[Waldorf] Waldorf het zwarte schaap?

Origineel geplaatst door fuse
Maar je koopt toch een synth omdat je de geluiden vet vind en niet om een bepaalde soort muziek te maken?

Dat geldt misschien voor jou en mij, maar niet voor iedereen.

[B Maar apart van het geluid is het misschien hier ook de marketing die Waldorf parten speelt. Directe concurrenten Nord, Novation en Access doen volgens mij veel meer hun best om in de picture bij zoveel mogelijk mensen te komen terwijl een Waldorf toch een beetje snobbistisch (duur imago) over komt terwijl ze prima instap modellen maken.[/B]

Ben ik het voor een deel wel mee eens. Maar Waldorf wil ook graag iets bijzonders maken, vandaar misschien hun keuze voor dit soort marketing. Ik ben ervan overtuigd, dat de MicroQ eerder als doel heeft om het bedrijf Waldorf in leven te houden. Dan om de mogelijkheden en kwaliteiten van de Q voor de massa betaalbaar te maken.

Tja, ik ben gek op m'n Waldorfjes. De MW1 eigenlijk nog meer dan de Pulse. Maar goed, waar je misschien 5 Virussen in 1 nummer kunt gebruiken vind ik dat met de Waldorfs minder het geval. Spaarzaam gebruiken zodat hij lekker opvallend door de mix komt raggen. :halleluja

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
waar je misschien 5 Virussen in 1 nummer kunt gebruiken vind ik dat met de Waldorfs minder het geval.

Da's dus het 'nadeel' van een synth met karakter. Vooral de MW1 dus! Te gekke sound. Met mijn MWxt en Q heb ik daar al veel minder last van. Minder uitgesproken karakter.

"Ieder nadeel heb z'n voordeel" ;)

Origineel geplaatst door Cozko

Maar je koopt toch een synth omdat je de geluiden vet vind en niet om een bepaalde soort muziek te maken?
Dat geldt misschien voor jou en mij, maar niet voor iedereen.

Dat kan niet. Evenmin als je een hit kunt maken met een bepaald instrument. En mensen die dat geloven moeten iets minder vaak naar de TV reclame kijken.

waldorf

waldorf

ik ga deze maand ook zeker een waldorf Q rack versie kopen, ik heb er twee analoge baken voor moeten verkopen.
ik heb hem bij een vriend van me gehoord (glenn plumber) en het viel op dat hij heel erg warm klingt en dat je er een hoop experimenten geluiden uit kan halen.
ik heb me korg monopoly en me juno 60 met midi verkocht omdat ik vond dat het wel eens tijd werd om iets te kopen, waar ik iets meer kanten mee op kan.
ik vond het wel moeilijk om die twee baken te verkopen, omdat ik daar mee begonnen was, maar ik kon er een goeie prijs voor krijgen dus heb ik er maar niiet te lang over na gedacht.

ik was eerst aan het twijfelen of ik nou een md van sintron of een waldorf Q rack.

het wordt dus een waldorf Q rack.

da groet heuky

jongens, Waldorf is goed, vraag maar aan Ferry Corsten, Dumonde, blank & Jones.

virus & supernova ook goed, en de naam en faam.
bekijk de sites eens novation en acces zijn jong snel en wild
en Waldorf beetje saaaiiiiii.

Origineel geplaatst door Alex Omega

Da's toch marketing en imagebuilding? Daarvoor koop je toch geen synth. Wel voor z'n mogelijkheden, toch. OK, als de synth er ook nog een beetje sexy uitziet is dat mooi meegenomen maar het zal mij worst wezen wel imago een fabrikant heeft. :peukie:

zo waar als een koe Hover, waar als een koe.

maar er zijn volgens mij wel genoeg mensen die daar wel beinvloed door worden.

maar wat ook helpt dat de presets klinken zoals ze klinken bij de virus en nova, trancey tot cosmic gate achtige vervomde leads (en niet dat ik zeg dat dat de enige stijl die je uit die bakken kunt krijgen maar veel mensen houden van trance)

en zelf wil ik ze ook wel, doe maar een indigo2 en supernovaII rack a.u.b.

