• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Emulator III + Oberheim Eclipse

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

RpW

Stamgast
tja.... ;{ door ernstig ruimtegebrek en het feit dat ik binnenkort nog meer ruimte moet gaan prijsgeven heb ik met pijn in het hart besloten mijn EIII en mijn Oberheim Eclipse piano de deur uit te doen.

wat kan men zoal zeggen over een EIII ? Niet veel woorden nodig denk ik zo, gewoon een van de beste keyboard samplers die er bestaan. 16 bits, met fantastisch klinkende VCF en VCA.... het is trouwens de 8Mb versie. Inclusief interne 520Mb HD, externe 100 Mb zip en CDROM en originele manual. Verder nog een aantal CD's uit de EM library (volgens mij een stuk of 6, zo uit m'n hoofd gezegd). Ook krijg je er een complete powerMAC bij met daarop de nodige software om de EIII te bedienen en via SCSI samples heen en weer te sturen en te editen.

2 dingen waar je om moet denken: een aantal knoppen moeten eens worden schoongemaakt, die dubbeltriggeren wel eens en 1 stem doet het niet (weet niet waarom, heb hem nog nooit open gehad). Aangezien je echter bij een EIII stemmen individueel aan en uit kunt zetten heb je er verder geen last van, hij is nu dus 15 stemmig. Het keyboard is helemaal in orde. En hij is groot !! ;)

en de Eclipse: een digi piano van Oberheim, met 3 acoustische piano's, 2 electrische, orgel, vibes, strings, clavecimbel. Inclusief de van Oberheim bekende niet heel zware aanslag. Als je dus een echte "zware" piano zoekt hoef je deze niet te nemen maar als je een synth speler bent die op zoek is naar wat meer en iets zwaardere toetsen, dan is deze ideaal.

foto's volgen later

en de prijzen
EIII - 950 euri
Eclipse - 275 euri

ruilen mag ook maar alleen voor iets kleins.... :D
(machinedrum bijvoorbeeld, of een leuke analoge module)

fotootje vd EIII:

EIII-2.jpg

en de eclipse (de onderste dus he):

eclipse.jpg

de eclipse is weg... =(

.. en de EIII is voorlopig gereserveerd. Hij is trouwens gewoon weer 16 stemmig, toen ik vanavond de uitgeschakelde stem even probeerde, deed ie het gewoon weer :stupid

en ja hoor....de EIII is geruild.

deze mag :slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back