Z4 als HD Recorder ?

Kevin

Tis niet te gleuven
Of ik draai door of ik ben blij (ach waarom zou het niet kunnen)
Ik zocht eigenlijk een leuke audiokaart voor m'n flaptop om dus wat loopjes en trekkies op te nemen maar heb recentelijk een Akai Z4 aangeschaft na vandaag wat geklooid te hebben wilde ik eens kijken of die Akai ook ''Full Duplex'' was (opnemen + afspelen tegelijk) en tot mijn verbazing JA !!! Dat wil dus zeggen dat ik nu de Akai als HD recorder gebruiken (kan 24/96 opnemen tot DIK 15 Minuten op 512 MB) Kan dus alles extern houden en later opnemen via Z4 en dumpen/branden via USB/Aksys.
Zijn er meer mensen die dit zo doen en hoe is nu de kwaliteit van de converters ten opzichte van geluidskaarten ?

Hoi Kevin,

Zoals je weet heb ik geen Z4 en gebruik ik hem dus ook niet voor dat doort dingen.
Maar wat op zich leuk is om te weten is misschien het volgende:

De Akai S1100 kon in feite harddiskrecordern. Je moest dan wel de digitale optie hebben (waarom weet ik niet). Maar je kon je samples rechtstreeks op de harde schijf van dat ding zetten. Het schijnt zo te zijn dat de S1100 daarmee de allereerste harddiskrecorder was die er gemaakt is.

Dat was het weer voor vandaag :)

Ow ja....en kennis van me gebruikt zijn Z8 om alle presets van zijn analoge synths te backuppen via de tape interface. De output van de tape interface neemt hij gewoon op met de Z8...da's eigenlijk ook een soort harddisk recorden.

Back