Q hoeft niet heb ik al:).of een Q+ misschien....

Ikzelf heb geen Roland JP 8080 of 8000, speelt hij hier een vergelijkbare/evenwaardige rol of vinden jullie hem totaal te anders klinken in dit rijtje? Toen ik de W Q uitteste was ik wel zwaar onder de indruk, maar bij het horen van de Virus kreeg ik inspiratie en kocht ik deze. De Nova's klanken vonden ik nogal allemaal hetzelfde klinken, (slechte presets programmer bij novation:confused: ) Smaken verschillen, en nogal goed ook.

"music is all about, emotion"

Gisteren ff bij Music House aan een Q+ geroken, hmmm dat rook lekker. Helaas nog geen tijd gehad om er aan te zitten.
Volgens mij zijn er genoeg Waldorf freaks aanwezig hier hoor. Ik persoonlijk begrijp die hype rond de Novations niet zo. Persoonlijk zou ik wel een drumstation willen hebben om de 909 te ontzien, maar vanaf de bass station heb ik het rotzooi gevonden. Trage envelopes, slappe filters. Wat niet wil zeggen dat er helemaal geen tof geluid uit kan komen, maar ik zou het niet kopen. Of heb ik iets gemist en is het sinds kort helemaal goed gekomen met de Nova's ?

Origineel geplaatst door udodance
Zelf ben ik nu dus ook de trotse eigenaar van een Q (rack)!
zijn er hier nog meer trotse eigenaars die erzo over denken!..??

Ben nu de bezitter van zowel een Virus als een Pulse.. ik zie Waldorf
niet echt als een zwart schaap, eerder als een onderscheidend merk in
zowel uiterlijk als karakter.

Origineel geplaatst door Alex Omega

Misschien geldt dit voor de sites, maar een gele Q of een oranje XT
vind ik toch weer niet bijdragen aan een saai karakter..:)

Origineel geplaatst door Allert
Ik persoonlijk begrijp die hype rond de Novations niet zo. Persoonlijk zou ik wel een drumstation willen hebben om de 909 te ontzien, maar vanaf de bass station heb ik het rotzooi gevonden. Trage envelopes, slappe filters. Wat niet wil zeggen dat er helemaal geen tof geluid uit kan komen, maar ik zou het niet kopen. Of heb ik iets gemist en is het sinds kort helemaal goed gekomen met de Nova's ?

Ach hoe meer hoe beter..:duivels:

Maar serieus.. de Pulse is echt mijn eerste kennismaking met Waldorf, en het is een bijzonder aangename ;)
Misschien omdat het een analoge synth is t.o.v. al het VA geweld maar het heeft me wel nieuwsgierig gemaakt
naar de andere Waldorf produkten (de Microwave 1 en de XT in het bijzonder, maar daar zal ik me niet toe
beperken..8~)

Wat ik wel komisch vind om te lezen is dat er hier beweerd word dat de novation supernova vaak verkozen word boven waldorf. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat er in Nederland meer waldorf synthesizers zijn verkocht dan supernova's. Ook het koppelen van een muziekstroming aan een synthesizer is een beetje knullig omdat je uit elke synthesizer geluiden kan halen die niet specifiek te gebruiken zijn voor maar 1 stroming. Zo is de supernova echt geen trancebak en de virus ook niet. Ook de presets van de supernova zijn echt niet zo enorm fantastisch, zodra je aan de knoppen gaat draaien merk je pas zijn echte kracht: het maken van geluiden.

