info zoeken

Speedpiano

Vingermaster
Sinds gisteren heeft de joystick van m'n Korg Karma het begeven. Alles doet het nog, alleen het geluid blijft nu een halve toon verlaagd tijdens het spelen. Erg kut. Iemand die ook een Karma gebruikt heeft het uit zichzelf gerepareerd. Dit echter wel onder het mom van "doorknippen die handel, en het later dichtplakken met ducktape." Is dit niet schadelijk voor de Karma? :confused: Op zich zou ik het wel uit mezelf die willen repareren, maar ik riskeer het liever niet omdat ik van mezelf weet dat ik weinig verstand heb van electronica..Daarnaast heb ik absoluut geen zin om iets door te gaan knippen alleen maar om bij de joystick te komen..

Dus ik vroeg me af, bestaan er enige literatuur/websites over het zelf repareren van je keyboard? Ik weet dat een cursus electronica ook een optie is....... maar aangezien ik het niet ruim heb met het geld, zou het handig zijn als ik uit de bibliotheek of internet iets kan vinden.

Laatst gewijzigd:
Re: info zoeken

Origineel geplaatst door Speedpiano
"doorknippen die handel, en het later dichtplakken met ducktape."

Foei !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Foei !

Moet je tegen die gast zeggen. De nicht.... Overigens was het geen bedrading, maar een zwart sponsje dat aan een computerkaart en een diskdrive vast zat. Wat ik van zijn verhaal heb begrepen zorgt dat sponsje ervoor dat die computerkaart stevig vast zit. Na zijn reparatie heeft hij als vervanging voor het sponsje ducktape over die computerkaart geplakt zodat alles weer stevig vastzit. Om toch maar een helder blik te krijgen heb ik m'n karma even geopend en het klopte inderdaad. Een klein zwart sponsje dat tussen een computerkaart en de diskdrive vastzat. Verder allemaal schroeven, draden en hele meuk aan hardware. Na het bekijken weer dichtgemaakt.
Het lijkt me verschrikkelijk zonde om zomaar te gaan knippen en rotzooien terwijl een toetsenist met een gezond verstand moet weten dat zo’n sponsje niet voor niks staat. Al is het alleen maar dat alles weer goed vastzit…

Maar goed, zoals je al kan zien ben ik een n00b in dit soort dingen en daarom zou ik me er graag in willen verdiepen. Ik ben overigens nu niet van plan direct nadat ik de info heb gevonden gelijk uit m'n eigen de Karma ga repareren… dát doe ik wel pas wanneer ik van mezelf weet dat ik er genoeg verstand ervoor heb.

Dus, iemand hier tips?

Speedpiano,

als je gewoon door wilt kunnen spelen, moet je per geluid het bereik van je joystick instellen op 0. (staat standaard op +2 en -2) Op deze manier heb je last meer van die verlaging van een halve toon. Ik heb nl. hetzelfde probleem met mijn Karma gehad. Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de Karma en de Triton Le serie.

Ik heb mijn Karma destijds voor ongeveer 50 euro laten repareren bij service connection in Hilversum. Een goede zaak met goede service.

Als je nog meer hulp hebt, mail/PB me even...
suc6!

Even iets over zelf herstellen. Ikzelf ben zeker geen herstel technicus, maar afhankelijk van het probleem probeer ik het zelf op te lossen. Af en toe moet je dan zelfs een keertje een (liefst goeie Weller) soldeerbout ter hand nemen.
Wat inherent is aan zelf leren herstellen is dat je vroeg of laat op je bek gaat en meer stuk maakt dan het al was !8D :stupid
Maar zo leer je wel van je eigen fouten !

Mijn bescheiden mening: als je al het geld hebt om een Karma te kopen, dan zou ik hem gewoon door experts laten fixen. Ik bedoel, als de eminent die ik heb staan het begeeft, ga ik zelf wat prutsen. Maar als een van mijn goede synths hapert, breng ik hem weg hoor! Veel te zonde als er wat misgaat, ben je nog verder van huis.

Back