Goeie reverb + effectenbak voor gitaar in de studio

bvdriel

Ingeburgerd
Aloha,

Ik ben eigenlijk in de psychedelische trance en electronica, maar vind het ook wel leuk om met gitaar te klooien tijdens het creatieve proces. Nou heb ik een acoustische western-gitaar, op welke ik een microfoontje heb gemonteerd, en deze zou ik graag door een mooie (dus niet crappy (duh !) ) 19'' effectenbak gooien tot 200 Euro.

Heeft iemand suggesties ? Tot nu toe heb ik de Alesis Quadraverb(S) even bekeken, en die lijken wel okee, maar misschien mis ik nog die geniale tip die voor minder geld meer bied ? Ik zoek naar mooie galmbak, met eventueel dingen als flanger/chorus en distortion erin...

Tips ideeen !? Thx !
Bas.

http://www.bassid.com

Hoi, die Quadraverb MK1 is een beetje uit de tijd. Ik zou eens kijken voor een TC M300 (in D voor 179 euri) of een Lexicon MPX550/1

Sowieso is een efx van na het jaar 2000 aan te raden, tenzij je budget over de 1000 euro gaat, dan kan je wel een Lexicon PCM 70/80/81/91 of een oudere 224/480. Maar da's sparen.:{

Hoi,

Thx, da's inderdaad een goeie tip, enig idee of je makkelijk kan chainen met die bak ? En of je volgordes in de chain kan aanpassen ?

I.e.

Dist -> comp -> rvb -> delay
versus
delay -> rvb -> comp -> dist ?

Thx,
Bas.

Origineel geplaatst door bvdriel
Hoi,

Thx, da's inderdaad een goeie tip, enig idee of je makkelijk kan chainen met die bak ? En of je volgordes in de chain kan aanpassen ?

I.e.

Dist -> comp -> rvb -> delay
versus
delay -> rvb -> comp -> dist ?

Thx,
Bas.

Als je dit zoekt in een 19" unit dan ben je veel meer kwijt dan 200 euro ben ik bang.. Kijk maar eens naar de TC fireworx bijvoorbeeld.

De M300 heeft een chain mode. Dat wil zeggen dat je eerst een multi FX, daar achter een reverb.

Back