audio file copy/paste

room2-2

Ingeburgerd
als ik een audiofile opgenomen heb en wil kopiëeren, dan krijg ik een kraak bij de overgang van file 1 naar 2
dat komt omdat de file iets te lang is(zie ook voorbeeld) en daardoor wordt afgekapt. Hoe los ik dit op?

Kan ik van file 1 het laatste stukje laten overlappen met het begin van file 2? Of kan ik de eerste file een stukje terug schuiven en goe doe ik dat evt?

In het voorbeeld moet de 2e audiofile thv de rode pijl achter de 1e audiofile komen.

Attachments

• wegvallen stukje audiofile.gif
    wegvallen stukje audiofile.gif
    18 KB · Bekeken: 128
dat is best lastig af en toe, ik doe het meestal zo,

zet hem op grid en bars + beats,dan kun je transport/locators to selection , dan dat kleine stukje inteken
en aanmekaarlijmen,moet die onderste wel tot het einde van een bar gaan:)

logica ten top: je moet er voor zorgen dat je audio files bij het opnemen pcies passen

als een noot tot het einde van de bar duurt moet je mij toch eens vertellen hoe ik dat dan doe want het laatste stukje wat niet past is de 5m/s vertraging midi+audio. Dus wordt de laatste noot miniscuul afgekapt.

Moet een andere oplossing voor zijn.

crossfade?

Heb ik zojuist geprobeerd en dat werkt goed.

dan dat kleine stukje inteken
Kan maar duurt te lang

Zijn er nog andere oplossingen?

Iemand ervaring met gebruik "nudge"?

[

Kan maar duurt te lang

QUOTE]

JEUZ is tien seconden werk, hoe snel moet dat dan:)

Origineel geplaatst door room2-2
hmm... toch maar eens proberen dan.

wat bedoel je dan met is af en toe best lastig?

het kan lastig zijn als je het te laat merkt dat er een stukie weg is, als je bv al gecopieerd hebt
die kleine stukjes zijn af en toe alleen te zie met heel erg inzoomen.

maar die manier die ik beschrijf is zo gepiept, even de locators op het begin en eind van de bar, inteken en lijmen
maar als iemand een andere manier heeft, die probeer ik ook graag:)
er zijn meer wegen die naar rome leiden

Back