Ik zal ook maar ff een duit in het zakje doen.
Ik heb al een paar jaartjes een microwave 1, zeer vette sound met een heel bijzonder karakter.
Pas heb ik nog op de wizoo site extra sounds gekocht van rob papen.
Dit gaf weer genoeg verfrissing om er weer een paar jaar tegen te gaan.

Ik denk dat de grootste reden dat je er zo weinig over hoort heeft te maken met het feit
dat de bediening niet echt simpel is.
Vandaag de dag is het nou eenmaal gangbaar om makkelijke machines te maken met een wagonlading
aan credible presets.
Hier worden op dit moment zo''n beetje alle synths op verkocht. :)

Waarom moeten die klanken toch altijd vergeleken worden naar dat analoge of een synth goed of slecht is?Al komt m'n klank uit een koffiezetmachine en ik vindt hem goed?...Daarmee is alles gezegd zeker?

als het toch om analoog moet gaan doe dan de virussen, nova's, Q's de deur uit want voor twee of minder van die apparaten heb je een Andromeda. waldorf Q+ is zelfs nog duurder dan Andromeda!!

Re: waldorf

Re: waldorf

Origineel geplaatst door robert heuk
ik was eerst aan het twijfelen of ik nou een md van sintron of een waldorf Q rack.

het wordt dus een waldorf Q rack.

da groet heuky

hahahaha:dubbel: :dubbel: :dubbel: en het is toch een Machinedrum geworden, he heukkie beukkie.:dubbel: :dubbel:

kon het nie laten jong

Origineel geplaatst door synthmann
als het toch om analoog moet gaan doe dan de virussen, nova's, Q's de deur uit want voor twee of minder van die apparaten heb je een Andromeda. waldorf Q+ is zelfs nog duurder dan Andromeda!!

ja een analoge wavetable lijkt me moeilijk :D
maar de MW1 is wel vet analoog en is gewoon het kleine broertje van de WAVE van waldorf/ppg

als we dan toch zwarte schapen gaan benoemen lijkt mij Emu meer het zwarte schaap. Hun vlaggeschip sound engine gaat nu voor 650 euro's nieuw over de toonbank in de Command stations!!

Emu wordt weinig genoemd in alle discussies, wellicht omdat ze alleen romplers en samplers maken tegenwoordig en geen VA in het assortiment hebben. Maar de bakken die ze wel maken blazen wel de romplers van andere merken weg. zet eens een XL7 van Emu naast een RM1x, RS7000 of een willekeurige roland synth/sequencer (ik wil niet de term groefdoos gebruiken omdat de Emu een volwaardige synth is met een top klasse soundengine en daarbij een dijk van een sequencer met excellente OS updates en actieve Emu support). De Emu blaast sound-technisch de andere bakken zo weg en is qua sequencer misschien net zo sterk. Alleen het display is kleiner, maar muziek zit bij mij toch meestal in mijn hoofd, vroeger sequencede ik alles met twee digits en 2 tracks, bouncen!!(Korg SQD-1)

anyways, meer mensen zouden Emu gear eens moeten uitproberen.

Ok ik vind het karakter van de virus niet mooi heb zelf een jaar een virus c gehad....en de hype rond de virus snap ik niet
....en heb tuurlijk veel sounds gemaakt......
Heb ook de micro q,xt en pulse...jezus wat een bakken..ps.wil de micro in ruilen voor de grotere q:)

Mijn conclusie Waldorf regeerd!!!

Misschien is dit erg persoonlijk?

Lieden!

koken is ook saai als je alleen maar zout kunt/mag gebruiken! Snufje oregano, beetje tijm, scheutje chili...
Kortom: Variatie!

Ik heb juist mijn set-up zo samengesteld zodat ik veel verschillende karakters heb... van alles een beetje...

Daarom heb ik destijds mijn Pulse ook weggedaan... dan ding liet geen ruimte meer voor andere dingen: drukte de hele mix vol (helehele vette synth!)... en dat is nu juist de kracht van de Qlite: niet zo dik!

Groet,
Roy

Back