UAD-1 1176SE vs 1176LN

erik_w

lid
Hey,

Even een vraagje aan de UAD gebruikers:

Zit er veel verschil in geluid tussen de 1176SE en de 1176LN? Ik meende dat de 1176LN een stuk beter klonk. Maar ik kan me ook vergissen, aangezien ik de 1176LN misschien 2x heb geprobeerd en dat is ook weer ff geleden....

Groet,

Erik.

hij is net ff wat smoother en lekkerder (heeel subjectief dus) en vrij wat zwaarder op je kaart (100% objectief weer)

ik zou eerder 150 euro betalen voor de fairlight dan voor de 11zoveel LN maar ook dat is weer subjectief 8o)

ja, die fairchild zou ik ook wel weer eens willen uitproberen, m'n demo periode is helaas alleen over....Dat is wel ongemakkelijk hierbij, vaak kun je normale demo programma's gewoon weer opnieuw installeren en je hebt weer een nieuwe demo periode....

voor de "reguliere" instellingen is er vrijwel geen verschil....maar bij de extreme instellingen (zoals de all buttons mode enzo) klinkt de LN "authentieker" ...dus....... niet beter, maar anders............ onderschat de SE niet

de fairlight vinnik itt andere UAD plugins zoals de pultec en de LA2A enzo erg ondoorzichtig..daar kunnen ze bij UA natuurlijk nix aan doen, maar je moet er echt veel tijd in steken om em te gaan snappen

Origineel geplaatst door olafmol
voor de "reguliere" instellingen is er vrijwel geen verschil....maar bij de extreme instellingen (zoals de all buttons mode enzo) klinkt de LN "authentieker" ...dus....... niet beter, maar anders............ onderschat de SE niet

de fairlight vinnik itt andere UAD plugins zoals de pultec en de LA2A enzo erg ondoorzichtig..daar kunnen ze bij UA natuurlijk nix aan doen, maar je moet er echt veel tijd in steken om em te gaan snappen

mmm je zou toch denken dat je dat met presets toch redelijk zou kunnen afvangen ..

fairlight iig nog niet gehoord .. jij bent niet echt tevrede mag ik dus aannemen ?

Origineel geplaatst door MadR
mmm je zou toch denken dat je dat met presets toch redelijk zou kunnen afvangen ..

fairlight iig nog niet gehoord .. jij bent niet echt tevrede mag ik dus aannemen ?

ik heb de fairchild niet..

De fairchild compressor is mijn absolute favoriet in het UAD rijtje. Niet de meest eenvoudige om te bedienen, maar wel erg authentiek aan het origineel en vooral heel erg muzikaal. Zeker de MS-mode (lateral-vertical noemen ze het hier) is heel erg goed uitgevoerd. De Fairchild is uiteindelijk de reden geweest om voor mij de UAD kaart te kopen.

Back