[funk] Erik Mulder - Oldskool Kenteloepiemix

Erikuitdebunker

Nieuwkomer
Goemiddag allen!
Dit is de eerste track die ik op dit forum post. Tis gebaseerd op Herbie Hancock's Cantaloupe Island.
Ik maak altijd rond de kerst een remix van dit nummer, is een soort traditie geworden. Kerstmis is trouwens al weer even geleden, maar ik ben in de tussentijd praktisch computerloos geweest.

gebruikt:
cubase sx 2
NI pro 53, B4 en kontakt

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden
heu!

http://www.bunker.martelaar.nl/muziek/Oldskool Kenteloepiemix.mp3

wil hierbij ook nog even Herejezus bedanken voor zijn webspace

Re: [funk] Erik Mulder - Oldskool Kenteloepiemix

Origineel geplaatst door Erikuitdebunker
gebruikt:
cubase sx 2
NI pro 53, B4 en kontakt

Mmmm... Komt die bas uit de NI pro 53 ?

En dat melodietje doet me denken aan een melodie van US3 (denkt dat het nummer Cantaloop heeft)...

Re: Re: [funk] Erik Mulder - Oldskool Kenteloepiemix

Re: Re: [funk] Erik Mulder - Oldskool Kenteloepiemix

En dat melodietje doet me erreg veel denken aan een melodie van US3 (denkt dat het nummer Cantaloop heeft)...

Re: Re: Re: [funk] Erik Mulder - Oldskool Kenteloepiemix

Re: Re: Re: [funk] Erik Mulder - Oldskool Kenteloepiemix

Origineel geplaatst door kefkekeyser

En dat melodietje doet me erreg veel denken aan een melodie van US3 (denkt dat het nummer Cantaloop heeft)...

:erm: :erm: :erm:
lees nog eens heeeeeel goed de eerste post

oja
Die bas is een van gigasampler, redelijk echt dus. Deze gebruik ik in kontakt.
Ik denk dat ik weet welk nummer je bedoelt, met dat die gast die steeds 'funky funky' roept.
Er zijn ontzettend veel bewerkingen van Cantaloupe Island. Ik maak er dus zo nu en dan ook een van.
Het origineel komt trouwens uit 1964.

ik vind hem wel veel vlakker, kabbelender dan het origineel.. deze beat is wat heftiger, maar het groovende van herbie op de piano is toch wel zo bepalend voor dat nummer dat ik bijna geen enkele remix m vind raken. ook mis ik nu de power van de blazers.. die zijn toch iets heftiger dan dit wat dunnere lijntje.. daarom wordt ie een klein beetje knullig.. ik vind het wel een cool idee

Ja, klinkt wel lekker dit .......

ik zou alleen dat Cantalaoupe-melodietje vervangen voor een zelf verzonnen melodie,
het is al zo uitgekauwd ondertussen... maargoed, dan kan je misschien beter wat nieuws maken

En wat DJ Fuse zegt: met blazers klinkt dit toch wel wat dikker dan met een enigszins mager 303-achtig geluidje

Verder vind ik het zeker niet verkeerd, het loopt goed!

bedankt voor deze kwaliteitfeedback
Twee jaar geleden heb ik dit voor het eerst gedaan en ik heb toen ook een bevriende saxofonist de blazerspartijen in laten blazen. Uiteraard was het resultaat niet om over naar huis te schrijven, ik wist toen ook nog praktisch niets over hoe je zoiets opneemt. Ik denk dat ik volgende kerst even uitgebreid een aantal blazers ga opnemen, als ik daar zin in heb. Misschien was dit ook wel de laatste keer omdat het toch al een behoorlijk uitgekauwd ding is.
Het groovende van herbie zal ik helaas nooit bereiken. Daarvoor is mijn pianospel veel te basic. Er zouden dan geweldige solo's overheen moeten komen enzovoort.
Of ik zou hem natuurlijk exact moeten kopieeren.

Back