dx200 vraagjes

LAB_

collapse
ik stuur m dx200 drum geluiden aan met een asq10 (de dx200 staat niet op play)

ik wil de tune van de drumgeluiden laten varieeren (de pitch aanpassen dus) - hoe moet dat?
in de manual staat alleen sysex info over de stepsequencer
zijn die functies sequencer-gebonden( pitch/gate etc) ?

en nog iets anders:
klopt het dat (als je de L en R uitgangen gepanned gebruikt, dus rythmtrack 1 en 2 op L en 3 op R ) de OD-Amp(fx) naar L en R uitstuurt?
dit is ook zo als je alle panning totaal naar bv rechts draait .. het zou betekenen dat de OD-Amp niet te pannen is..
dat is bij mij iig wel het geval.. (en dat vind ik vrij lastig ..)

edit

edit

de gate kan wel . note duration (was ik ff vergeten)

met de pitchbend lukt het trouwens niet (dat oppitchen van de drumsounds)

hey,

ik ben daar ook nog niet uitgekomen, dus schop ik hem ook ff omhoog ;)

ik probeerde het andersom: gepitchte drumsounds in een pattern zetten en dan het pattern opnemen in cubase. maar dan gebeurt er iets raars. de ene keer speelt ie de juiste toonhoogte af, maar soms (lijkt willekeurig) gaat ie weer op de oorspronkelijke standaardwaarde uit de dx200 zitten. echt vaag dus...

Je hebt helaas idd gelijk wat betreft je vermoedens, fx is niet stereo in-out en de pitch van drumgeluiden heb ik ook nog nooit extern weten te beinvloeden.
Nou ben ik daar ook geen held in, vandaar mijn abbonnement op deze topic bij deze.

:confused:

zijn samples ja, waarvan je de pitch in de interne seq kunt aanpassen

--

--

je kan wel de velocity, gate en de inst sel (instrument select) extern aansturen..
wel flauw dat de enige andere optie niet kan..
aangezien je zoveel met sysex kan aansturen, maar dat net weer niet.
alleen sequencer gebaseert dus.. (waar ik het nut niet echt van inzie.. ontzettend veel sysex codes om
extern de sequencer te kunnen sequencen.. is toch een beetje een omweg. misschien kon het niet anders..
maar dat vind ik wel een beetje raar)

ps over die stereo FX.. de enige die niet stereo kan is dus de OD-Amp.. .. vaag

Back