Dringende hulp Emulator EOS

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Beste luitjes,

Ik zit hier met een rotprobleem. Ik heb (had) dus een EMU E6400 Classic met het EOS 3.0b operating system. Ik nam me voor om eens te proberen om het EOS naar versie 4.10 up te graden, goed wetende dat je daar normaal gezien ook je flash RAM voor moet uitbreiden.

Maar niet getreurd dacht ik, gewoon even je versie 3 van de EMU naar floppy backuppen en als het verkeerd gaat kan je dan van die backup terug gaan naar versie 3.

Zoals verwacht werkte 4.10 niet ... geen probleem ... backupdiskette met versie 3.0b erin gestoken. Hij gaat netjes controleren welke versie erop staat en ja hoor ... hij vindt versie 3 :) ... na verloop van tijd 'bad sector on track 0' en 't is gedaan met spelen :( :( :( .

Nu heb ik op de emu-site wel versie 2.8 kunnen downloaden en zal deze zo dadelijk ook proberen te installeren. Maar ik vrees dat ik de uitgebreide sequencer die van 3.0 beschikbaar was, kwijt zal zijn.

Mijn vraag: Is er iemand die mij aan de file eos30cl.exe kan helpen (googelen levert niets op) of aan een werkende floppy kopie van v3.0?

Mijn dank zal eeuwig zijn (of in ieder geval toch lang :biertje: )

:doei:

'k Heb dus inderdaad versie 2.8 aan de praat gekregen, maar ik mis nu dus de 48 tracks sequencer.

Dus m'n vraag blijft open: wie kan mij helpen aan een URL waar ik versie EOS 3.0 kan downloaden of eventueel het bestand EOS30CL.exe aan de hand kan doen?

Er moeten toch meer EMU bezitters hier op het forum zitten ;) .

Alvast bedankt.

Daar staat wel een EOS3vb file maar als je die download en unzipt krijg je iets heel anders ! Foutje denk ik.

Re: Probeer hier eens..

Re: Probeer hier eens..

Origineel geplaatst door Vizion
Emusonacid site;

http://homepage.ntlworld.com/soundcreation/

:okdan: ... heb ik blijkbaar overheen gekeken :okdan:

Zoals ik al zei heb je dus m'n eeuwige dank :biertje:

Nog meer dank als iemand mij een site aan de hand kan doen waar je de EOS 4.1 Classic upgrade inclusief FlashRAM uitbreiding kan aanschaffen. Ik heb een site gevonden maar die geven geen antwoord op m'n mailtje naar de vraag of die geheugenupgrade mee in de prijs van £19 zit.

Hoe dan ook ... bedankt Vizion voor deze hulp ... :engel:

De zipfile bevat inderdaad 'sdisk' wat normaal een programma is voor Roland samples, maar de out-file bevat dan wel weer tekst info over EOS3 :confused: Deze avond thuis dan maar eens proberen. Ik hou jullie wel op de hoogte :okdan:

OK ... belofte maakt schuld dus hierbij de update van het verhaal:

De download van de site die Vizion voorstelde werkt dus prima. Gewoon de file unzippen op harde schijf van je computer. Het programma SDISK.EXE opstarten. De SDISK.OUT file naar drive A: wegschrijven. Floppy in de drive van de E6400 steken en booten maar.

Alles is nu terug als twee dagen geleden :) :) :)

Met dank aan de mensen die gereageerd hebben :okdan:

:slotje:

Back