motu2408 mk3 mysterie

Matt_E

Ingeburgerd
Hoi,

Als sinds enige tijd heb ik een Motu 2408 mk3, ik ben er harstikke tevreden over, ik zit alleen met iets wat me steeds meer begint te irriteren. Mijn motu wordt pas herkent, de 2e keer dat ik de pc opstart. Dit betekend dus: Motu eerst aan, pc opstarten, windows zegt nieuwe hardware, pc afsluiten, pc opstarten en ja hoor nú doet ie t wel. Opzich is t niet zo'n groot probleem, ik vraag me alleen af waarom dat dit is. Ik wacht wel netjes tot de motu klaar is met "zoeken" en dat ie in standby staat. Misschien heeft een van jullie er ook 'last' van (gehad)?

Alvast bedankt!

Groeten,

Matthijs

Re: motu2408 mk3 mysterie

Origineel geplaatst door Matt_E
Hoi,

Als sinds enige tijd heb ik een Motu 2408 mk3, ik ben er harstikke tevreden over, ik zit alleen met iets wat me steeds meer begint te irriteren. Mijn motu wordt pas herkent, de 2e keer dat ik de pc opstart. Dit betekend dus: Motu eerst aan, pc opstarten, windows zegt nieuwe hardware, pc afsluiten, pc opstarten en ja hoor nú doet ie t wel. Opzich is t niet zo'n groot probleem, ik vraag me alleen af waarom dat dit is. Ik wacht wel netjes tot de motu klaar is met "zoeken" en dat ie in standby staat. Misschien heeft een van jullie er ook 'last' van (gehad)?

Alvast bedankt!

Groeten,

Matthijs
get a mac ;)

Re: Re: motu2408 mk3 mysterie

Origineel geplaatst door divi
get a mac ;)

=( net een goeie pc ;)

Kan aan je moederboord liggen. Heb je nieuwste BIOS geinstalleerd. nieuwste MOTU drivers. Nieuwste chipset driver. Laatste Windows updates. Is het firewire?

Origineel geplaatst door chosenminder
Kan aan je moederboord liggen. Heb je nieuwste BIOS geinstalleerd. nieuwste MOTU drivers. Nieuwste chipset driver. Laatste Windows updates. Is het firewire?

Ja bios heb ik laast nog ge-update omdat ik veel last van latency had, dat is toen opgelost. Het is een PCI kaart met break-out box, via audiowire. Drivers van Motu had ik ook ge-uptdate, van windows (nog) niet.

Welk moederboord heb je?. Kijk voor de laatste chipset drivers op : tweakers.net

En vergeet de updates van Windows niet!

En als dat niet lukt probeer dan de PCI kaart in een andere slot. Test ze allemaal , maar kijk uit voor ESD (statisch). Kijk ook gelijk of er geen conflict is met de IRQ adressen (shared). Een manier om dat te zien is : uitvoeren>dxdiag>msinfo (laatste tabblad), je ziet dan ook alle systeemeigenschappen.

Mocht dit allemaal niet lukken, stuur dan een mail naar MOTU.

Succes,

Re: motu2408 mk3 mysterie

Origineel geplaatst door Matt_E

Mijn motu wordt pas herkent, de 2e keer dat ik de pc opstart. Dit betekend dus: Motu eerst aan, pc opstarten, windows zegt nieuwe hardware, pc afsluiten, pc opstarten en ja hoor nú doet ie t wel.

Je werkt met een PCI-424 kaart neem ik aan? De eerste revisies (versie 1.0) van deze kaart kan voor allerlei problemen zorgen. Ik geloof dat vanaf versie 1.3 het beter gaat. Zelf heb ik 2x een Motu 24i/o, maar de opstartprocedure bij mij is dat de Motu's pas als laatste aan gaan, dus eerst PC aan, Windows (ff wachten) opstarten, eventueel midi-interfaces inschakelen en dan pas de Motu.

Origineel geplaatst door bronswerk
Je werkt met een PCI-424 kaart neem ik aan? De eerste revisies (versie 1.0) van deze kaart kan voor allerlei problemen zorgen. Ik geloof dat vanaf versie 1.3 het beter gaat. Zelf heb ik 2x een Motu 24i/o, maar de opstartprocedure bij mij is dat de Motu's pas als laatste aan gaan, dus eerst PC aan, Windows (ff wachten) opstarten, eventueel midi-interfaces inschakelen en dan pas de Motu.

ja ik heb idd die Pci-424 kaart. Alleen wat jij zei heb ik ook al eens geprobeerd, maar dan ziet hij alleen de PCI kaart en komt ie met het gezeur dat er nieuwe hardware gevonden is. Wat ik wel erg typisch vond, is dat laatst vóór een optreden de motu uit was geklikt (iemand had aan de schakelaar gezeten). Ik dacht; 'shit dat wordt weeer alles opnieuw opstarten'. Toch kon ik toen de motu gewoon weer aanschakelen, terwijl de pc nogsteeds aanstond en toen werd ie wél meteen herkend :confused:

Origineel geplaatst door chosenminder
Welk moederboord heb je?. Kijk voor de laatste chipset drivers op : tweakers.net

En vergeet de updates van Windows niet!

En als dat niet lukt probeer dan de PCI kaart in een andere slot. Test ze allemaal , maar kijk uit voor ESD (statisch). Kijk ook gelijk of er geen conflict is met de IRQ adressen (shared). Een manier om dat te zien is : uitvoeren>dxdiag>msinfo (laatste tabblad), je ziet dan ook alle systeemeigenschappen.

Mocht dit allemaal niet lukken, stuur dan een mail naar MOTU.

Succes,

ja dat zou t misschien wel eens kunnen zijn! windows updaten zit ik een beetje met een probleem, omdat ik de "producing pc" niet op internet heb. maar ik zal ze anders op mn externe HD zettten ofzo. Ik ga ook eens die pci sloten proberen.

Alvast bedankt voor je tips!

Motu heeft heel lang problemen gehad met de pci kaarten.
Mail ff rev nummer en het jaartal wat er bij staat, links boven op het pcb.

Motu heeft al een jaar een nieuwe kaart maar er worden nog steeds öude"kaarten uit geleverd.

ik weet 99% zeker dat de stress komt van e pci kaart

Back