soundcard beveiliging?

btl

Nieuwkomer
Ik las bij Tweakers en andere sites met veel kopieerfreaks dat de muziekindustrie na het beveiligen van haar cds de digitale line-in gaat beveiligen met een eigen systeem en de analoge line-in wil bannen! Straks kan ik mijn eigen muziek en legale live-opnames niet eens meer maken :( Help! Ik protesteer! Hebben we eindelijk de mogelijkheid om mooie opnames voor weinig geld thuis te doen, gaan de platenbazen dat verpesten! Jaren lang behelpen met een bandrecordertje, nu kon je met een simpel pctje perfect opnames maken van je eigen creaties, krijg je dit! Wie weet hier meer over? Is dit aan te vechten of kan je eerdaags alleen nog maar kreupele soundcards kopen?

willen is iets heel anders dan kunnen of doen ;)

De analoge input wordt wereldwijd zo ongelofelijk veel gebruikt dat het bijna niet mogelijk zal zijn deze te bannen... Het zou misschien hooguit kunnen gebeuren dat sommige fabrikanten geen nieuwe analoge stuff meer zal maken, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Misschien een paar kleine (nietszeggende) fabrikanten?

ook erg

ook erg

Ja die dingen die M$ uitvreet vind ik ook erg. Ik zou liever helemaal op Linux ofzo draaien maar dan heb ik geen goede midisequencer en geen soundfonts Sblive werkt wel maar echte drivers zijn er niet voor. Bedankt trouwens voor jullie geruststellende antwoorden op mijn line in verhaal. Ik ben er echter wel van overtuigd dat ze de Toslink en coax ingangen naar hun eigen hand gaan zetten.(Doen ze nu al met die copy-bit die de legale thuis-studio gebruiker ook in de weg kan zitten).

http://www.boycott-riaa.com/forums/Copyprotected/15

ach ja, ik heb al een geluidskaart met analoge line in

reserve

reserve

Ja, een paar reservekaartjes heb ik toch wel. Maar het blijkt steeds dat dat met computerapparatuur niet zo werkt (hoewel ik dat wel eens betreur). Zo heb je nu al in bijna geeneen computer meer een ISA-slot voor oude soundcards, zo gaat dat straks met PCI natuurlijk ook. Het is net als met je lievelings programmatuur: door andere soft-/hardware ben je gedwongen je windows te upgraden waarna heel veel andere handige dingetjes niet meer blijken te werken of conflicten geven.

Wat die zielege muziekindustrie betreft: ik kan wel begrijpen dat mensen wat geld aan hun songs verdienen, dat wil ik ook wel als ik iets uit zou brengen. Maar veel muziekanten worden opeens superrijk en doen daarna geen enkele moeite meer. ik vind het belachelijk dat ze daarna een soort paranoia worden en niet eens meer live op de tv willen uitgezonden (pinkpop, noem geen namen).

Re: reserve

Re: reserve

Origineel geplaatst door btl
Wat die zielege muziekindustrie betreft: ik kan wel begrijpen dat mensen wat geld aan hun songs verdienen, dat wil ik ook wel als ik iets uit zou brengen. Maar veel muziekanten worden opeens superrijk en doen daarna geen enkele moeite meer.
Mwah.. kapsones krijgen lukt de meesten nog wel maar superrijk word je als artiest niet zomaar
Kende je dit verhaal al? Erg leerzaam.

Back