaltje circuit-bending!
Netjes afgewerkt.

Ben op het moment zelf bezig met het maken van een patchboard maar loop nog een beetje te klooien met de knoppen voor de potmeters. Heb je hier misschien nog een tip over?

Back