Drumkits

scippie

Ingeburgerd
Hoi,

Ik ben een beetje op zoek naar een drumkit vst die wat meer biedt dan de standaard drumkits die ik mee kreeg bij mijn cubase.
Ik moet zeker drums hebben voor jazz, blues, house, trance en eventueel zelfs pop en reggae.

Nu kwam ik op YellowTools Pure:Drums
YellowTools Pure:Drums
en ik vind dat de demo's wel ok klinken, maar ik heb veel te weinig ervaring met zulke dingen dus ik wou aan jullie vragen:
1. zijn die drums een beetje zoals het hoort
2. is die prijs (€ 119) schappelijk voor zoiets? (zitten wel 17 verschillende stijlen in en dat lijkt wel veel, wel geen house/techno maar kom)

Groetjes,
Dirk.

download gewoon een gratis vsti ofzo
bijvoorbeeld drumatic gebruik ik ook en ben er heel blij mee;)

Waarom kijk je niet voor een softsampler en een stapeltje sampleceedee's ?
Drumatic is alleen analoog type of sounds wel heel leuk en goed (lees Gratis) maar geen acoustische kits.

Zucht...

Ik vind dit allemaal zo moeilijk, ben echt nog maar een beginner en wil geen domme kosten doen. De ene zegt BFD, de andere zegt Battery, de andere zegt dan weer iets helemaal anders. En over de YellowTools Pure : Drums heb ik ondertussen niet zo veel positiefs gevonden.

Bedankt voor jullie hulp hoor, ik vrees dat ik nog veel ga moeten uitproberen.

Van Battery weet ik trouwens dat hij erg goed is, heb hem eens zien draaien bij een kennis, maar van BFD heb ik ook al héél wat goeds gehoord. Kan iemand mij vertellen welke van de twee het interessantste is?

Groetjes,
Dirk.

ja zeker battery is echt goed

ik neem altijd zelf sounds op (zoals op de zijkant van een bank slaan voor de drum:P)en gooi het in battery en maak daar me tracks mee:okdan:

Ik wil liever een kit hebben waar ik geen sounds zelf moet opnemen.
Ik zou namelijk niet weten waar ik al mijn jazz-drums moet gaan zoeken.
House drums, dat kan ik nog wel vinden, bagger genoeg die puur met bassdrums enzo begint.

battery regeert.. je hebt ook nog 8 stereo en 16 mono uit dacht ik.. voor elke sample een apart spoortje, lekker fx kutten. cool hoor. zeker met de rm1x eraan :)

er zijn toch wel behoorlijk wat batterykits. die jazz-dingen zijn zeker wel te vinden

mocht je iets van een sampler hebben moet je maar ff pb-en dan heb ik wel wat samples

Back