Hoeveel artiesten verdienen per optreden + verdeling producer/zangeres/danseressen

Dance123

Ingeburgerd
Hoeveel artiesten verdienen per optreden + verdeling producer/zangeres/danseressen

Hoi,

Ik vraag mij af hoeveel artiesten/groepen verdienen per optreden vandaag de dag. Zo heb ik ooit eens gehoord dat Natalia die het goed doet in de Belgische hitlijsten zo'n 1750 euro per optreden van een half uur verdient. Heeft iemand hier nog cijfers van andere (bekende) artiesten die jullie hier kunnen toevoegen? Ik vraag mij vooral af hoeveel dance acts als bijvoorbeeld Elize die blijkbaar in Nederland heel populair is verdient per optreden. Vermeld er ook bij hoelang die dan optreedt. Heeft die Elize bvb niet nog maar 2 hits, hoelang treedt ze dan op en als dat bvb een half uur zou zijn, hoe vult ze dat in? Treedt die overigens alleen op of met danseressen? Nog andere voorbeelden?..

Klopt het daarnaast dat vooral bij dance acts de producer ook een deel van de inkomsten uit optredens krijgt zelf als hij zelf niet optreedt, vanwege het in mekaar stuiken van de CD verkoop?! In ruil zou de zangeres dan een deel krijgen uit de CD verkoop. Klopt dit?! Lijkt mij in ieder geval fair, omdat de producer uiteindelijk toch de meeste kosten heeft om de muziek te maken en op te nemen, niet? Als je weet dat het boekingskantoor al 15% krijgt, hoe wordt dan de overige 85% verdeeld tussen producer, zangeres en de 2 danseressen (typische dance act setup)?!

Alvast bedankt voor alle goeie feedback!

Laatst gewijzigd:
Nou ik heb al een lekkere fles rode wijn en een lekker frans kaasje bij mekaar verdiend met optreden. Deze zijn wel genuttigd ondertussen.

Wat Elize verdiendt weet ik niet.... ojah MIJ !!!!!!!:D :D :D

Ik weet wel wat Thijsje Tiesto verdiend dat was een 3 jaar terug.... 10.000 euro bruto.... per 1 uur durende set !
Dat zal nu wel eens een 12.000/15.000 euro bruto kunnen zijn ! IVM; ATHENE - draaien, 3 x beste dj ter wereld ...

etc...

MARCO Borstato staat/stond bovenaan met belachelijke bedragen als 30.000/35.000 euro bruto per uur !!
Daar zitten ook zo'n beetje Fransje Bauer, froger, jolling etc... bij....

Oh ja en ik geloof dat Tijsje toen met de eerste x dat concert in .... wat was het ook al weer ? 70.000 euro voor de hele avond verdiende !!!!

En toen hij nog een broekie was
:D verdiende hij bij de discotheek waarie toen draaiede 75 GULDEN voor de hele avoind wa plaatjes draaien en moest na afloop de PLEES schoonmaken !!!:dj: :gaap:

Maar ja iedereen moet onderaan de ladder beginnen....

Ik heb nog niet opgetreden maar ik vraag ongeveer 150.000 euro per 2 uur.

Ik heb gister gehoord dat die Hind van Idols 1000 euro per kwartier vraagt :dubbel:

elize is hier wel es geweest voor een stemtest.. beetje jong wel :D
ze gaat wel hard, maar mensen om haar heen moeten ook geld verdienen.

de tokkies zijn 1700,- per uur :D

Origineel geplaatst door jaccis

Ik weet wel wat Thijsje Tiesto verdiend dat was een 3 jaar terug.... 10.000 euro bruto.... per 1 uur durende set !
Dat zal nu wel eens een 12.000/15.000 euro bruto kunnen zijn ! IVM; ATHENE - draaien, 3 x beste dj ter wereld ...

maak er maar 20.000-30.000 van.... 8)

niet slecht voor een platendraaier :L

Tegenwoordig vind ik dat dj's hun toehoorders moeten betalen voor alle ellende die ze over massa's mensen heen durven te smijten.

