[track] Valley

jgeers01

Analogue Age
Een melodramatische track met eenvoudige melodie en harmonie verwikkeld in een elektronisch jasje met dito drums. De meeste sounds zijn virtueel met uitzondering van de Eminent 310 en wat Jupiter 6 effecten.

Het grappige van deze track is dat het ontstaan is bij het uittesten van de virtuele drums. Deze komen uit de gratis(!) e-phonic Drumatic (link) en beviel me gelijk zo goed dat deze direct aan het assortiment is toegevoegd :okdan:

Valley

Last edited by a moderator:
Lekker begin akkoord!

Ik vind de drums (en sommige andere geluiden) een beetje te "Synthesizer Greatest", maar goed... waarom zou dat niet mogen?
Ik zou de begeleiding (vooral de ondersteunende pads) en de bas iets meer naar voren halen. De lead komt er wat mij betreft iets te veel boven uit.

Goed gedaan, hoor!!!

Prachtig,
helemaal m'n gerne. ;)

Meestal gebruik ik wel een minder met Bass en Sneller drumloopke

StephenM

Klinkt heel goed. De drums zijn inderdaad erg electronisch, maar dat is juist he knappe eraan. Je bouwt je track goed op. Bij iedere herhaling komt er wel een klein achtergrondgeluidje bij. Mooi hoe je de illusie van een fluit wekt rond 1:40.
Ook de andere geluiden passen erg mooi bij mekaar.

Het spreekwoord vertelt dat "Eenvoud siert" ... welnu ... dat wordt met deze track ZEKER bewezen. Zeker een blijver.

En met deze song laat je ook duidelijk merken dat je veel meer in je mars hebt dan de typische Jarrestijl :okdan:

Kortom: :halleluja:

:doei:

Zeer mooi gemaakt!
Ongelofelijk eenvoudig en toch rijk.
Een perfecte klankkeuze, goeie opbouw en een ideale finale.
:okdan:

Zeer nette track....ben weer erg onder de indruk van jou simpele (maar stiekum erg moeilijke gedetaileerde) sound.
Mix technisch ook weer erg goed...

tja... geen commentaar verder.;)

nog 8 van deze naast de andere nummers en je hebt een puike cd.

greetz Arnaud:okdan:

hey hoor ik daar nou een eminent in je track? :D:D

nee absoluut weer een lekkere, helemaal nix op aan te merken! drumatic is idd lekker!

wel mooi nummerke hoor! Mooie melodieen.. Mooie overgangen. Doet een beetje 80's aan. Das wel ok.

R

Hé, bedankt allemaal voor de spontane en nuttige reacties!

Tsja, dat CDtje moet er inderdaad maar een keer van komen Arnaud...

:kroon:

Over synthesizer greatest gesproken.. die sweeper op 1:34 doet me er ook heel erg aan denken.. is dat de jupiter?

puike track verder.

Vind de harmonieen en geluiden nogal gedateerd, ik heb dit al heel veel keren gehoord zulke harmonieen, niet iets dat bijblijft. Klinkt allemaal wel helder!

Laatst gewijzigd:
klinkt allemaal weer erg helder uitgebalanceerd en verzorgd. knap werk wederom!

en toch mis ik ook hier weer een scheurende gitaarsolo tegen het eind aan of een solo met als contrapunt een of ander smerig geluid.

Klein vraagje, master jij je tracks eigenlijk wel. Want als ik dat zo hoor niet.

Deze track is en blijft briljant.. gemasterd of niet!!! En heeft er voor gezorgd dat ik jaren terug een JP6 heb aangeschaft :halleluja

ik heb ook nooit gezegd dat ik het nummer slecht vond. Integendeel zelfs, maar denk dat het met een juiste mastering nog beter/mooier klinkt.

Ik vind de drums (en sommige andere geluiden) een beetje te "Synthesizer Greatest", maar goed...

Nu weet ik weer waar me dit bekend van voorkomt! Inderdaad best wel in de SG -stijl. Niet slecht hoor, maar dat viel me wel op :D

Mooi gedaan, netjes gemixt en toch mis ik de "wow dit is vet!" melodie. Het blijft allemaal erg aangenaam, maar daardoor niet echt hangen. Alle partijen grijpen wel keurig in elkaar. nice. Met een kick-ass melodie erbij heb ik je echt een top nummer denk ik.

Back