[D&b] The battle

Jaguar_e

Stamgast
Eindelijk weer een nummer af. Dit keer weer geprobeerd cinematische muziek te mengen met d&b. Voor de rest heb ik geen webspace om de mp3 te mirroren. DUs helaas wma 64 kbps.

Equipment:
Cubase Se
Vst effects
Wat fx sampeltjes.
Bass: Triangle 2
Orkest: Sfz
Strings: Yamaha CS2x
Drums: Reason Adapted

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=551601&t=9614

Druk op play song

Ik ben een liefhebber van D&B muziek, maar hier kan ik niet zo veel mee. De beat heeft haast geen dynamiek. Ook heeft de kick vrijwel geen laag. De beat moet pompen, dat is de bedoeling met D&B, waar denk je dat de D voor staat??

Probeer je eens te focussen op de Kick en de Snare. Zorg ervoor dat deze 2 al een mega vette basis vormen. De rest kun je er wel om heen bakken.

Luister ook eens naar Ready Steady Go van Paul Oakenfold. Dat is echt Cinematisch D&B.

Eej Jaguar,

Je track heeft wel potentie, maar 't is er nog niet...
Ik vind het bass/lead-geluidje wat er de hele tijd in zit niet zo tof, 't klinkt een beetje als een preset van
een lief softsynthtje, 't moet veel rauwer.... verder loopt de hihat-shufflesoms een beetje offbeat lijkt het wel...

de pads enzo zitten er nogal hard in denk ik.... en ik zou er ook een schema van maken van 8 maten ipv 4,
dat maakt het boeiender denk ik. De break bij 3 minuten vind ik wel vet, lekker bombastisch..

Ennuh... webspace voor je MP3's haal je natuurlijk gewoon van herejezus.nl, no problemo :eureka:

@Special K: Ready Steady Go van Paul Oakenfold is volgens mij geen D&B, maar gewoon breaks.... :)

Hmm okee
Ik kan zal ff kijken of ik nog een compressor over de drums kan gooien om de drums wat meer op te leuken.
Wat betreft de bass tis inderdaad een present goed gehoord. Ik vond het wel aardig bij het orkestje passen maar zal eens kijken of ik er een wat rauwere bass uit kan krijgen

Back