Mam Rs3

kben benieuwd

kben benieuwd

goed idee deze thread ik ben ook benieuwd naar dit iltertje cloon van de ps serie van korg ,....
:D wel leuk idee ,....3 freq punten enso
- hoop dat er reactie komen op dit filter volgens mij is de mam vocoder ook wel ok /

Ik heb al weer een paar jaar een RS-3. Ben ik erg blij mee: goede sound, geen 'retro'-ruis.

In feite is het dus een PS bp-filterclone.
Simpel gezegd: je hebt drie bandpassfilters die je kunt moduleren of (min of mee) kunt triggeren. De bediening is simpel, maar niet persé accuraat. Tempo-synced stuff...??? Kan wel, maar....

Heel kort door de bocht, klinkt het als een phaser. Op geen enkele wijze vergelijkbaar met een Sherman, Electrix, Akai filterbakkie etc etc.
Dus verwacht vooral geen allround filterding!!!

De RS3 kan maar een paar truc's, maar die kan ik errug waarderen. Zoek je dus gewoon een lekker (LP) filter, om je tracks mee te 'swooshen' moet je deze zeker NIET hebben.

Maar, de mijne blijft gewoon hier. Ben er erg content mee. Heeft mijn Sherman zelfs overleefd ;)

Ik heb hem ooit gekocht als een soort vervanging voor mijn 70's Small Stone, misschien zegt dat nog wel meer. Eigenlijk doe ik de RS nu alweer tekort....

rs3

rs3

ik heb er ook al een tijdje een en het is een erg leuke bak,met drie bandpassfilters..vooral de cv modulatie vindt ik erg leuk..Ik gebruik hem erg veel, ook leuk voor rhytmes,via de envelope follower voor phasing in de maat..
Meestal gebruik ik hem om analoge strings,die stereosweep te geven,met 3 kantelpunten en de frequenties verdeeld over het stereobeeld ,erg gaaf!!!
Een aanrader zeker voor dat geld dat ie kost..(99 euro nieuw)..
Het zouden klonen zijn van de resonators van de ps serie,met vactrols,dus geen ruis..
:okdan: :okdan: :okdan:

Back