Roland RPC-1

Status
Please reply by conversation.

Riekoes

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een Roland RPC-1 audio pci-kaart.

Mocht je er eentje overhebben of er niets meer mee doen en je wilt hem wel kwijt? Mail me even of stuur me een pb'tje.

Als link tussen mixer en computer. Ik gebruik nu een ESI Audioterminal die ook een R-BUS poort heeft als volgens mij enige geluidskaart die nu nog nieuw te krijgen is, maar die bevalt me niet zo. Ik heb liever die Roland kaart, aangezien die verder hetzelfde werkt als de M-Audio geluidskaart die ik voorheen had. Mixer-panel is exact hetzelfde bijvoorbeeld.

Origineel geplaatst door Riekoes
Als link tussen mixer en computer. Ik gebruik nu een ESI Audioterminal die ook een R-BUS poort heeft als volgens mij enige geluidskaart die nu nog nieuw te krijgen is, maar die bevalt me niet zo. Ik heb liever die Roland kaart, aangezien die verder hetzelfde werkt als de M-Audio geluidskaart die ik voorheen had. Mixer-panel is exact hetzelfde bijvoorbeeld.

Ok! Gokte dat je er een 5080 aan ging hangen. Fout gegokt dus!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ok! Gokte dat je er een 5080 aan ging hangen. Fout gegokt dus!

Inderdaad :)

Dan zou ik een R-bus naar adat converter kopen. Maar die krengen zijn ook verdraaide duur.
Da's dan de helft van een 2e hands XV5080.

Het hele R-bus verhaal is imho veel te prijzig voor de geboden mogelijkheden en zal daarom altijd een niche in de markt blijven. De kwaliteit van de r-bus kaart vind ik overigens wel erg goed.

Origineel geplaatst door fuse
Dan zou ik een R-bus naar adat converter kopen. Maar die krengen zijn ook verdraaide duur.
Da's dan de helft van een 2e hands XV5080.

Een geluidskaart met daarop een R-Bus poort is dan 10 keer makkelijker en veel goedkoper. Die R-Bus naar Adat converters zijn ook niet goedkoop.

Die RPC-1 komen heel af en toe langs op ebay, die blijf ik ook in de gaten houden.

Een M-Audio Delta R-Bus kaart mag trouwens ook. De RPC-1 is ook gemaakt door M-Audio en is eigenlijk helemaal hetzelfde.

Status
Please reply by conversation.
Back