[ambiant track] Dron

Yawgmoth

Moderator
Staff member
In het kader van geen tijd besteden aan uitgekauwde analoog vs. digitaal, hardware vs. software en bier vs. wijn discussies weer eens een track kunnen maken. Heb hiervoor gebruik:

Drumz: Ableton + S5000
Ambiant wind, choir etc: S5000
Seqeunces: Voyager
Bazz: Ion

Kritiek, bijvoorkeur in tenminste 2 zinnen is altijd welkom. Er zitten wat plops en kraakjes in, dit probleem is inmiddels verholpen. Mocht dit een release worden dan neem ik het gerust nog een keer op :D 8) !

Linkje: Dron

Ja, lekkere track voor op de achtergrond tijdens een halfuurtje Synthforumen. Helegaar niets mis mee!

...eh, zit ik al aan de twee regels? ;)

Sfeervolle intro, zeg! Die pakt gelijk mijn aandacht. Doet erg Science Fiction aan... goed!
Jammer dat die drums er zo in komen. Zou ik subtieler doen met andere percussie klanken.
Na 4.25 zou ik stoppen.

Ik vind het best een leuke track alleen zijn er wat dingen die niet helemaal kloppen. Er zitten rare volumeveranderingen in. En loopt de beat wel goed??? Het type beat vind ik te heftig voor ambient. Het melodieuze gedeelte, meer aan het eind, mag er wel wat eerder in komen vind ik en de track kan dan ook iets korter naar mijn mening.

greets!

Relaxte track! De term ambient had ik er zelf niet bij bedacht, maar de sfeer is erg fijn. Mooie geluiden zeg! Ik denk eerlijk gezegd dat de mix wel wat beter kan. De bassdrum staat er behoorlijk hard in, waardoor het totale volume van de track erg laag komt te liggen. Misschien wat compressie over de drums?

Zit idd geen compressie op. Ook moet er nog flink aan de mix gesleuteld worden. Deze track heb ik gearrangeerd voordat ik de eerder genoemde pc problemen had. Toen ik deze had opgelost wilde ik in eerste instantie eens polsen wat men van de track vindt. Is het levensvatbaar? Binnenkort de mix eens even verbouwen.

Ik vind hem wel ok hoor, lekker sfeertje. Misschien iets meer variatie gedurende de track misschien, want het is een 'luistertrack'. De bassline mag ook wel wat harder in de mix ofzo.

R

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ben opnieuw aan het mixen gegaan. De eerste versie staat er nog, de nieuwe kun je achter deze link downloaden.. Laat je horen!
De mix is veel beter zo! De bassdrum vind ik nog steeds wat hard voor deze style, zeker in vergelijking tot de bassline. Misschien zoals Arv al zei: de bassline wat harder. En er mag op zich ook wel eens iets spannends of verrassends gebeuren met het ritme. De synthgeluiden zijn erg mooi en geven een fijne sfeer.....:z :)

Grappig je voelt je in het begin inderdaad ergens in space alla alien.
Probleem met de drum is dat het een sampleloop is (denk ik) met een ander soort reverb er op dan de rest.
Met andere woorden de drums klinken erg met room achtig galm opgenomen en klink vrij vlakbij terwijl de rest in een mega galm zit. Dat horen je oren en wordt als niet bij elkaar horend ervaren.
De drums op zich kunnen namelijk wel.

en als je stukken nou s andersom doet.. een hele brede beat en wat van die leipe geluiden wat meer mono..noem maar wat

de break vind ik wat te weinig ritme hebben....

vette geluiden, maar nog iets te weinig mee gedaan of zo.. beetje standaard beatje die kan vetter

Origineel geplaatst door Exzit
Grappig je voelt je in het begin inderdaad ergens in space alla alien.
Probleem met de drum is dat het een sampleloop is (denk ik) met een ander soort reverb er op dan de rest.
Met andere woorden de drums klinken erg met room achtig galm opgenomen en klink vrij vlakbij terwijl de rest in een mega galm zit. Dat horen je oren en wordt als niet bij elkaar horend ervaren.
De drums op zich kunnen namelijk wel.

De drums zijn idd een loop maar... Geheel gerecycled naar m'n S5000 gestuurd en vervolgens gesequenced in Live. Voor een eventueel zoekende staat het .akp bestand + de .wav bestanden in deze .zip.

"Save as"

Dat van die reverb moet ik nog even checken.

Weer nieuwe mix gemaakt, het blijft nog steeds niet mijn ding om te doen. Drums nog wat zachter gezet en middels een eq de bd wat gecut. Vervolgens nog wat vocals gejat om e.e.a. wat meer aan te kleden.

Linkje

Vorige versies staan voorlopig nog online.

als ik echt eerlijk mag zijn? (nee dat was geen vraag)....
je trek heeft potentie, maaaar......
mijn voorkeur zou uitgaan naar een compleet ander arrangement. Om to the point te komen (-wat ik zou doen is-)
1. ritme moet W.E.G.,
2. pak sloom tempo (rond de 80 - 90 will do)
3. pleur op die vette chord instrumenten (zowel de chords, strings en ook de geflangede stemmen) een mega smak attack en release (met hoge sustain), en maak er een superchille mood sessie van.. dus gewoon lekker lang accoorden aanhouden en wachten tot ze 'vol zijn' en ondertussen wat meer aan knoppen draaien en laten horen dat er méér verschillende harmonischen zijn dan dit... dan wat korte diereltjes met delay (en een flinke feedback), om het psychedelisch en ruim te maken.. tja
en dan posten maar weer!! :-)

Back