[track] München

Hanz

Anonieme Analogist
Om te vieren dat ik een keertje een track langer dan pakweg 1 minuut heb gemaakt, wil ik het resultaat eens aan jullie voorleggen.

Gemaakt in pakweg 4 avondjes, als probeersel voor multichannel recorden op m'n kersverse firewire interface.
Inspiratie kwam van een deuntje van Quifster (maar daar valt niets meer van terug te horen...), een flesje port uit de aanbieding en wat vage samples vanaf een spraaksynth website.

Gear: Eminent 310 Unique (strings), Yamaha CS50 (de leads en bleeps), Roland MKS80 (bass), TC m300 (effects), Boss DR55 (drums, with a little help from its big brother ;)), MOTU 828mkII (recording), Mackie Tracktion (sequencer).

Druk op play:
<embed src="http://www.xs4all.nl/~hlndmn/munchen.mp3" autostart=false>

Of hier downloaden (niet eeuwig beschikbaar...)

Commentaar is welkom!
Oh ja, onder welke stijl moet ik dit trouwens schuiven? ;)

Laatst gewijzigd:
ik vind 'm lekker. Echt lekker synthgeluiden, alleen het einde zou nog wat beter kunnen. :biertje: 't heeft wel wat electro-achtigs ondanks de 4 to the flour beat. Meer van dit!:okdan:

Leuke track Hanz! Mooi helder opgenomen vind ik.

CS50 lead is ook wel zwaar ok. :)

Genre? Geen idee. :confused:

wauw , mooie sound hans:)

Een sfeervolnummer dat mij zo nu en dan doet denken aan Clan of Xymox. Mooie geluiden, mooie mix.... chapeau!

Rudo

gaaf :)

heerlijke sfeer, met een eigen stijl. De break akkoorden en opbouw passen mooi bij de rest van de track. De geluiden passen ook mooi in de mix.

Goed gedaan!

aandachtspuntjes:
- Drums zouden wat meer electro mogen zijn vind ik.
- De bassline mag wat spannender vind ik. Is nu te veel hetzelfde.

Ja, mooi sounds zeg. :) Alleen vind ik de ritmesectie wat suf: te straight-forward.

Vette lead man!

ik denk dat ik ook een yamaha moet hebben :)

beat zou idd beter kunnen, en bas misschien wat rauwer

vette sound die yamaha

Wat krijgen we n... je hebt er een clap in gedaan :). Die springt er heel erg uit in vergelijk met de rest van de drum sectie.

En een nieuw intermezzo rond 1:50. Goede aanvulling hoor.

Mooi trackie.

De lead :luv:

Aai aai caramba wat klinken die strings lekker, die bleaps zijn ook cool.
De ritme sectie zou ik mischien anders doen, mischien die electribe??

Ik zou deze style, POST JEAN MICHELLE ERA ELECTRONIC noemen :)

Gave sfeer in het nummer! Ik vind vooral de lead erg mooi gedaan.

Paar kleine puntjes ter verbetering:
- hihats mogen van mij iets harder, maar niet teveel.
- iets meer midden-laag en laag in de EQ, misschien krijg je dan een nog iets warmere sound. Misschien is het ook wel voldoende om dat alleen met de bassline te doen.
En misschien op het einde de lead ff iets raars laten doen? Ietwat ander loopje, of een beetje spelen met de cutoff/resonance, dan krijg je nog een verassing te horen.

Prima track hoor! :okdan:

Dank voor het luisteren en commentaar geven! :)

Persoonlijk heb ik bij deze track een boel geleerd over multitracken en digitaal mixen (m'n productietempo is ongeveer een factor 10 omhoog geschoten!). Een aandachtspunt blijft voor mij het arrangeren van de hele track, vooral omdat ik daar weinig ervaring mee heb. Ik heb hier dan ook gekozen voor 'het basisrecept' qua arrangement; ik hoop eigenlijk dat in de toekomst het opbouwen / afbouwen van de spanningsboog steeds meer 'vanzelf' zal gaan.

Ik lees verder met name commentaar op de drumlijn, daarom ben ik op dit moment aan het kijken of ik (met wat hulp van buiten...) een soort van remixje kan fabrieken - met daarin meer aandacht voor de ritmesectie.

Heerlijke sfeer die je oproept.
Klinkt heel goed, zelfs met die flut-oortelefoons hier op het werk.
Knap!

wat irritant.... druk je op antwoord... houd de muziek op:( grrrrrrrrr

Lekker nummer!! lekkere strings...

In het ritme is nog veel te halen denk ik. wat het nummer zeker goed zal doen.

Maar ik begrijp dat je nooit een volledig nummer maakt?? hmzzz... nu we dit hebben gehoord.... hmmzzz... smaak naar meer hoor!

;)

greetz

Wat een suffe hap Hanz, ik had je beter ingeschat. Heb niet eerder een Vangelisfan zo erg muziek horen verminken. Het is af en toe net of ik Leo hoor spelen8o)

Nee hoor Hanz, ik vind het geweldig, had alleen de CS50 iets minder jankerig gemaakt, verder nog wat aan het ritme werken en klaar voor Tiesto:)

Een mooie track, perfect uitgebalanceerd. De percussie doet inderdaad retro aan, maar dat heeft juist charme. Ik vind het knap dat je typische JMJ instrumenten gebruikt zonder JMJ te klinken¨:okdan:.

Binnen het spectrum heb je heel mooi contrasterende geluiden gekozen: iele strings uit de Eminent :{, een fragiele lead, een donkere bas, de voice samples ... alles hoort heel mooi bij mekaar.

Ik hoop dat je veel meer afgewerkte composities gaat posten want dit is echt de moeite waard :okdan: :okdan:

:doei:

Eindelijk!!! Een track van Hanz! :biertje:
Hier wordt een mooie sfeer neergezet. De strings zijn prachtig.

De drums vind ik weinig spannend (die clap =( )

Het lead-geluid is magnifiek!

Meer Hanz, meer!!

Die CS-50 klinkt erg mooi [die moekook ebbe], de bas uit die Roland is mooi 'rond' en die strings zijn ook erg mooi. Een hele mooie klankencombinatie.

Enkel die clap vind ik storend en niet bij het geheel passen. Voor de rest niets dan goed :)

Back