Dus binnenkort organiseer ik een Festival en de prijzen van de mainstage liggen idd zo rond de € 25.000,-.
Per uur welteverstaan!

Stuur maar een pb'tje als je geinterresseerd bent.

Semble

Je kunt jezelf zo inschrijven opde maillijst bij Jan Vis Management waar zo'n beetje het gros van alle BN-ers en artiesten zijn ondergebracht. Elke twee tot 6 weken krijg je dan een lijst met de Stavermans, Tiestos en Tokkies van de wereld en de honoraria.

Ergo: tussen wat iemand krijgt en wat-ie verdient, zit een groot verschil voorde normale mensen.
Kijk je naar de lijst van Jan Vis management, ach, dan is die knakker van Essent zwaar onderbetaald 8o)

LINK naar JVM

Rick

Prince heeft aan zijn laatste tour ongeveer 90 miljoen dolaar overgehouden...Ik heb een keer mogen aanschouwen hoe Korn een bedrag van ongeveer 300.000 heeft mogen ontvangen voor ik geloof twee optredens in Ahoy....Tel maar eens uit je winst...De grote bands als metallica enzovoorts verdienen zo veel geld...daar word je simpel van

tis heel simpel: de "straatwaarde" van een artiest is direct gekoppeld aan hoeveel publiek ie op de been kan brengen en hoeveel dat publiek wil betalen voor een kaartje... uiteindelijk bepalen wij dus de prijzen die een artiest kan vragen

De reden waarom veel Dj's (te) veel geld vragen is omdat niemand (buiten een paar echt grote jongens) deze heerschappen binnen 10 jaar nog kent...
Snel veel geld maken is dus de boodschap.
Ook de dalende CD verkoop heeft de prijzen van optredens een stuk de lucht ingejaagd.

Origineel geplaatst door Dance123
Hoi,

Ik vraag mij af hoeveel artiesten/groepen verdienen per optreden vandaag de dag. Zo heb ik ooit eens gehoord dat Natalia die het goed doet in de Belgische hitlijsten zo'n 1750 euro per optreden van een half uur verdient.

Wat Natalia betreft de volgende offtopic opmerking : Dit éénvoudige, niet al te slim plattelandsmeisje heeft een onwaarschijnlijk goeie, internationaal klinkende stem.
Haar enige probleem is weer dat typisch Vlaams probleem dat we al 40 jaar kennen :

- management van den hond. Managers die nooit verder zijn geraakt dan Leuven kermis en denken dat Blankenberge het nec plus ultra is wat vakantie bestemming betreft.
- same old ons-kent-ons vlaamse shit songwriters, terwijl ze godverdomme internationaal zou kunnen doorbreken mits de juiste songwriters !
- videoclipmakers van mijn gat ( ge moet de schmink van Natalia, maar ook belichting, figuranten enz... ne keer goe bekijken in haar laaste video !!! - fuckin' horrible !!! Zelfs ik die nog nooit zo een clip gemaakt heb doe dit 1000 x beter !
Ons-kent-ons ! Of je nu een clip kan maken of niet...het is belangrijk wie je kent, en niet wat je kan.
Niet verwonderlijk dat Natalia niet verder raakt dan Vlaamse plattelands pensenkermis podia annex feest tenten ergens in het hol van Pluto ! Man man, zelfs van een deftige PA hebben die mensen nog nooit gehoord. Krakende micro's, slechte belichting ...noem het allemaal op... het kan echt niet slechter !
(en oooh waaaw, straks gaat ze optreden met de Pointer sisters die al 30 jaar op pensioen zijn )

Stuur Natalia naar Prince, of Moby of Trevor Horn en laat deze mensen nummers voor haar schrijven.
Het zal dan wel lukken. Lompe managers liggen aan de basis van deze onkunde en het feit dat Natalia niet verder zal raken dan waar ze nu is. Leuven kermis.

