Andromeda kapot? volume kwijt!!!

synthmann

Ouwe rot
van de 1 op de andere dag is het outputvolume van mijn main en aux outputs van mijn andromeda meer dan gehalveerd. hij stuurt niet meer dan -30 db uit. alles vol open staan, oscillators, main volume, level helemaal rechts op de andromeda ook. niks nada noppes. zelfs als ik em rechtstreeks in mijn samson hang krijgt de samson nog geen "idle" signaal. de individuele outs (die ik nooit gebruik) heb ik ff geprobeerd en die blazen dus wel op vol volume uit.

mijn andromeda staat altijd netjes in de studio, 1 x in de week gaat ie een paar uurtjes aan, als ie uit is netjes stofdoekje erover, ding heeft werkelijk niks te lijden.

iemand een idee?? toch niet echt kapotte hardware hoop ik...:confused: =(

Alles kan kapot. Het is altijd balen maar als ik zo hoor wat je zegt dan is het idd kwestie van (laten) repareren. En als het de uitgangsversterker is dan is het een paar uurtjes werk en niet gek veel geld om hem te laten maken. (alhoewel uurtarief vaak flink doortikt)

Al een systeem reset gedaan?

Ik had een tijdje terug erg last van dat m'n andromeda qua instellingen alle kanten opvloog. Hij bleef gewoon niet staan in de instellingen zoals ik dat wilde. Filter of VCO ging ineens zelf bepalen wat er gebeuren moest. Heel irritant en vreesde het ergste. Toen een syteemreset gedaan (weet ff niet hoe, maar moest een paar knoppen indrukken en toen de powerknop inschakelen) en daarna was alles weer okay.

Mocht dat niet helpen, dan heb je een probleem denk ik. Heel irritant.

heb alles geprobeerd, ook reset. mag allemaal niet helpen. raar is dat de sound wel nog clean/zuiver is, alleen idioot zacht! heb alesis tech support gemaild, misschien kunnen ze me helpen bepalen of ie echt voor reparatie terug moet naar de winkel. ***zooi!

Ik heb iets dergelijks ook gehad op 1 kanaal van mijn main out. Is uiteindelijk verholpen door ik meen de VCA's opnieuw te calibreren. dat is een optie in het Tune menu die NIET automatisch wordt meegenomen in een AutoTune

BTW: een goser in Australie heeft onlangs zijn eindtrappen opgeblazen door zijn A6 in een mooie vintage gitaarversterker te steken... 't schijnt dat de A6 er niet echt goed tegen kan als de impedantie extreem te hoog en/of te laag is.

kan misschien idioot klinken maar je hebt toevallig niet een stereo jack ipv een mono jack in de uitgang(en) gestoken?

Origineel geplaatst door Mk II
Ik heb iets dergelijks ook gehad op 1 kanaal van mijn main out. Is uiteindelijk verholpen door ik meen de VCA's opnieuw te calibreren. dat is een optie in het Tune menu die NIET automatisch wordt meegenomen in een AutoTune

BTW: een goser in Australie heeft onlangs zijn eindtrappen opgeblazen door zijn A6 in een mooie vintage gitaarversterker te steken... 't schijnt dat de A6 er niet echt goed tegen kan als de impedantie extreem te hoog en/of te laag is.

ik heb al een volledige system reset gedaan en dan tuned ie alles opnieuw bij opstarten. ik zal voor de zekerheid nog eens extra zo'n vca tune doen maar vrees dat het niet uit gaat maken.

ik heb overigens geen stereokabels gebruikt, het probleem doet zich ook van de een op de andere dag voor dus lijkt me niet dat ik ineens andere kabels erin heb zitten. de koptelefoon uitgang klinkt trouwens ook behoorlijk zacht.

't is maar een ideetje maar probeer eens een midicontroller #7 met waarde 127 naar de andy te sturen.

Origineel geplaatst door Synthfraek
Indien het toch een HW probleem is, zou ik naar Music Service Center gaan ( Info www.music-service.nl ).
Is ook niet zo ver van Maastricht af.

thnx, ik kende ze idd al maar zou er niet meteen aan gedacht hebben.

Mijn Andromeda loopt weer als een zonnetje! Heb em naar Music Service Center gebracht alwaar de oorzaak bleek te zijn dat de Mute circuits die het volume dempen bij in- en uitschakelen van de synth van de wap af waren en vervangen moesten worden.

twas dus echt wel defecte hardware, maar nu is ie weer prima! thanx MSC!

Origineel geplaatst door synthmann
Mijn Andromeda loopt weer als een zonnetje! Heb em naar Music Service Center gebracht alwaar de oorzaak bleek te zijn dat de Mute circuits die het volume dempen bij in- en uitschakelen van de synth van de wap af waren en vervangen moesten worden.

twas dus echt wel defecte hardware, maar nu is ie weer prima! thanx MSC!

Mag ik u vragen wat dit geintje gekost heeft?

Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem gehad. Volume van de main, aux en koptelefoon waren of volledig gedempt of ik hoorde het nog heel zachtjes (koptelefoon aan één kant). Dat was dus ook een defect van de hardware. Alle mogelijke reboots van het systeem leverde geen succes op en het probleem leek me erg overeen komen met die van Synthman.

Ik heb hem laten repareren bij Service Connection en gisteren is hij daar weer opgehaald en hij loopt weer als een zonnetje ook. De totale kosten waren € 94,01.

Back