Samples klaarstomen!

dr.meccano

in full effect
Maakt het nou echt verschil of niet.....:erm:

Ik gebruik Soundforge om mijn samples te editten om ze daarna in mij Electribe-S te laden.

Nu zijn zo'n beetje al mijn samples Stereo 16bit 44.1kHz
en dat moet dan naar Mono 16bit 32kHz

Nou lukt mij dat dus wel maar ik moet daarvoor 2 acties uitvoeren.

-1 van STEREO naar MONO
-2 van 44.1kHz naar 32kHz

Welke doe je eerst.:confused: :confused: :confused:

????????????????????????????????????????????
Dus eerst Channelconverten en dan Resamplen
of----------------------------------------
eerst Resamplen en dan Channelconverten
????????????????????????????????????????????

Of moer.
Of zak.
Of :kont:.

Jazeker wel. Met channel converten voer je een interflexiale sample edit uit. Dit heeft gevolg voor de toplevel sample schijf. Als je dit na je sample converten doet, mis je informatie betreffende bitdepth birefringence.

Eerst van stereo naar mono en dan resampelen lijkt me sneller (hoeft ie maar de helft van de data te resampelen). Kwalitatief zal het inderdaad weinig uitmaken.

wat dacht je van barbabatch.. die doet t in 1 keer voor je ;)

is van audioease

4.0 is erg ok.. van alles naar alles converteren.. split naar stereo of mono herzjes aanpassen.. de hele shizzle

Origineel geplaatst door Arv
Jazeker wel. Met channel converten voer je een interflexiale sample edit uit. Dit heeft gevolg voor de toplevel sample schijf. Als je dit na je sample converten doet, mis je informatie betreffende bitdepth birefringence.
Ik doe vaak redelijk goed mee in de buzzword bingo, maar hier moet ik toch echt afhaken...

Gaat de ruis van het signaal ook niet mee omhoog als je van stereo naar mono gaat? Het signaal word wel groter maar niet de resolutie.

Nee toch Als je channell convert doe je dat toch op 50% van ieder kanaal

Beetje stom maar R50+L50=Midden100% zoiets

Back