Echt, ik wordt gewoon ziek van deze toestanden. Enig in de wereld. Enkel in Vlaanderen ! Kijk naar Idool 2004. Same shit. Een kerel met de fanatstische naam Joeri (ken je nou niks beter verzinnen ?) die nog niet weet wat zingen is wint deze wedstrijd, net terwijl het meisje met de gouden stem (Sandrine) niet of nauwelijks verder raakt dan smoelwerk in de boekskes. Jan Leyers schrijft de muziek (nou ja, muziek...ouderwets geleuter noem ik dat) voor Joeri die niks, maar dan ook geen noot kan zingen en ook niks verdient buiten smaltalk smoelwerk in de boekskes en kattegejank op dezelfde Vlaamse pensenkermissen.
En dan staan janken dat er geen CD's meer verkocht worden... begrijpe wie kan.
Voor mijn part mag heel de Vlaamse BV sien (buiten de 'echte' muzikanten zoals Zornik, Magnus, Deus, enz) gewoon met een nucleair bommetje voorgoed van de kaart geveegd worden zodat echt en nieuw talent eens eindelijk aan de bak kan komen. En niet fout worden gedirigeerd door al even foute mensen die al 40 jaar heel de scene verknoeien.
Het is gewoon een bende amateurs die denken dat ze professionals zijn.:kont:

En dan heb je nog zo een fenomeen : "De appel valt niet ver van de boom."
2manyDj's is zo een typisch fenomeen.
Toevallig de zoontjes van...Zaki. Iemand die al jaren het medialandschap dirigeert. 2many Dj's doen niks meer dan wat de gemiddelde discotheek Dj 25 jaar geleden deed. Dan is Discobar Galaxy een heel pak straffer én beter. Alleen hebben zij geen vader die Zaki heet en morgen zelfs stront in pakjes verkocht krijgt.
En de meest modale VTM-kijkende Vlaming slikt het nog ook !

Maareuh, ging het hier niet over iets anders ?

Laatst gewijzigd:
beetje gefrustreerd ofzo? :duivels:

2manyDJ's steekt imho met kop&schouders boven de gemiddelde "top"DJ's uit met de manier hoe ze een dansvloer kunnen bespelen .... en ook als soulwax zijn deze jongens helemaal niet verkeerd bezig.... wie kent er nou in NL "zaki" (???) ... en toch hebben ze hier succes....zal dan wel niet aan hun pappa liggen lijkt me......

verder: als ze in Zweden wel allemaal vette tracks kunnen produceren voor de wereldmarkt, dan moet het toch ook ergens anders kunnen? maar dit is natuurlijk weer een heel ander onderwerp ;)

Origineel geplaatst door thijs de waal
Prince heeft aan zijn laatste tour ongeveer 90 miljoen dolaar overgehouden...Ik heb een keer mogen aanschouwen hoe Korn een bedrag van ongeveer 300.000 heeft mogen ontvangen voor ik geloof twee optredens in Ahoy....Tel maar eens uit je winst...De grote bands als metallica enzovoorts verdienen zo veel geld...daar word je simpel van

Man dat zijn gewoon normale bedragen hoor.

Als je als Carl Cox zijnde mag afsluiten op DanceValley voor zo'n 200.000 mag je ook niet klagen.

Er gaan gewoon enorme bedragen om in die wereld, maar er wordt ook enorm verdient aan die artiesten (kijk maar naar de prijs van je kaartje).

Maar dat soort uitzonderingen moet je nooit als maatstaaf nemen.

Ik moet Skelet hier 100% gelijk geven. Wat betreft Natalia, maar vooral de 2 Many DJ's, idiote pensenkermis jukeboxen zijn het, en ze kunnen voor geen reet draaien, hun sets zijn dikwijls zelfs prerecorded. 2 Many DJs ? Inderdaad, als jullie er nou is mee zouden stoppen zouden het er al 2 minder zijn, stelletje arrogante wankers.

Offtopic natuurlijk }:|

Back