Vanguard - Timer ( HardTrance )

vanguard

Nieuwkomer
Hallow ,
Mijn naam is Bram , ik ben 16 jaar en woon in gent , ( Belgie )

K produceer nu al een jaartje en heb nu deze track af .
Graag had ik jullie commentaar .

------------------------------------------------------------------------

Deze keer Niks anders dan 303 osc geimporteerd in cubase sx 2 .

Kben bezig de overstap te maken naar cubase omdat ik binnenkort hardware ga staan hebben .

Er zit in de climax een hoge string , dit idee heb ik van Tiesto - Suburban train .
Kvond dat wel deftig klinken .

NOTE : Afmixing en mastering zitten nog niet goed , deze moet ik nog doen !

Info :

Gear : Fl Studio 5 en Cubase Sx 2
Synths : 303 osc en een paar strings uit de pro 53 die ik overigens ZELF gesampled heb , dus niks geript

Tijd : Ik heb er ongeveer een goede week aan gewerkt .
Maar zoals ik al zei : Afmixing en mastering zitten nog niet goed , deze moet ik nog doen !

mp3 info :
Naam : Timer
Artist : Vanguard
Lengte : 6.27 min
Grootte : 5,91 MB
Bitrate : 128/kbs

Download = www.dj-vanguard.com/mp3/Timer.mp3

Extra opmerking :

Er komen binnenkort ook vocals bij .
Deze zullen worden opgenomen met een professionele micro van Senheisser .
Later info .

Greetz,
Vanguard

Laatst gewijzigd:
Vooral niet antwoorden hoor ..

Zegt ook veel over de sfeer hier op dit forum :frons:

Greetz,
Vanguard

Wat wil je na anderhalf uur? Beetje geduld hebben, helaas heb ik hier niet zo'n best geluid, alleen laptop anders zou ik 'm ff recenseren wellicht vannacht over de koptelefoon, maar je kan misschien beter je track op clubcharts.nl plaatsen, dat is echt een house forum.

Sorry !

Je mag hem bekritiseren , geen probleem , zal es op clubcharts gaan zien !

Doeg !!!
Vanguard

Sorry ;)

Maar ik kom van een forum waar er zo direct gepost wordt , en kwas gewoon een beetje teleurgesteld .

Moet mijn mening herzien , kwas wat te impulsief !
Twas gewoon omdat ik een slechte dag had en me een beetje afreageerde .
Mijn excuses !

Greetz,
Vanguard

16 jaar zeker.....

16 jaar zeker.....

Origineel geplaatst door vanguard
Vooral niet antwoorden hoor ..

Zegt ook veel over de sfeer hier op dit forum :frons:

Greetz,
Vanguard

Hee drukte maker take a chill pill....ik zal je trackie thuis ff checken....ik ben benieuwd....

:dj:

Leuk gedaan! Gaat de goede kant op dit!

Bij de 3 min. vindt ik als de qlimax komt en die weer van nul moet opbouwen niet ok. Ik hou niet van qlimax, weer stil, qlimax, en dan pas knallen.

:dj:

Ik moet zeggen dat het een leuke track is. Vooral de synth voor en na de break vind ik erg cool!!!! je voelt hem al aankomen...de break: die is niet spannend genoeg...de melodie is naar mijn mening niet sterk genoeg. Ook de manier waarop de break tot 2x abrupt stopt en vervolgens verder gaat is nog niet helemaal ok. Wat afmixen betreft is er idd nog een hoop werk aan de winkel..

Ik denk dat je een hele goede basis hebt gemaakt voor een vette release. Nog wat sleutelen aan de break en het afmixen en dan denk ik dat het helemaal goed gaat komen... :biertje:

Suc6

Ik wil trouwens nog ff melden dat als je op je 16de al zo bezig bent je zeker door moet gaan.. ik zie het dan nog wel goed komen voor je. :)

Dankje !

Jullie doen me goed voelen .
Nu schaam ik me een beetje over het feit dat ik zo kortaf tegen jullie deed ...

Echt sorry hiervoor .

Ik hoop echt dat ik mooie platen kan producen .

Momenteel heb ik nog geen monitors , maar deze komen er zeker binnenkort aan !

NU is mijn vraag , wat moet ik nou precies doen om iets te masteren en af te mixen ?

Aangezien ik dit nog nooit geleerd heb ...

Greetz,
Vanguard

vet hoor, helemaal niet mijn stijl maar inderdaad een goede basis voor een leuke track..

De lead melodie is inderdaad een beetje, tja..ehhm..saai zal ik maar zeggen.

Ook jammer inderdaad dat de climax geen climax is, maar dat ging je al veranderen, de kick mag er daar ook echt wel keihard inknallen...

Succes!

Mooie track !
Leuke melodie,goede climax en de indeling is redelijk
de mix is inderdaad niks.
ook vind ik de bassline te vlak die zou na 3:00 min van toonhoogte om de zeg 4 maten mogen veranderen.
Ik zou dit soort nummers niet meer maken om dat het niet origineel is.

Als je moet leren hoe een mix word gemaakt ,gebruik je iig je oren om het zo verfijnd mogelijk te laten klinken.
En dat begint al met het begin van het schrijven,editten,bedenken van je lied,etc..

Later !

NU is mijn vraag , wat moet ik nou precies doen om iets te masteren en af te mixen ?

Greetz,
Vanguard [/B]
Afmixen is o.a. een berg ervaring hebben. Er zijn overigens op het net interessante documenten over afmixen te vinden. Of zoek hier op het forum eens op afmixen. Het is niet iets dat je even snel leert, daar gaat maanden/jaren inzitten. Zelf vergelijk ik mijn track altijd met een CD die ik lekker vindt klinken om een beetje een idee te krijgen of ik de goede kant op ga. Maar het blijft een vak apart...

Leuk gedaan !

word wel een beetje eentonig na een tijdje maar ik denk dat dit komt doordat er nog geen vocalen in zitten

ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

kick mag wel wat meer beuken voor hardtrance, basslijn verdwijnt ook een beetje...

Wat OMC zegt vind ik ook, eerder beuken...

wel geinig....nieuwe track!

Goed , kben er al aan begonne !

We will meet again ^^

Thx !

Greetz,
Vanguard

Greetz,
Vanguard

Als ik je 1 goed advies mag geven: luister eens naar andere tracks in dit genre. Ik luister altijd goed naar andere tracks op mijn koptelefoon. Op deze manier krijg ik een goed beeld van de manier waarop een plaat in elkaar zit...bijv:
- hoe hard staat de kick tov de bas en synths...?
- hoe staan de hihats, rides etc gepand en hoe hard moeten ze staan...?
- klinken je eigen synths net zo mooi/krachtig als uit een track die je mooi vindt?

misschien heb je hier nog iets aan...

http://www.theprojectstudiohandbook.com/articles12.htm

Suc6

Back