[Vocals wegfilteren] Welk programma ?

marce

Stamgast
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of dit kan??

:confused:

Een vriend vroeg aan mij , of ik een bestaand muziekstuk met vocals, de vocals kon verwijderen. De bedoeling is een locaal carnavalliedje te maken op een bestaande melodie.Dus alle stemmen verwijderen en toch nog de muziek te horen en waarbij nadien een nieuwe tekst word overgezet.
Volgens hetgene dat ik weet , kan dat niet.Maar het kan ook zijn dat ik me vergis en het wel kan met een bepaald computerprogramma.

Dank bij voorbaat,

Met vriendelijke groeten,

marcE

naar mijn wetenschap kan dit gewoon niet.
en als het wel geprobeerd wordt klinkt het echt nergens naar.
maar goed, behulpzaamheid eerst, ik geloof dat Analog X wel zo'n programmaayje geschreven heeft: www.analogx.com

Ik weet niet wat dat programmatje doet, maar ik weer uit het verleden dat ik voor en na geen verschil hoorde. Of ik deed wat fout :)

Maar het is niet mogelijk om de vocalen verwijderen zonderdat de muziek aan gestast wordt.

Kun je dan niet beter ergens een midifile scoren en die op een cheesy General Midi module afspelen ?

zitten er in dat lied niet vocalloze stukken die je met creatief knippen en plakken tot een karaoke versie kan bouwen?

hallo,

Thanks voor de vlugge reactie.Ik ga dat programmatje morgen eens proberen en laat het hier wel weten hoe dat programma werkt en of het zijn werk goed doet.

Groetjes,

marcE
ps-een midi file van deze song bestaat niet.

Het is eigenlijk alleen maar mogelijk als de vocalen exact midden in het stereobeeld zitten...zonder chorus en zonder galm... dan moet alle overige sounds off-middle zijn (anders raak je die ook kwijt)... en dan nog krijg je een ruk resultaat :(

Het algoritme heeft iets te maken met het in tegenfase zetten van de linker en rechter track en daardoor de centersound zichzelf laten opheffen...

Hallo,

Hier ben ik weer.Ik heb dat programmake geprobeerd , maar dat doet zijn werk niet goed.De vocalen die je na de bewerking hoort , klinken of ze door een Reverb en een Flanger zijn gehaald.Het volume van de vocalen is wel wat gedaald , maar de rest is niet meer om aan te horen.
Dus,dit word niets.
Alvast bedankt voor U reactie's en sugestie's.
marcE

kan je het nummer niet gewoon naspelen?
mijn ervaring met carnavaleske tunes is dat ze nooit echt moeilijk zijn qua muzikale basis...:)

Hallo cyan_circle,

Dat is het em nu , ik kan zo goed als alle synths programmeeren maar een noot spelen is me nog nooit gelukt.
Ik maak al bijna 24 jaar synth klanken maar 1 liedje naspelen is me veel te moeilijk (gek hé).k'Zal die rommel maar vlug terug aan de gast geven die me dat heeft gevraagd , en dat hij daar zijn plan me trekt ( ben al zot genoeg) ,en zal mijn tijd verder doorbrengen met het programmeeren van de MS2000.

Groetjes,

marcE

carnavalsliederen...leer drie akkoorden, A, E en D, en voila 80% van de carnavalsliederen kun je naspelen

Thanks Sander, heb dit progje ook ge probeerd , maar dit doet ook niet wat ik verwachte.ik heb dan ook besloten om dit project maar af te blazen .Aan iedereen die heeft gereageerd op mijn oproep ,wil ik hartelijk danken voor de hulp die U mij hebt aangeboden.

marcE

Origineel geplaatst door marce
De vocalen die je na de bewerking hoort , klinken of ze door een Reverb en een Flanger zijn gehaald.Het volume van de vocalen is wel wat gedaald , maar de rest is niet meer om aan te horen.

De vocals zijn waarschijnlijk ook door wat effecten gehaald. Het probleem is dat die effecten dus overblijven terwijl de originele vocals dir midden in het stereo beeld zitten vevrwijdert worden.

Laatst gewijzigd:
Misschien niet helemaal de bedoeling, maar kijk eens met de diverse sharingprogramma's (Kazaa, WinMX, enz.). Van veel nummers zijn instrumentale of accapella versies te krijgen (en dan niet nagespeeld oid., maar van de originele artiesten).

Hallo,
Dit nummer is origineel van de groep zelf (katastroof) en is dus ook niet instrumentaal te verkrijgen.Ik ben naar verschillende muziekwinkels geweest en daar navraag gedaan of dit nummer instrumentaal op cd te verkrijgen is en ze hebben me allemaal verteld dat dit niet het geval was.De groep katastroof is ook maar een plaatselijke folkgroep en zeker niet gekent in het buitenland(met enkele uitzonderingen natuurlijk) .Om te gaan zoeken met kazaa en dergelijke programma's lijkt me nuteloos.
Toch bedankt voor de reactie,

Groetjes,
marcE

Back