[track] vooral niet vergeten rechtdoor te kijken bij het oversteken.

geinig...ik heb squarepusher ooit zoiets zien/horen maken........na elk nummer begon 'ie zelf hard te juichen...dansen kwam er niet van, 't is meer van die grijns-en-knik-maar-met-je-hoofd-mee-muziek.

ik ga dit trekje eens op lagere snelheid afspelen want dit gaat me te snel. :dj:

Ik ben een beetje laat maar.... jezus wat is dit kewl gedaan!!!
Je zou het idd midden op een squarepusher album kunnen flikkeren zonder dat ik het door zou hebben :-)

Misschien zegt dat ook iets over mij ik weet het niet.

Heb me altijd afgevraagd hoe squarepusher nou te werk ging...:confused: Volgens mij hoorde ik hem een keer zeggen dat ie sequencers niet leuk vind. (Hij zou alleen met samples werken ofzo?)

Nooit geweten dat dit 'breakcore' heet.. Handig als ik nog eens een hokje zoek ;-) Ik kon dit soort muziek nooit omschrijven.

IsNieZot, je hoeft niet precies uit te leggen hoe je dit hebt gemaakt natuurlijk ;-) maar zou je misschien een tipje vd sluier kunnen oplichten??
:D Is dit ook aan de hardware muzikanten besteed?? Of heb je dan toch echt een computer nodig?

ben benieuwd :D

daan

Origineel geplaatst door ZERO1985

IsNieZot, je hoeft niet precies uit te leggen hoe je dit hebt gemaakt natuurlijk ;-) maar zou je misschien een tipje vd sluier kunnen oplichten??
:D Is dit ook aan de hardware muzikanten besteed?? Of heb je dan toch echt een computer nodig?

ben benieuwd :D

daan

er is eigelijk niet zo heel veel aan uit te leggen.
alle geluiden die je hoort zijn gemaakt in absynth 3.0 (geen samples dus) en opgenomen en daarna in stukjes gesneden en opnieuw aan elkaar geschikt in FL studio....dat is het. :D
kheb geen flauw idee of je dit met hardware zou kunnen doen aangezien ik enkel met software werk :D ...maar ik heb een vermoeden dat het toch wel makkelijker gaat met een computer.

en hier nog een bonus trackje in dezelfde stijl. }:|
hierzo

Sodefl*kker IsNieZot, jij hebt nogal gevoel voor breakcore! De eerste track
behoort absoluut tot het betere werk wat ik van je gehoord heb :D
Had hem even gemist, maar blij dat ik hem nu toch heb :)

Bijna net zo aggressief als Venetian Snares, maar lekker met de Squarepusher
feel erin... ga zo door, en zet het vooral op de volgende demo die je de deur
uitdoet!

Bij the way, die eerste track past perfect bij je avatar, bwahahah!

Mvg.

CoolRunning

Het klinkt ontzettend vol. Is mooi.

CUNT! Vanavond ff luisteren :)

Ik denk als je zware retrigger dingen doet met HW dat je MIDI over de zeik gaat .. :D

Origineel geplaatst door cirkelzaag
't is meer van die grijns-en-knik-maar-met-je-hoofd-mee-muziek.

Dit is beter dansbaar dan 'gewone' hardcore hoor!
Maar een paar bakken "koffie" helpen natuurlijk altijd.

maar : VET = HET ! :koffie:

Origineel geplaatst door isnieZot
er is eigelijk niet zo heel veel aan uit te leggen.
alle geluiden die je hoort zijn gemaakt in absynth 3.0 (geen samples dus) en opgenomen en daarna in stukjes gesneden en opnieuw aan elkaar geschikt in FL studio....dat is het. :D
kheb geen flauw idee of je dit met hardware zou kunnen doen aangezien ik enkel met software werk :D ...maar ik heb een vermoeden dat het toch wel makkelijker gaat met een computer.

en hier nog een bonus trackje in dezelfde stijl. }:|
hierzo

eh dit klopt niet. ik dacht dat die track die ik hier gepost had een andere was. twas al een tijdje geleden dus ik wist niet meer zo goed. :D
maar dit is gewoon eigelijk op een gelijkaardige manier gemaakt. gewoon bestaande breaks layeren en daarna in stukken snijden en dergelijke in FL studio. je moet een beetje geduld hebben om het allemaal te programmeren.
die beschrijving hierboven hoort bij deze track hier.
deze

owja en dit kan ja ook wel maken met een hardware sampler ZERO1985. squarepusher gebruikt hiervoor een akai sampler. kweet die naam nu niet precies meer maar het was die sampler die zo realtime kon timestrechen.....ik denk dat de hardware gebruikers weten welke ik bedoel.

2 hele stoere tracks. Vind ze zelf alleen niet heel erg veel met breakcore te maken hebben. Maar goed ik ken alleen nog de breakcore van rond 1998 enzo. Kan zijn dat de hele wereld hier verandert is op breakcore gebied.

Isnie is als kind in een grote koffiekan gevallen. :D

Toch?

NICE!!

De snares mogen misschien wat harder/punchier? En rauew distortion over de baslijn please, de track moet msschien wat meer IN YOUR FACE :W

Voor de rest, heerlijke psychedelische MUTANT JAZZCORE 8o) :D .
Opsturen naar Planet-Mu misschien? Ik denk dat Mike Paradinas en consorten het daar wel kunnen waarderen :dj:

lekker!

Hmm... een Venetian Snares imitatie, maar dan een stuk matter (als dat al kon). Als je die goede man al wilt nadoen, zul je toch wat leuke baspartijen en melodietjes erin moeten proppen en nog veel meer effecten - met name een overdaad aan ring modulators. Je hebt in ieder geval wel zijn houterigheid goed weten te kopieren 8o)

Back